• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle precis posta om att ett nytt band kommit idag men ser dÄ att klockan gÄr 25min efter, konstigt dÄ jag har pÄ den varje dag och har inte varit nÀra starka magnetfÀlt vad jag vet:confused:
61088677-155C-48D0-88BE-50F7476DD91D.jpeg

Inte sett/noterat pÄ tidigare bilder. Det ser ju inte alls bra ut. Tummen ner pÄ det.

Jag tycker det Àr rÀtt med fasningen, precis som pÄ originalet.

Det ska vÀl se ut som originalet, vilket ocksÄ hade fasat glas.

Lite coolt kan jag tycka :)

Damn Àr rÀdd att 42mm caset inte gör att glaset+index kommer till sin rÀtt oavsett originalets arv

Jamen den hÀr var ju inte alls dum.
Enda dÄliga Àr att claspen pÄ lÀnken har bara 2 hÄl för justering och det gör att den antingen Àr aaaaningen för liten eller aaaaningen för stor för min handled, men jag rÄkar ha en annan lÀnk hemma sÄ jag ska testa att byta.

upload_2020-7-23_14-47-8.png

Äntligen skaffat en Seiko 7548 och Ă€r mycket nöjd :cigar: Vill lĂ€ra mig mer om urverket som sitter i och funderar pĂ„ att köpa en billigare klocka med samma/liknande urverk och börja skruva. NĂ„gon som har tips pĂ„ var man kan fĂ„ tag pĂ„ en billigare/defekt Seiko med 7548/7546 urverket. Har tittat eBay/Tradera men hittar inte sĂ„ mycket...
DSC_0136.jpg

Min SBDC001 med presidentlÀnk frÄn Militat.
NÄgon som vet om det finns typ Acrylglas som stÄr upp (typ Àldre submariner) till sumon?
DĂ„ menar jag inte bubble crystal.

Bilagor

• 20200723_185526.jpg
    20200723_185526.jpg
    333.7 KB · Visningar: 2
Jamen den hÀr var ju inte alls dum.
Enda dÄliga Àr att claspen pÄ lÀnken har bara 2 hÄl för justering och det gör att den antingen Àr aaaaningen för liten eller aaaaningen för stor för min handled, men jag rÄkar ha en annan lÀnk hemma sÄ jag ska testa att byta.

upload_2020-7-23_14-47-8.png
VÀldigt fin. Kan man fÄ se baksidan? :)

Äntligen skaffat en Seiko 7548 och Ă€r mycket nöjd :cigar: Vill lĂ€ra mig mer om urverket som sitter i och funderar pĂ„ att köpa en billigare klocka med samma/liknande urverk och börja skruva. NĂ„gon som har tips pĂ„ var man kan fĂ„ tag pĂ„ en billigare/defekt Seiko med 7548/7546 urverket. Har tittat eBay/Tradera men hittar inte sĂ„ mycket...
DSC_0136.jpg

Du mÄste köpa ett gummi nu! Det Àr min gamla klocka vÀrd ;)

Tillbaka
Topp