Woland
Basic
Jag föredrar hesalite mest för att slippa glasbaksida som jag inte tycker hör hemma på en speedmaster
Bra där! Glasbaksida är en styggelse.
Glasbaksida är ett nytt påfund.
Hesalit självklart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag föredrar hesalite mest för att slippa glasbaksida som jag inte tycker hör hemma på en speedmaster
Har man haft hesalit är det nog svårt att vänja sig vid safir på en ”standard”-modell dvs svart. Den känns fel helt enkelt. Hade en FOIS med safir efter några år med 005 och önskade att den hade haft hesalit. På den vita däremot så känns safir helt rätt, svårt att tänka mig den tavlan med hesalit. Kul att se 3861-verket genom glaset men i något skede blir man nog klar med det kanske?Hej
Vad är er åsikt om safirglas jämfört med hesalitglas? Vilket föredrar du och varför?
Vänligen, Magnus
Med risk för att få ytterligare en spamvarning så säger jag tack för svaret. Jag har också svårt att tänka mig att frångå orginalet, så mycket, men på vit urtavla så köper jag att det är ok med safirglas. För min del så är känslan viktig i ett klockköp, den står för så mycket mer än "bara" en klocka.Har man haft hesalit är det nog svårt att vänja sig vid safir på en ”standard”-modell dvs svart. Den känns fel helt enkelt. Hade en FOIS med safir efter några år med 005 och önskade att den hade haft hesalit. På den vita däremot så känns safir helt rätt, svårt att tänka mig den tavlan med hesalit. Kul att se 3861-verket genom glaset men i något skede blir man nog klar med det kanske?
Har man aldrig ägt en Speedy så blir man nog helnöjd med safir.
Kan inte annat än att hålla med, vill ha den "äkta" känslan. För mig så är det mer än en klocka, det är en viktig del i historien.Bra där! Glasbaksida är en styggelse.
Glasbaksida är ett nytt påfund.
Hesalit självklart!
Helt rätt, och så ska det förbli.Kan inte annat än att hålla med, vill ha den "äkta" känslan. För mig så är det mer än en klocka, det är en viktig del i historien.
Då kommer jag och tycker helt annorlundaKan inte annat än att hålla med, vill ha den "äkta" känslan. För mig så är det mer än en klocka, det är en viktig del i historien.
Haha, det är skönt att tycka annorlunda, hur vore det annars?Då kommer jag och tycker helt annorlunda
Safirglas är mycket bättre om man har klockan till vardags. Orimligt skönt att inte behöva oroa sig över repor som helt magiskt bara dyker upp. Sen är jag svag för en öppen baksida också men det är en helt annan diskussion i sig. Nu sålde jag precis min med safir och det var en perfekt everyday watch. Nästa månklocka lär dock bli en med hesalit, dock vintage av något slag.
Mot repor använder jag ett polermedel som egentligen är svsett för strålkastarglas.Haha, det är skönt att tycka annorlunda, hur vore det annars?Det är ju det med repor, de ett otyg i sig!
Vet du om det finns möjlighet att byta hesalit eller är det en ickefråga, så att säga, då jag förstår att mycket går att polera bort.Mot repor använder jag ett polermedel som egentligen är svsett för strålkastarglas.
Finns lite varsomhelst.
Klart det går att byta glas även på de med hesalitVet du om det finns möjlighet att byta hesalit eller är det en ickefråga, så att säga, då jag förstår att mycket går att polera bort.
Helt rätt, och så ska det förbli.
KrispigtBlev några fler bilder
![]()
![]()
![]()
Safir om du ska ha den som dailyHej på er!
Börjar bli riktigt sugen på en Speedmaster efter flera års kikande. Står dock och velar mellan hesalit eller safir, ni som har klockan vad talar för respektive modell enligt er?