Du mÄste köpa ett gummi nu! Det Àr min gamla klocka vÀrd![]()
Det fÄr bli min uppgift för morgondagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du mÄste köpa ett gummi nu! Det Àr min gamla klocka vÀrd![]()
Just den specifika modellen har gÄtt upp vÀldigt mycket i pris efter all uppmÀrksamhet för nÄgot Är sedan. Men liknande modeller gÄr fortfarande att hitta runt tusenlappen.Hej!
NÄgon som har koll pÄ Seiko 5 modeller? Har inte superbra koll pÄ seiko i allmÀnhet och önskar dÀrför experthjÀlp
Har framförallt fastnat för Seiko 5 ref SNKL23J1, som en första âinstegsklockaâ. NĂ„gon som vet nĂ„gonting kring denna modell som Ă€r vĂ€rt att veta? Bifogar en bild nedan. Tack pĂ„ förhand!
![]()
Vad ligger den modellen pÄ ca? Hittade flera pÄ Chrono24 runt 2-2,5k.Just den specifika modellen har gÄtt upp vÀldigt mycket i pris efter all uppmÀrksamhet för nÄgot Är sedan. Men liknande modeller gÄr fortfarande att hitta runt tusenlappen.
För den pengen skulle jag försöka hitta en begagnad SARB033.Vad ligger den modellen pÄ ca? Hittade flera pÄ Chrono24 runt 2-2,5k.
Mycket fin! Vad Àr det egentligen som skiljer den frÄn den jag skickade pÄ förutom dag-visaren? Urverket?För den pengen skulle jag försöka hitta en begagnad SARB033.
Det skiljer en hel del, bland annat urverk. De spelar i tvÄ olika ligor, kort sagt.Mycket fin! Vad Àr det egentligen som skiljer den frÄn den jag skickade pÄ förutom dag-visaren? Urverket?
Tack för hjÀlpen, nu vet jag vad jag gör ikvÀllDet skiljer en hel del, bland annat urverk. De spelar i tvÄ olika ligor, kort sagt.
Googla lite och titta gĂ€rna pĂ„ Youtube. SARBâen Ă€r vĂ€ldigt trevlig men har utgĂ„tt sĂ„ den kan vara lite knepig att fĂ„ tag i.
Om du vill köpa en helt ny SARB033 frÄn de fÄ som fortfarande har nÄgra kvar sÄ landar det nog pÄ över 5.000 i alla fall.Tack för hjÀlpen, nu vet jag vad jag gör ikvÀll![]()
Inte vĂ€rt pengarna? Finns det âbĂ€ttreâ alternativ för samma pengar?Om du vill köpa en helt ny SARB033 frĂ„n de fĂ„ som fortfarande har nĂ„gra kvar sĂ„ landar det nog pĂ„ över 5.000 i alla fall.
Jag skulle nog sĂ€ga att det Ă€r vĂ€rt det, faktiskt! Men kan vara vĂ€rt att spana efter en bĂ€ttre begagnad.Inte vĂ€rt pengarna? Finns det âbĂ€ttreâ alternativ för samma pengar?
KÀnns som mycket klocka för pengarna, baserat pÄ min lilla kvÀllsresearch. Efterlyste den hÀr pÄ forumet sÄ kanske finns det nÄgon som önskar sÀlja sinJag skulle nog sÀga att det Àr vÀrt det, faktiskt! Men kan vara vÀrt att spana efter en bÀttre begagnad.
SÄg det, surt. Priset steg vÀl i samband med att produktionen lades ner...Jag tycker inte att de Àr vÀrd 5000:- jag minns att man kunde köpa dem ny för under 3000:- för nÄgra Är sedan.
Inte vĂ€rt pengarna? Finns det âbĂ€ttreâ alternativ för samma pengar?
Toyota Crown kanske?Ăger för tillfĂ€llet ingen Seiko men hittade en hĂ€ftig leksaksbil i svĂ€rmors sommarstuga![]()
NÄgot sÄ frÀsigt som en OldsmobileToyota Crown kanske?
TĂ€nkte bara flika in hĂ€r med lite inputs. Var precis som du sen pĂ„ bollen nĂ€r jag fick upp ögonen för SARB033. Köpte en ny frĂ„n USA i november 2018 som landade pĂ„ 6500kr inklusive frakt, tull och moms. Mycket pengar för en modell som man kunde fĂ„tt för under halva det priset bara nĂ„got Ă„r innan, men jag Ă€r OWG med den och har haft den pĂ„ armen sedan dess. Kommer aldrig sĂ€lja den och Ă€r supernöjd! Med det sagt, gör precis som du kĂ€nner för och tĂ€nkte Ă€ven slĂ€nga in ett litet tips om du tycker det kĂ€nns för saftigt. Nya SEIKO 5 sports Ă€r riktigt fina till en bra peng, till exempel SRPE55. Bifogar bild ocksĂ„. De har dock inte landat i Sverige riktigt Ă€n (vissa modeller gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„). Priset dĂ„? 2900 för den jag nĂ€mnde. LĂ€nk: https://www.klockmagasinet.com/seiko-5-sports-srpe55k1Inte vĂ€rt pengarna? Finns det âbĂ€ttreâ alternativ för samma pengar?
Med andra ord Àr klockan i rÀtt miljö.-Med min SPB117J1 i smÄlÀndska skogarna![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för bilderna mycket fina och gratulerar!Dubbelpostar, det Àr dom vÀrda
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack!Tack för bilderna mycket fina och gratulerar!
NĂ€r kan de landa i Sverige tro? Tar en jefla tid tycker jag
Snyggt, verkligen en lyckad modell.Frugan drog ivÀg med kidsen nÄgra timmar sÄ jag passade pÄ att slÀnga ihop nÄgra korta klipp pÄ min SPB153