Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Hur lÄng vÀntetid?Nu Àr den hÀr!![]()
Ingen! BestÀlld frÄn Jura watches. Tog tvÄ dagar.Snyggt! Hur lÄng vÀntetid?
Inte sett/noterat pÄ tidigare bilder. Det ser ju inte alls bra ut. Tummen ner pÄ det.NÄn mer Àn jag som stör sig pÄ nya Willards glas? Varför har man den fasade kanten runt glaset?
![]()
Jag tycker det Àr rÀtt med fasningen, precis som pÄ originalet.NÄn mer Àn jag som stör sig pÄ nya Willards glas? Varför har man den fasade kanten runt glaset?
![]()
Det ska vÀl se ut som originalet, vilket ocksÄ hade fasat glas.NÄn mer Àn jag som stör sig pÄ nya Willards glas? Varför har man den fasade kanten runt glaset?
![]()
Inte sett/noterat pÄ tidigare bilder. Det ser ju inte alls bra ut. Tummen ner pÄ det.
Jag tycker det Àr rÀtt med fasningen, precis som pÄ originalet.
Det ska vÀl se ut som originalet, vilket ocksÄ hade fasat glas.
Lite coolt kan jag tycka![]()
Se toppenbra ut! Grattis.Holy shit vad bra den Àr...
![]()
Tack! Kommer bÀttre bilder nÀr jag har mer tid överSe toppenbra ut! Grattis.
Skulle vara toppen om du kunde mÀta diameter pÄ vridringen. Jag har spb143 och skulle vilja veta om det Àr nÄgon skillnad mellan dom.Tack! Kommer bÀttre bilder nÀr jag har mer tid över![]()
Kan jag göra om jag hittar skjutmÄttetSkulle vara toppen om du kunde mÀta diameter pÄ vridringen. Jag har spb143 och skulle vilja veta om det Àr nÄgon skillnad mellan dom.
SÄ bra! De smÄ detaljerna gör alltTvÄ snabba
![]()
![]()
Har precis flyttat sjĂ€lv och hittar det inte heller. ĂgonmĂ„ttet sĂ€ger dock 40,5 precis som boetten pĂ„ spb143. Killgissar att dina nya har mindre diameter pĂ„ vridringen.Kan jag göra om jag hittar skjutmĂ„ttet![]()
Grattis! GÄr de att köpa nu?Grönis var, om möjligt, Ànnu bÀttre!
![]()
Jag kunde helt enkelt inte bestÀmma mig för vilken jag ville ha sÄ det var lika bra att skaffa bÄda
![]()
Vet inte om dom finns att fÄ tag pÄ hÀr i Sverige Àn, köpte mina av James Porter & Sons i UKGrattis! GÄr de att köpa nu?
VÀldigt fin. Kan man fÄ se baksidan?Jamen den hÀr var ju inte alls dum.
Enda dÄliga Àr att claspen pÄ lÀnken har bara 2 hÄl för justering och det gör att den antingen Àr aaaaningen för liten eller aaaaningen för stor för min handled, men jag rÄkar ha en annan lÀnk hemma sÄ jag ska testa att byta.
![]()
Ăntligen skaffat en Seiko 7548 och Ă€r mycket nöjdVill lĂ€ra mig mer om urverket som sitter i och funderar pĂ„ att köpa en billigare klocka med samma/liknande urverk och börja skruva. NĂ„gon som har tips pĂ„ var man kan fĂ„ tag pĂ„ en billigare/defekt Seiko med 7548/7546 urverket. Har tittat eBay/Tradera men hittar inte sĂ„ mycket...
![]()
Tja... Den Àr i glas, inte mer upphetsande Àn sÄVÀldigt fin. Kan man fÄ se baksidan?![]()
Open caseback kan ocksÄ vara trevlig. NÄgon vill man ju ha i samlingen.Tja... Den Àr i glas, inte mer upphetsande Àn sÄ
Men urtavlan skimrar fint i solskenet
![]()