• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Trevlig tisdag..ny erfarenhet med handboll
IMG_1694.jpeg

Den är väldigt väldigt trevlig imho ☺️

Har dessutom begåvats med nyare länk och lås med snabbjustering, passar en tjockis som mig perfekt 😁 var iofs tvungen att köpa till en halvlänk för att få perfekt passform 😂är ändå nice att de får att få till en lösning med länk

Är ändå nice att det går att få till en lösning med länk om man vill! 👌 Istället för att dunka dit ett läder eller liknande.

Är ändå nice att det går att få till en lösning med länk om man vill! 👌 Istället för att dunka dit ett läder eller liknande.
Jag gillar hur den ser ut på framförallt svart kurvat läder men för mig är det länken som gäller!

Har diskuterat en eventuell flytt till annan ägare men det gick i stöpet och lika glad är jag för det 😁 man kanske skulle skämma bort den med en service och nytt insert istället? 🤔😃

OK, här kommer vad som kanske är en standardfråga... men here goes:

Jag har en Speedmaster, en 3861 från 2022 som syns på bilden i föregående inlägg. Denna saknar länk - jag köpte den med rem. Jag har hittat tre lösningar på det: 1) Omega själva, 2) Uncle Straps, 3) Forstner.

Om jag vill ha en högkvalitativ länk, dessutom gärna med mikrojustering i låset - finns det andra alternativ än Omega? Vet möjligen någon vad Omega själva (eller en vettig ÅF / AD) tar för den?

Hur dåliga är Uncle och Forstner jämfört med originalen? Blir man besviken?

Tillbaka
Topp