Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Nya bilder på #SpeedyTuesday![]()
![]()
NOOOOOOOO, DONT DO IT!![]()
Nu är det dags vänner, kom och köp: https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-pro-005-16.69908/#post-1781847
TyvärrNOOOOOOOO, DONT DO IT!![]()
Är den borstad på de delar av boetten/bandhornen som är polerade på 005:an?![]()
Nya bilder på #SpeedyTuesday![]()
![]()
Jag kontaktade säljaren och fick dra mig ur så ingen fara på taket! Ja, väldigt trist med överilade bud men skönt att jag slapp stå mitt kast denna gången! Tack ändå![]()
Är en första gångs köpare till en Speedy och jag sitter och har snöat in mig på en speedy från 80-90 talet med 861 verket, då jag finner att dessa både ha fått lite patina men även kan få de till ett hyfsat pris. Eller borde jag lägga till lite och istället inköpa en nyare speedy med 1861 verket, eller vad säger ni som är lite pålästa?![]()
Kul att du kollar på speedy!
Skillnaden är att dom har satt fast en extra "juvel" på ett ställe bara för att dom kunde och gett en annan finish som man ändå inte ser om man väljer solit baklock.
Värt mer pengar? Det är tycke och smak.
Jag skulle köra på 861 verk för det finns en möjlighet att det vart på månen! Det råder oklarhet i frågan och man kan inte med säkerhet säga att det inte vart där.
Ja okej, tack! Haha jo men precis, då är det mer värt att chansa att den har varit på månen. Är det något du tycker jag ska vara extra uppmärksam när det gäller 80/tidigt 90 tals speedy?
Och vad ligger en "standard" service på ungefär på ett sånt verk?
Haha blev mycket frågor nu!
Ja okej tack så mycket för svaret, låter som en rimlig servicekostnad ändå!Jag har en speedy med 863 urverket (samma som 861) med lite bättre finish då den har safir baksida. Service kostade ca 4000kr.
Nu kommer jag in här och stör som en gröngöling gällande ämnet. Jag är riktigt sugen på en speedmaster, en professional känns dock för dyr för mig. Jag är 17 år och kanske inte borde ha en speedy men jag har jobbat ihop mina egna slantar och har råd. Men känns dock onödigt att lägga större delen av sin förmögenhet på en klocka. Skulle ni säga att en reduced skulle passa bättre i min situation? Jag vet ju att många inte håller med om att det är en "riktig" speedy men jag kan tänka mig att både priset och storleken passar mig bättre. Bör man slå till på en reduced för att sedan byta upp sig om några år, eller kommer man alltid känna att den är otillräcklig?
Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Simon