• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nya Seiko 5 med keramisk bezel + jubilee
20191224_121323.jpg

Nice! Vart vÀnder man sig för att fÄ hjÀlp med en sÄn operation?
NÀrmaste urmakare och/eller Seiko AD (typ Klockmaster/StjÀrnurmakarna). Det finns en stor moddscen för Seikos och det finns sÀkert ett gÀng privatpersoner som kan tÀnka sig att hjÀlpa dig.

@Ahla77 vet jag hÄller pÄ med Seiko mods och Àr relativt stor inom detta och jag har för mig att det finns nÄgon mer hÀr i forumet men jag minns inte namnet just nu.

Börjar bli sugen pÄ en ny eller nyare Seiko, men de jag gillar Àr för stora :banghead:. Vill ha en "dykarmodell" vridring och bra lume, tydlig. Minst 20atm och automatisk. Gillar verkligen stuken pÄ srpc93k1 save the ocean eller eller spb053J1 Prospex blÄ. SÄ nÄgot liknande. Max 42mm men gÀrna 38-39mm sÄ unisex/dagens dam funkar. Nya klockor Àr för stora! :D
Förslag?

Börjar bli sugen pÄ en ny eller nyare Seiko, men de jag gillar Àr för stora :banghead:. Vill ha en "dykarmodell" vridring och bra lume, tydlig. Minst 20atm och automatisk. Gillar verkligen stuken pÄ srpc93k1 save the ocean eller eller spb053J1 Prospex blÄ. SÄ nÄgot liknande. Max 42mm men gÀrna 38-39mm sÄ unisex/dagens dam funkar. Nya klockor Àr för stora! :D
Förslag?
SLA017? Ca 25k begagnad kanske? Allt annat ligger pÄ 42mm o över :) vintage finns det massa kul!

SLA017? Ca 25k begagnad kanske? Allt annat ligger pÄ 42mm o över :) vintage finns det massa kul!
Ja det Àr ju bara vintage jag Àger, sÄklart bÀst! Men jag vill ha en som garanterat klarar lite vattentryck. Kan iof trycktesta nÄgra av mina gamla dykare men tror inte de Àr sÄ frÀscha...blir nog att jag fÄr snegla pÄ andra mÀrken, synd för jag gillar Seiko.

Ja det Àr ju bara vintage jag Àger, sÄklart bÀst! Men jag vill ha en som garanterat klarar lite vattentryck. Kan iof trycktesta nÄgra av mina gamla dykare men tror inte de Àr sÄ frÀscha...blir nog att jag fÄr snegla pÄ andra mÀrken, synd för jag gillar Seiko.
Seiko Àr fantastiskt. Skulle precis som du gÀrna se deras mest populÀra boetter i 2 storlekar. En mm200 Àven i 40mm borde ju bli en riktig Hit! Iofs kom jag precis pÄ att skx finns ju i typ 38mm och turtle har ju nÄgon variant som benÀmns som "babyturtle" eller nÄtt. Vet ej mÄtt men sÄklart mindre Àn vanliga.

Seiko Àr fantastiskt. Skulle precis som du gÀrna se deras mest populÀra boetter i 2 storlekar. En mm200 Àven i 40mm borde ju bli en riktig Hit! Iofs kom jag precis pÄ att skx finns ju i typ 38mm och turtle har ju nÄgon variant som benÀmns som "babyturtle" eller nÄtt. Vet ej mÄtt men sÄklart mindre Àn vanliga.
Sjukt synd att de inte finns i mindre, grymt fina och i bra prisklasser annars.

Tillbaka
Topp