• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen, gummit pĂ„ till SPB143!
F1597AFA-A5F8-4237-8520-5363FA05161A.jpeg
 

Bilagor

  • 58EDA89E-EBE3-4D1D-81B7-EA6B35C07841.jpeg
    58EDA89E-EBE3-4D1D-81B7-EA6B35C07841.jpeg
    508.8 KB · Visningar: 5
  • ADBD7F72-7D83-467B-B773-A8F16C64858C.jpeg
    ADBD7F72-7D83-467B-B773-A8F16C64858C.jpeg
    434.7 KB · Visningar: 4
Hej.
Jag Àr ny pÄ forumet sÄ inte helt 100 pÄ vart jag ska skriva min frÄga, men jag testar hÀr.
Jag Àr intresserad av en seiko sarx045 men kan inte hitta nÄgon ÄterförsÀljare som har de nÀr jag googlar runt. Vad gör jag för fel? Vart ska jag leta om jag vill köpa den? Bör för övrigt i Uppsala.
Det Àr en utgÄende modell sÄ det kan bli halvknepigt att hitta den. Den har ersatts av en sarx077 etc. som har det uppdaterade urverket. Gnomon watches hade nÄgon sarx045 kvar dock sÄg jag. Det Àr en bra handlare som kan rekommenderas.
 
Det Àr en utgÄende modell sÄ det kan bli halvknepigt att hitta den. Den har ersatts av en sarx077 etc. som har det uppdaterade urverket. Gnomon watches hade nÄgon sarx045 kvar dock sÄg jag. Det Àr en bra handlare som kan rekommenderas.
Aa okej det förklarar saken. Tyckte dock 045 va snyggare..
Vad tror man om urverket pÄ den. DÄlig sÄ den mÄste uppdateras eller Àr det baraen uppdatering som man gör efter ett par Är?
 
Aa okej det förklarar saken. Tyckte dock 045 va snyggare..
Vad tror man om urverket pÄ den. DÄlig sÄ den mÄste uppdateras eller Àr det baraen uppdatering som man gör efter ett par Är?
6R15 har hĂ€ngt med ganska mĂ„nga Ă„r, tror att det Ă€r ett tjugotal Ă„r eller sĂ„ och det Ă€r ett ganska bra urverk enligt min uppfattning. De jag har haft har funkat bra och haft vĂ€ldigt liten gĂ„ngavvikelse men 6R35 har framför allt lĂ€ngre gĂ„ngreserv. Den ökade frĂ„n ca 50 till 70 timmar. Personligen tycker inte jag att det Ă€r avgörande men inte Ă€r det vĂ€l precis nĂ„gon nackdel heller. 🙂
 
Aa okej det förklarar saken. Tyckte dock 045 va snyggare..
Vad tror man om urverket pÄ den. DÄlig sÄ den mÄste uppdateras eller Àr det baraen uppdatering som man gör efter ett par Är?
SARX045 kommer du nog bli supernöjd med. Gnomon Àr pÄlitliga ocksÄ för den delen! :)

Min ligger pÄ +4,8spd, sÄ hÄller tiden mycket bra Àn sÄ lÀnge! :)

4D5EBC62-CF85-4B3B-87E6-6AD6F82F458F.jpeg
 
FrĂ„ga till er som bytt band eller bara har erfarenhet, mina bandstift ”klickar” om man trycker pĂ„ bandet eller drar i bandet (dom sitter alltsĂ„ i luggarna) kĂ€nns typ som de glappar. Är detta vanligt ?(anvĂ€nder orginalstiften). Eller Ă€r det ett problem som inte ska finnas.
 
FrĂ„ga till er som bytt band eller bara har erfarenhet, mina bandstift ”klickar” om man trycker pĂ„ bandet eller drar i bandet (dom sitter alltsĂ„ i luggarna) kĂ€nns typ som de glappar. Är detta vanligt ?(anvĂ€nder orginalstiften). Eller Ă€r det ett problem som inte ska finnas.
SÄ gör ett stift pÄ min Samurai oxÄ. Kan sÀga att det inte Àr normalt, men om nÄgon har svar pÄ varför Àr Àven jag nyfiken.
 
Nix. Orginal fatbars i rÀtt ny klocka. Byttes ut och det löste det. MÀrkligt fel dock...
Har samma problem. Orginal fatbars. Ska testa att byta dom dÄ (om jag fÄr ut dom ur bandet)

om hÄlen för stiften Àr förstora har jag ett helt annat problem 1,2 mm stift lÀr vÀl inte va helt marknadsstandard?

Edit: gjorde en liten kvÀllsoperation, det Àr stiften som gnisslar och knÀcker, ersÀtts imorgon (de va ett jÀvla jobb att fÄ loss dom).
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp