• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

davestoni

Panerai
Laddar inför morgondagens ST. Ska 005 vara kvar på Tropic, eller blir det länk?
F51B7FD6-2010-4484-A0C2-6C1E21886FCC.jpeg

Speedmaster 1620 stannar på läder.
Tropic utan tvekan!
 

Bonneville

Omega
2-Faktor
En fråga till er experter; Min 006 är nu 4 månader (köpt ny) och jag har knappt haft av mig den. Nördig som man är har jag mätt den dagligen de sista tre månaderna med WatchCheck och den har konsekvent hållit sig på mellan +6 och +11 sekunder per dygn ungefär. Jag har inte märkt någon skillnad om jag sovit med den på eller inte eller om kronografen varit påslagen eller inte. Så plötsligt igår (och idag som det verkar) ligger avvikelsen på +1 till och med -0,5. Kan någon förklara eller peka på liknande exempel?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
En fråga till er experter; Min 006 är nu 4 månader (köpt ny) och jag har knappt haft av mig den. Nördig som man är har jag mätt den dagligen de sista tre månaderna med WatchCheck och den har konsekvent hållit sig på mellan +6 och +11 sekunder per dygn ungefär. Jag har inte märkt någon skillnad om jag sovit med den på eller inte eller om kronografen varit påslagen eller inte. Så plötsligt igår (och idag som det verkar) ligger avvikelsen på +1 till och med -0,5. Kan någon förklara eller peka på liknande exempel?
Jag har haft min 005 i två månader. Gick stabilt +6 sekunder om dagen fram tills för två veckor sedan. Nu går den +2 spd.
Inkörning?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En fråga till er experter; Min 006 är nu 4 månader (köpt ny) och jag har knappt haft av mig den. Nördig som man är har jag mätt den dagligen de sista tre månaderna med WatchCheck och den har konsekvent hållit sig på mellan +6 och +11 sekunder per dygn ungefär. Jag har inte märkt någon skillnad om jag sovit med den på eller inte eller om kronografen varit påslagen eller inte. Så plötsligt igår (och idag som det verkar) ligger avvikelsen på +1 till och med -0,5. Kan någon förklara eller peka på liknande exempel?

Jag har haft min 005 i två månader. Gick stabilt +6 sekunder om dagen fram tills för två veckor sedan. Nu går den +2 spd.
Inkörning?
Samma för mig. Min 005 snittade +5sek i början, den har mer eller mindre varit igång sen början av januari och nu går den ca +2sek om dagen. Kanske handlar om nån inkörning? Har tidigare hört att urverk generellt kan gå lite snabbare till en början för att sedan lugna ner sig lite, men ta det med en nypa salt då jag inte har några belägg för det.
 
Topp