• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_5530.jpeg

Snabb tisdag 🚀 Använde klockan i fredags tills jag gick i sängs men inte vidare lör/sön. Tog fram den igår vid 23-tiden för att sätta på denna länk och dra igång den. Till min förvåning tickade den på och visade den rätt tid (närmast på sekunden också). Tre dygns gångreserv eller så? Känns lite för bra då dom specar 50 timmar. Får göra ett regelrätt prov vid tillfälle.
IMG_6510.jpeg

Hej! Har alltid älskat Speedmaster och trots att jag idag har en P42 (25500) så suktar jag fortfarande efter en Speedmaster. En anledning att det aldrig blivit en är att de flesta referenser är en smula dyrare än Pelagosen, men också för att de flesta Speedmastermodeller med Hesalite & 50m vattentäthet inte riktigt funkar för den användning jag skulle ha klockan till (typ dagligen men inte för de värsta griseriet).

Men jag har noterat att det finns en del referenser som har 10ATM och safirglas, i lite olika dimensioner.

De verkar även ligga ganska hyfsat i pris (Ca 50k), är dessa modeller mindre eftertraktade i Speedykretsar eller är det bara för att dom har några år på nacken som priset är hyfsat?

Typ:

Är denna modell mindre eftertraktad pga sin storlek jämfört med 39/40mm-varianterna?

Eller denna:

Finns det fler referenser (som kostar upp till ca 50k) med 10ATM och safirglas? Och vilken av verken är att föredra, 9300 eller 3330?

En fråga till er som kan mer än mig. Jag har på min 3861 nyligen lagt märke till och börjat störa mig på att den större timmarkören klockan 12 inte linjerar mot den mindre minutmarkören. Kronografvisaren nollställer i givakt perfekt mot minutmarkören och då är det i mina ögon tavlan med timmarkören som är lite förskjuten till höger. Även med tanke på att den applicerade loggan är liiite förskjuten åt höger den också

Det är liknande vid klockan 1, 2, 10 och 11 men inte lika grovt. Resterande är linjerade perfekt.

Är det jag som är lite väl känslig eller borde jag ta mig till AD:n och räcker det här för ett garantiärende? Någon som har erfarenhet?

1000007384.jpg
1000007386.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp