• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

OK, här kommer vad som kanske är en standardfråga... men here goes:

Jag har en Speedmaster, en 3861 från 2022 som syns på bilden i föregående inlägg. Denna saknar länk - jag köpte den med rem. Jag har hittat tre lösningar på det: 1) Omega själva, 2) Uncle Straps, 3) Forstner.

Om jag vill ha en högkvalitativ länk, dessutom gärna med mikrojustering i låset - finns det andra alternativ än Omega? Vet möjligen någon vad Omega själva (eller en vettig ÅF / AD) tar för den?

Hur dåliga är Uncle och Forstner jämfört med originalen? Blir man besviken?

Efter en hel del fundering kring de ganska stora pengar som originalet kostar så slutade det med att jag beställde en länk från Forstner för pengar som låg och skvalpade på mitt Paypal-konto. 2000 kr + införselavgifter och moms är trots allt rätt mycket billigare än 12 700 kr. Länken är ju ändå mest en sommarlösning för att inte svettas sönder mina fina läderband. :)

Jag återkommer med recension.

Speedmaster på svart kroko en favorit kombo.
IMG_4697.jpeg

IMG_4679.jpeg

Såhär kan en speedmaster med 1152 verk se ut 😂
Börjar bli dags för rengöring av detta smutsiga verk!

ska bli trevligt att se den leva igen! Den är så smutsig så den stannade konstant.
1000048690.jpg
Nu är han igång igen! Sjukt, men saknades 2 delar i verket till kronografen!!!
Lite kass amplitud kan jag tycka. Men det är pga kronografen. Låg på 290 innan kronograf monterades.
Blir att plocka isär lite igen när dessa kommit hem om någon vecka 😂
1000048714.jpg

Tillbaka
Topp