Det är tusan snyggt med alligator på Speedy. Varför har jag ingen svart alligatorrem?
Hur tjocka/konstruerade remmar kör ni med?
Får erkänna att jag har bandcatfishad dig, är ett vanligt Hirsch läder. Bilden som luras
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är tusan snyggt med alligator på Speedy. Varför har jag ingen svart alligatorrem?
Hur tjocka/konstruerade remmar kör ni med?
Får erkänna att jag har bandcatfishad dig, är ett vanligt Hirsch läder. Bilden som luras![]()
OK, här kommer vad som kanske är en standardfråga... men here goes:
Jag har en Speedmaster, en 3861 från 2022 som syns på bilden i föregående inlägg. Denna saknar länk - jag köpte den med rem. Jag har hittat tre lösningar på det: 1) Omega själva, 2) Uncle Straps, 3) Forstner.
Om jag vill ha en högkvalitativ länk, dessutom gärna med mikrojustering i låset - finns det andra alternativ än Omega? Vet möjligen någon vad Omega själva (eller en vettig ÅF / AD) tar för den?
Hur dåliga är Uncle och Forstner jämfört med originalen? Blir man besviken?
Aha, ett Hirsch av vanligt läder från en ko, inte nån reptil från Louisiana? Nåja det funkar ju det med.![]()
Har jag drömt det här eller snackades det inte om att det var mer eller mindre samma läderband men bara olika märken?Japp en vanlig Hirsch kossa, tror inte deras kossor är något sämre än Omegas kossor. Trots en tio gångrig prisskillnad.
Har jag drömt det här eller snackades det inte om att det var mer eller mindre samma läderband men bara olika märken?
Har för övrigt likadant band. Riktigt bra![]()
Ah okej! Ja, och det kan jag lugnt hålla med om…Har för mig att frågan har diskuterats innan, men kommer inte ihåg om forumet landade i någon annan slutsats än att Omega har ockerpriser för sina läderband.
Nu är han igång igen! Sjukt, men saknades 2 delar i verket till kronografen!!!Såhär kan en speedmaster med 1152 verk se ut
Börjar bli dags för rengöring av detta smutsiga verk!
ska bli trevligt att se den leva igen! Den är så smutsig så den stannade konstant.
![]()
001 var en numrerad edition som inte längre är en del av nuvarande sortimentet. Största faktiska skillnaden är tavlan där nuvarande 002 har en matt tavla medan 001 var emalj.Ny på forumet, försökt söka men blir inte klokare.. Vad är skillnaden mellan:
311.30.44.50.01.001 vs 311.30.44.50.01.002 ?
Kul! Även min 321a är en av de klockorna jag ägt/äger som gått bästGår så löjligt bra, undrar om det verkligen är ett 321 verk i den
![]()
![]()
Speedmaster på svart kroko en favorit kombo.
![]()
![]()
Speedmaster på jubilee är riktigt snyggt!Ytterligare en snabb tisdag kamrater
![]()
Speedmaster på jubilee är riktigt snyggt!
Ja dra på det där rallylädret nu
Jäkligt bra!!! Har ett svart rally-läder i struts från @jankoxxx som jag nu blev riktigt sugen på att dra påSå fick det bli
![]()
![]()
KBK! Rally är alltid rättJäkligt bra!!! Har ett svart rally-läder i struts från @jankoxxx som jag nu blev riktigt sugen på att dra på![]()