• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

D750A594-BCA8-473D-8A72-6DE1C8B4A26D.jpeg

Alla klockor jag behöver för en 5 dagars Norrlandstur!

Hej!
NÄgon som har koll pÄ Seiko 5 modeller? Har inte superbra koll pÄ seiko i allmÀnhet och önskar dÀrför experthjÀlp:)

Har framförallt fastnat för Seiko 5 ref SNKL23J1, som en första ”instegsklocka”. NĂ„gon som vet nĂ„gonting kring denna modell som Ă€r vĂ€rt att veta? Bifogar en bild nedan. Tack pĂ„ förhand!
upload_2020-7-25_18-54-44.png

Hej!
NÄgon som har koll pÄ Seiko 5 modeller? Har inte superbra koll pÄ seiko i allmÀnhet och önskar dÀrför experthjÀlp:)

Har framförallt fastnat för Seiko 5 ref SNKL23J1, som en första ”instegsklocka”. NĂ„gon som vet nĂ„gonting kring denna modell som Ă€r vĂ€rt att veta? Bifogar en bild nedan. Tack pĂ„ förhand!
upload_2020-7-25_18-54-44.png
Just den specifika modellen har gÄtt upp vÀldigt mycket i pris efter all uppmÀrksamhet för nÄgot Är sedan. Men liknande modeller gÄr fortfarande att hitta runt tusenlappen.

Mycket fin! Vad Àr det egentligen som skiljer den frÄn den jag skickade pÄ förutom dag-visaren? Urverket?
Det skiljer en hel del, bland annat urverk. De spelar i tvÄ olika ligor, kort sagt.

Googla lite och titta gĂ€rna pĂ„ Youtube. SARB’en Ă€r vĂ€ldigt trevlig men har utgĂ„tt sĂ„ den kan vara lite knepig att fĂ„ tag i.

Det skiljer en hel del, bland annat urverk. De spelar i tvÄ olika ligor, kort sagt.

Googla lite och titta gĂ€rna pĂ„ Youtube. SARB’en Ă€r vĂ€ldigt trevlig men har utgĂ„tt sĂ„ den kan vara lite knepig att fĂ„ tag i.
Tack för hjÀlpen, nu vet jag vad jag gör ikvÀll:)

Jag tycker inte att de Àr vÀrd 5000:- jag minns att man kunde köpa dem ny för under 3000:- för nÄgra Är sedan.

Inte vĂ€rt pengarna? Finns det ”bĂ€ttre” alternativ för samma pengar?
TÀnkte bara flika in hÀr med lite inputs. Var precis som du sen pÄ bollen nÀr jag fick upp ögonen för SARB033. Köpte en ny frÄn USA i november 2018 som landade pÄ 6500kr inklusive frakt, tull och moms. Mycket pengar för en modell som man kunde fÄtt för under halva det priset bara nÄgot Är innan, men jag Àr OWG med den och har haft den pÄ armen sedan dess. Kommer aldrig sÀlja den och Àr supernöjd! Med det sagt, gör precis som du kÀnner för och tÀnkte Àven slÀnga in ett litet tips om du tycker det kÀnns för saftigt. Nya SEIKO 5 sports Àr riktigt fina till en bra peng, till exempel SRPE55. Bifogar bild ocksÄ. De har dock inte landat i Sverige riktigt Àn (vissa modeller gÄr att fÄ tag pÄ). Priset dÄ? 2900 för den jag nÀmnde. LÀnk: https://www.klockmagasinet.com/seiko-5-sports-srpe55k1
A7B5BE12-B517-47D1-A57B-9CCCB3934CFB.jpeg

Tillbaka
Topp