Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad äran detta? En monster speedy?Har överträffat mig själv.
![]()
Tjena!
Efter en del lurkande här på KS och diverse forum samt en längre betänketid har jag beslutat att slå till med en Speedy! På en tisdag! Perfekt!
Jag har dock lite svårigheter att bestämma mig mellan 311.30.42.30.01.005 och 311.30.42.30.01.006. Föreställer mig att jag lätt skulle repa heasalit-glaset vid vardagsbruk, samt att den öppna casebacken på 006 är en fin detalj. Talade med en AD i Göteborg i eftermiddag som dock tyckte att just patinan med hesalitglaset är åtråvärt och att det ej behöver omhändertas så mycket som jag trodde. Någon som har något tips eller vägledning här?![]()
Ledsen för dum fråga, men vad gör en pulsometer? Riktigt stilig var den.Provade Pulsometern idag på Krons. Redan såld dock. Ganska häftig! Färgerna lirade bra ihop.
![]()
![]()
![]()
Ledsen för dum fråga, men vad gör en pulsometer? Riktigt stilig var den.
Det är 633 som är korrekta till 1171, satt på den 145.022-76 som jag sålde förra året, se bilden ovan.Vilka är korrekta ändlänkar för en 145.022 med 1171-länk?
Här är 1171-länk med 633 end links, ser inte bra ut.
![]()
Tack Hasse! Grymt kompetent i Speedy-frågor.![]()
Det är 633 som är korrekta till 1171, satt på den 145.022-76 som jag sålde förra året, se bilden ovan.
Ahh ...ska nog dra på min 1171 länk igen...kört Nato länge nu...iof skön avslappnad WIS känslaLänge sedan jag använde min ST LE, har glömt hur snygg den ärDen gör sig verkligen bra på vintage 1271/633 länk!
![]()
Går och lägger mig varje kväll med längtan att dra upp gångreserven på morgonen.
![]()
Man tackar!Fantastiskt fin bild!
Provade Pulsometern idag på Krons. Redan såld dock. Ganska häftig! Färgerna lirade bra ihop.
![]()
![]()
![]()
Snygg, och åtminstone jag skulle ha mer nytta av pulsometerskala än den vanliga tachymeterskalan.Provade Pulsometern idag på Krons. Redan såld dock. Ganska häftig! Färgerna lirade bra ihop.
![]()
![]()
![]()