• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

E7326628-50AB-47D6-A90A-13340077C814.jpeg

DÄ har man köpt Ärets första julklappen, en bror som Àr totalt ointresserad av klockor önskade sig en helt plötsligt en klocka eller en Bluetooth högtalare, valet var enkelt. Vad passar bÀttre Àn en Seiko Sports 5

srpd51k1_painokelpoinen_kuva.jpeg

LĂ„nad bild.

AlltsÄ jag kan inte lÄta bli nÄgonstans lÄngt inne tycka denna talar till mig. Jag vet inte vad det Àr alls bara sÄ dÀr klock nördigt sug.
Vet nÄgon vad de vill uppnÄ med nickname Seiko Lord finns det liknande ur bakÄt i tiden denna efterliknar? Jag menar dÄ i Seiko sortiment inte nÄgot homage.
Screenshot_20191117_155510_com.facebook.katana.jpg

Det finns en gammal produktserie som heter Lord Marvel men jag tror inte att det finns nÄgon koppling utan de tyckte nog bara att det var ett hÀftigt namn. Om det nu finns nÄgon koppling sÄ borde vÄr Seikoguru @yonsson ha koll. ;)

NÄn som sitter pÄ en shroud i metall till nya arnie? Eller vet var man kan köpa? Youbokies har, men den kostar typ som halva klockan;)
Pm ifall du har en Ä sÀlja.

Hej fellow KS-are!
Min instegsklocka var en Seiko (en Presage, inköpt hÀr pÄ KS och en klocka jag kommer att behÄlla) och nu vill jag ha en till Seiko, nÀmligen en SKX. NÄn som sitter pÄ en och kan avvara till en annan entusiast? Har postat samma frÄga i "köpes" men har kanske mer tur hÀr (har fÄtt ett par schyssta erbjudanden men inte riktigt trÀffat rÀtt). Helst pÄ lÀnk och eftersom jag har en svart Orient-dykare tÀnker jag kanske satsa pÄ en blÄröd hÀr :)
PM:a gÀrna om du har nÄt!
Tack KS!

HallÄ eller.

Har satt ihop en egen klocka som fungerat kanon och jag har varit supernöjd med allt förutom urtavlan.
Jag bytte dÄ urtavla igÄr men till mitt stora förtret sÄ stannar nu urverket, Seiko NH35, efter bytet.
Till en början gick sekundvisaren nÄgon minut eller tvÄ för att sen stanna. Jag plockade ut urverket ut klockan och la den i en skyddad plastbehÄllare under natten för att utesluta att det Àr klockan som hindrar.
Urverket hade tickat pÄ i 20 minuter i natt för att sen stanna. Jag vred upp urverket igen imorse och dÄ gick det i tio minuter innan det stannade.
Alla visare gÄr fritt sÄ det Àr inte dÀr felet ligger.
Är det nĂ„gon som kan ge tips om vad felet kan vara? Eller Ă€r det bara att kassera och köpa nytt urverk?
Bifogar bild pÄ klockan innan och efter byte av urtavla.
EA2BFFF2-BA0F-46EA-B29C-93BC4C20F4B9.jpeg
4972CF06-DB53-4908-874B-E8B2391A2AB3.jpeg

Jag har en Seiko Mini turtle(SRPC37K1), som jag Àr vÀldigt nöjd med. Klockan Àr perfekt i storlek(gillar inte dom större klockorna). DÀremot Àr armbandet inte nÄgon höjdare. Seiko har gjort det i nÄgon slags silikonmaterial, för att det ska vara "lyxigt". Det som hÀnder Àr att den drar till sig smuts och ludd som en magnet och efter en liten stund ser det bedrövligt ut. Dessutom förflyttar sig "rem hÄllaren" utÄt hela tiden, sÄ att jag mÄste flytta tillbaka den ett par gÄnger per dag.

Är det nĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ bĂ€ttre gummi armband? SKX armband Ă€r ju fantastiskt trevliga i jĂ€mförelse, men jag tror dom Ă€r för breda, mini turtle har 20mm i bredd.

Jag har en Seiko Mini turtle(SRPC37K1), som jag Àr vÀldigt nöjd med. Klockan Àr perfekt i storlek(gillar inte dom större klockorna). DÀremot Àr armbandet inte nÄgon höjdare. Seiko har gjort det i nÄgon slags silikonmaterial, för att det ska vara "lyxigt". Det som hÀnder Àr att den drar till sig smuts och ludd som en magnet och efter en liten stund ser det bedrövligt ut. Dessutom förflyttar sig "rem hÄllaren" utÄt hela tiden, sÄ att jag mÄste flytta tillbaka den ett par gÄnger per dag.

Är det nĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ bĂ€ttre gummi armband? SKX armband Ă€r ju fantastiskt trevliga i jĂ€mförelse, men jag tror dom Ă€r för breda, mini turtle har 20mm i bredd.

Kanske gummibandet som kommer till den lite mindre skx013? Den Àr 20mm. Har ett liggandes ifall du Àr intresserad. Annars fanns de lite hÀr och dÀr pÄ nÀtet.
100526FC-CA93-493C-B7C6-2C0A37C6F16D.jpeg

Finns det en Turtle-trÄd hÀr pÄ forumet? Sökt men inte hittat.

BestÀllde en Seiko 5 sports nyligen men avbröt köpet nÀr jag tittade nÀrmre pÄ Save the ocean. MÄste ju vara vÀrt en tusenlapp mer för en Turtle jmf med en 5 sports?

Tillbaka
Topp