Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SjÀlv har man ju njutit av seiko hela mÄnaden.SÄ hÀrligt att fÄ ha pÄ sig en Seiko igen nu nÀr OWG March Àr slut.
![]()
![]()
Var ett smart val av dig.SjÀlv har man ju njutit av seiko hela mÄnaden.![]()
MÄste det va automat och hyffsat nytt? Annars finns 6458 och 7c43 i midsize som har liknande visare men snyggare index. 6458 ersattes av 7c43 i mitten pÄ 80-talet men de Àr vÀldigt lika varandra. Finns mÄnga fina ex pÄ eBay för ungefÀr samma pengar som en 013 skulle kostat dig och jag tycker nog att du fÄr en bÀttre klocka ön 013. Dock quartz vilket kan va en dealbreaker för mÄnga.Hej!
Jag har helt snöat in pÄ att min nÀsta klocka ska bli en SKX013.
Men, finns det nÄgon annan modell (givetvis endast Seiko) som Àr liknande SKX013 i utförandet som jag borde kolla in? Givetvis tÀnker jag begagnat dÄ SKX013 har utgÄtt.
Det viktiga Àr att den mÄste vara i den storleken, dÄ mina smala handleder inte kan bÀra en SKX007/009 med nÄgon större vÀrdighet. Jag kan visserligen anvÀnda min SARB065 utan att skÀmmas, men skulle den bli större och/eller tjockare tror jag att det börjar bli svÄrt.
Mvh,
Daniel
7c43 finns i bÄde storlekarna och du slipper quartz pÄ tavlan!GÀrna automat, men jag hade kunnat acceptera det sÄ lÀnge det inte stÄr Quartz pÄ tavlan
7c43 verkar inte vara midzise utan samma som SKX007/009?
6458 ser bra ut, men hade helst velat ha en utan "Quartz" pÄ tavlan!
Jag har en SRPB55K1 och Àr riktigt nöjd med den.Jag ser att klockia sÀljer Seiko SRPD09K1 för 2495kr, blev lite sugen att testa som sommarklocka.
NĂ„gon som har/haft klockan?
Unikt för den modellen. VĂ€ldigt ovanlig skulle jag sĂ€ga.Jag kan inte minnas att jag sett nĂ„gon Seiko med Mercedesvisare förr men sĂ„ Ă€r jag inte heller nĂ„gon Seikoexpert. Ăr det nĂ„got som Ă€r unikt för denna modell eller anvĂ€nde de merc-visare under en viss period? Ball klocka f.ö!
https://klocksnack.se/threads/seiko-sbbn00c-scubapro-7c46-7011-tuna.129791/
@Jaggis @yonsson
Jag har haft den i svart och det Àr mycket klocka för pengarna. Klart köpvÀrd och en kul klocka i behÀndig storlek.Funderar pÄ en Seiko 5 ref: SNK807K2 nÄgra tankar?
Grattis! Riktigt frÀsig den dÀrJag blev med Blumo idag! Man mÄste ju stötta sin lokala handlare!
![]()
Skillnaden Àr större Àn jag trodde. Sumon kÀnns klart tunnare och dÀrmed ocksÄ lÀttare att bÀra. Den sitter riktigt bekvÀmt! Antar att det Àr Ànnu ett fall av "man mÄste prova för att förstÄ".Grattis! Riktigt frÀsig den dÀr
FrÄgan har ju stÀllts mÄnga gÄnger. Men hur upplever DU Sumo VS MM300?![]()
Ja för den Àr ju ÀndÄ stor tÀnker jag, men Àr som du sÀger lite mer slimmad. Har varit nÀra att köpa en sumo ett par gÄnger, men Àndrat mig. Tycker den ser riktigt bra ut och har snygg boett. Lite överkomligare pris Àn en mm300 och sjÀlvklart speglas vÀl det i det "robusta"Skillnaden Àr större Àn jag trodde. Sumon kÀnns klart tunnare och dÀrmed ocksÄ lÀttare att bÀra. Den sitter riktigt bekvÀmt! Antar att det Àr Ànnu ett fall av "man mÄste prova för att förstÄ".SÀkert bidrar lÀnken bredd (20 mm) till att den kÀnns lÀtt pÄ armen.
Jag skulle nog vilja pÄstÄ att de inte Àr direkt jÀmförbara. Different beasts! ;-)Ja för den Àr ju ÀndÄ stor tÀnker jag, men Àr som du sÀger lite mer slimmad. Har varit nÀra att köpa en sumo ett par gÄnger, men Àndrat mig. Tycker den ser riktigt bra ut och har snygg boett. Lite överkomligare pris Àn en mm300 och sjÀlvklart speglas vÀl det i det "robusta"![]()
Du kan ju fÄ lÄna min ett tag sÄ fÄr du prova den? Jag kan skicka den till dig isf.Ja för den Àr ju ÀndÄ stor tÀnker jag, men Àr som du sÀger lite mer slimmad. Har varit nÀra att köpa en sumo ett par gÄnger, men Àndrat mig. Tycker den ser riktigt bra ut och har snygg boett. Lite överkomligare pris Àn en mm300 och sjÀlvklart speglas vÀl det i det "robusta"![]()
Det var verkligen ett snÀllt erbjudandeDu kan ju fÄ lÄna min ett tag sÄ fÄr du prova den? Jag kan skicka den till dig isf.
Ja, du fÄr vÀl höra av dig om du Ängrar dig.Det var verkligen ett snÀllt erbjudandemen det behövs inte, jag kan se om jag hittar nÄgon butik i min nÀrhet som kanske har den. Sen brukar jag handla först och kÀnna efter sedan
kÀnns kanske igen?
à terigen, tack för erbjudandet
![]()
Visst Ă€r det tavlan? Jag brukar alltid leta efter smĂ„slitna tavlor och index som har gammal lysmassa. Ăr det ett vettigt sĂ€tt att komma undan?Trist för köparen, dels rĂ€tt högt pris och dessutom Inte helt 100 klocka.![]()