• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-EDIT

SRP777 Àr till och med Turtle nummer 6 för mig. Höll pÄ att tappa rÀkningen. Jag har alltid tyckt att det Àr intressant att förstÄ varför folk Äterkommer till samma klocka (Àven om det Àr i olika utföranden) och nu inser jag att jag ocksÄ befinner mig dÀr.

Seikos Turtles Àr kanske de mest tillgÀngliga och billiga mekaniska dykarklockorna. DÄ blir det inget större dilemma att flippa dem. Samtidigt som de har en lÄng historia och verkligen eget utseende. Vilket gör att man alltid gillar dem och köper igen nÀr man blir sugen igen.

Jag kommer definitivt fortsÀtta med Turtles. NÀsta jag kommer slÄ till pÄ Àr en King Turtle sÄ klart. Den mÄste upplevas!

Nedan Àr referenser som jag haft:

‱SRPC49
‱SRP787
‱SRPD11
‱SRPC25
‱SRP777 (den jag har nu)
‱SRPD21

0BE20D9A-6045-4497-9B0F-3BBB99E43CA5.jpeg
Intressant! Önskar jag köpte ninjan nĂ€r den kom. Fanns att köpa för ~4.500 dĂ„. Nu Ă€r den dyr ...

Har sjÀlv haft följande:

• SRP779 (pepsi)
  • SRPC91 (save the ocean blue)
  • SRPD11 (save the ocean black)
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SRP777 (black)
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SBDY021 (den jag har nu)
Jag vill inte ge upp pÄ Turtle, men ... jsg kanske borde lÀra mig. Den senaste, SBDY021, som Àr den japanska kanji-varianten av SRPC91 (Save the Ocean gen 1), har jag burit vid ett par enstaka tillfÀllen. Den ligger redan ute pÄ annons. Jag sÀger dÄ det.

Kanske borde ge upp det ÀndÄ. De Àr snÀppet för stora för mig. Men ÀndÄ sÄ bra.

Intressant! Önskar jag köpte ninjan nĂ€r den kom. Fanns att köpa för ~4.500 dĂ„. Nu Ă€r den dyr ...

Har sjÀlv haft följande:

• SRP779 (pepsi)
  • SRPC91 (save the ocean blue)
  • SRPD11 (save the ocean black)
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SRP777 (black)
  • SRPC91
  • SRPC91
  • SBDY021 (den jag har nu)
Jag vill inte ge upp pÄ Turtle, men ... jsg kanske borde lÀra mig. Den senaste, SBDY021, som Àr den japanska kanji-varianten av SRPC91 (Save the Ocean gen 1), har jag burit vid ett par enstaka tillfÀllen. Den ligger redan ute pÄ annons. Jag sÀger dÄ det.

Kanske borde ge upp det ÀndÄ. De Àr snÀppet för stora för mig. Men ÀndÄ sÄ bra.

-10st Turtles Àr Ànnu mer intressant. Det bevisar att de som uppskattat Turtle en gÄng kan inte vara utan Turtle i fortsÀttningen...

Ninjan Àr den coolaste Turtle i modern tid. Jag har aldrig sett en liknande hype för en klocka i motsvarande prisklass.

I vintras dök det upp en pÄ köp/sÀlj en Ninja för ett rimligt pris vill jag minnas. SÄ det borde fortfarande gÄ att fÄ tag i en om man har lite tur...

-HÀrligt! Det lÄter lovande!
Det som rent sakligt Àr bÀttre pÄ den Àr ju safirglaset istÀllet för hardlex, vridringsinlÀgget i keramik istÀllet för aluminium samt den förbÀttrade vridringen som ger ett bÀttre grepp. Resten Àr vÀl smaksaker men jag gillar t.ex. förstoringsglaset över dag/datumfönstret. MÄnga Àr ju skeptiska till det men som sagt, det Àr en frÄga om tycke och smak och inte rÀtt eller fel.

Det som rent sakligt Àr bÀttre pÄ den Àr ju safirglaset istÀllet för hardlex, vridringsinlÀgget i keramik istÀllet för aluminium samt den förbÀttrade vridringen som ger ett bÀttre grepp. Resten Àr vÀl smaksaker men jag gillar t.ex. förstoringsglaset över dag/datumfönstret. MÄnga Àr ju skeptiska till det men som sagt, det Àr en frÄga om tycke och smak och inte rÀtt eller fel.

-Det lÄter bra det hela! Jag Àr ocksÄ för förstoringsglaset ;)

Är sugen pĂ„ att byta till ett gummiarmband pĂ„ min SRPB51 och har lite svĂ„rt att hitta en bra hemsida som sĂ€ljer. Kan nĂ„gon sĂ€rskild rekommenderas?

Fridens liljor!

finns en turtle som slÄr den!

sbdy015
Àr visserligen samma men det Àr japan versionen med kanji:hilarious:

men det Àr en klocka aom borde finnas i varje klocksamling!

-Juste! Det Àr klart, JP-modeller ska vara bÀttre linjerade, borstningen pÄ boetterna ska vara bÀttre, ska de avvika sÄ ska de gÄ + och inte -.

-Juste! Det Àr klart, JP-modeller ska vara bÀttre linjerade, borstningen pÄ boetterna ska vara bÀttre, ska de avvika sÄ ska de gÄ + och inte -.
har en 015 men den e inte sÄ mycket bÀttre utan mest kul med kanji!

men hur som helst sÄ Àr 777 den snyggasta basic dykarn i den prisklassen

finns en turtle som slÄr den!

sbdy015
Àr visserligen samma men det Àr japan versionen med kanji:hilarious:

men det Àr en klocka aom borde finnas i varje klocksamling!

HÄller med dig, förvÄnad ingen huggt min Ànnu som Àr i nyskick och ligger pÄ sÀljavd.
Kanske fÄr bli att behÄlla den istÀllet..

Min SKX har stannat, nÀr jag skakar den hör jag hur det skramlar lite. Vart i Stockholm ska jag vÀnda mig och vad kan jag rÀkna med att det kommer att kosta?

Tillbaka
Topp