• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blivit sugen pÄ ett genuint krokodil till min sarb033, blankt ljustbrunt i sÄdana fall. NÄgon som testat och kan bjuda pÄ en bild? OsÀker pÄ om det kommer passa med tanke att klockan Àr tÀmligen tjock ÀndÄ.

Trevlig Seiko till smÄ pengar
2020_0313_15023400-01.jpeg

Behöver en ny lÀnk till SARB035 dÄ jag inte fÄr orginallÀnken att passa. Strapcode och Uncle Seiko har men jag behöver hjÀlp att vÀlja. Har nÄgon erfarenhet av den ena eller den andra, eller bÄda?

Hade tÀnkt införskaffa mig en seiko och har tittat pÄ sbdc051, sbdc029 och ,spb105j1
tÀnkte höra om nÄgon hÀr har haft eller har nÄgon av klockorna och kan dela med sig av tankarna kring den :)

Hade tÀnkt införskaffa mig en seiko och har tittat pÄ sbdc051, sbdc029 och ,spb105j1
tÀnkte höra om nÄgon hÀr har haft eller har nÄgon av klockorna och kan dela med sig av tankarna kring den :)

Srpd71+Hilti=pepsi?
9E283BD9-01A4-4C22-9811-D56DAC7E6FBF.jpeg

I snart 4mÄnader har den varit med mig pÄ bygget och fÄtt utstÄ all möjlig misshandel i form av vibrationer, slag och allmÀn oaktsamhet. Inga större skavanker förutom att tidshÄllningen har gÄtt frÄn +2s per dag till ca +7s och bezeln gÄr lite segare att vrida pga allt kvartsdamm.

OBS. Ha i Ätanke att jag Àr mer eller mindre helt grön nÀr det kommer till klockor, sÄ vissa felaktigheter i terminologin kan förekomma!

TÀnkte att jag skulle visa upp mitt senaste klock-köp! Fick hem min Seiko 5:a i mÄndags och mÄste sÀga att jag tycker att den Àr himla tilltalande. Elak(!), Àr nog bÀsta sÀttet att beskriva den. FörvÄnad och lite besviken över att den saknar lume dock. Hur kommer det sig? Dum frÄga kanske, men har det med den svarta/mörka fÀrgen pÄ visare/index att göra?

IMG_20200318_084126.jpg
IMG_20200316_175735.jpg
IMG_20200316_175640.jpg

Tillbaka
Topp