• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har försökt sälja min flera gånger för att få loss pengar till andra klockor men det går inte. Vet med mig att jag kommer att ångra mig som f*n! Köpte min ny 2018 för 32k och den får stanna, kommer aldrig att lyckas köpa en ny igen med de nya höga priserna. Det är ändå nått med att ingen annan har använt den, jag som har satt varenda litet märke. Nä lika bra att behålla dem 😊👍

Önskar att jag hade köpt en speedy när det begav sig i början av 2018, betydligt billigare än vad jag gav 2024 🙈

Har för mig att @Chuck har beklagat sig över att Speedy bara blir dyrare och dyrare efter varje återköpt 😝

Unnar mig en öl efter att ha spolat rent hela fasaden 🚿

IMG_5846.jpeg

Glad påsk 🐣

Synd bara att min inte har nya claspen med den smidiga microjusteringen 🥲

Har för mig att den går att köpa löst hos AD. Någon här i tråden som har koll på vad en sån går på?

Jag har kompletterat med det låset och det gör ENORM skillnad. Kan verkligen rekommendera det. Betalade $242 hos AD i NYC i början av 2024.

Artikelnumret är 117Z017553.

Har för mig att den går att köpa löst hos AD. Någon här i tråden som har koll på vad en sån går på?

I Sverige kostar det 3420 kr. Meeeen… Det är väldigt vanligt att det utan microjustering krånglar.
Skickar man då in det för en garantiåtgärd så är chansen stor att de byter ut det. Den gamla versionen finns inte längre så då blir det ett med microjustering.

Edit: Vill ju till att man har garantin kvar 😉

I Sverige kostar det 3420 kr. Meeeen… Det är väldigt vanligt att det utan microjustering krånglar.
Skickar man då in det för en garantiåtgärd så är chansen stor att de byter ut det. Den gamla versionen finns inte längre så då blir det ett med microjustering.

Har inga problem än så länge (ta i trä) med mitt spänne. Sen så passar det min handled perfekt ändå 😊

Vad är det som krånglar med det?
Mtp klockans pris känns det inte over-engineered direkt.

Fabricerat krångel skulle jag tro, med avsikt att få nytt
Aha, så kan det såklart vara.
Well, jag ville också ha det nya men köpte ett. Dock tycker jag spännet som sådant är förvånansvärt rackligt med tanke på vad klockan kostar.
Faktum är att jag har en Traska som har ett rätt liknande spänne som faktiskt kärvade lite för att det var en aning snett. Men samtidigt skulle jag säga att nitningen av skänklarna som sådan var bättre gjord än på Omegan, vars nitning jag inte var imponerad av. Så skulle folk ha problem med att det kärvar eller gnisslar vore jag inte förvånad.

Aha, så kan det såklart vara.
Well, jag ville också ha det nya men köpte ett. Dock tycker jag spännet som sådant är förvånansvärt rackligt med tanke på vad klockan kostar.
Faktum är att jag har en Traska som har ett rätt liknande spänne som faktiskt kärvade lite för att det var en aning snett. Men samtidigt skulle jag säga att nitningen av skänklarna som sådan var bättre gjord än på Omegan, vars nitning jag inte var imponerad av. Så skulle folk ha problem med att det kärvar eller gnisslar vore jag inte förvånad.

Det kärvar vid stängning/öppning. Inget jag har varit ut för men tydligen vanligt. Jag har det gamla på min och det fungerar felfritt :)

Haft två Speedy med gamla låset, nu har jag det nya. Skillnaden är väl bara att man inte behöver verktyg för att öka och (ffa) att det inte ser fult ut i yttre läget. Det gamla funkade fint och fick till en bra passform i inre läget med tillräcklig svällmån så skulle aldrig betala dom pengarna för att byta. Men helt individuellt förstås, andra sväller mera. Tror faktiskt jag aldrig behöver ta till denna möjlighet att öka i claspen på Speedy, iaf inte i svenskt klimat. Det händer att jag ibland ökat 2mm i mina SMP men dom sitter å andra sidan något tajtare i innersta läget. Ha en fortsatt bra påskhelg alla Speedy-vänner 🐣 🚀
IMG_6246.jpeg
IMG_6250.jpeg
IMG_6249.jpeg

Tillbaka
Topp