Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Uncle Seiko GL831Vad har du band? Letar efter dylika.
Jag tycker gummi Àr snyggast.LÀnk eller gummi?
![]()
Tackar tackarUncle Seiko GL831
SPB213 villhöver jag nog.SÄ ALLA NYA Seiko som kommer. Hoppas jag ej missat nÄn..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jisses ! Man skulle vilja ha rubbet i klocklÄdanSÄ ALLA NYA Seiko som kommer. Hoppas jag ej missat nÄn..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
JÀkligt intressant medSÄ ALLA NYA Seiko som kommer. Hoppas jag ej missat nÄn..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
JĂ€kligt intressant med
Willarderna.
Seiko försöker markera att dagens "Willards" inte har nÄgot att göra med varken bergsklÀttraren eller apocalypse genom att slÀppa nya. (Fyrkantiga index men av nÄn anledning fortsatt förlÀngd sekundvisare)
8L35 dessutom de va som fan, Àr vi uppe i 20K nu för Willards?
Nej dom dĂ€r exakt som sla033 fast med andra tavlor och ringar. Ăven 44mm. Kommer kosta 33950kr och 31950kr..JĂ€kligt intressant med
Willarderna.
Seiko försöker markera att dagens "Willards" inte har nÄgot att göra med varken bergsklÀttraren eller apocalypse genom att slÀppa nya. (Fyrkantiga index men av nÄn anledning fortsatt förlÀngd sekundvisare)
8L35 dessutom de va som fan, Àr vi uppe i 20K nu för Willards?
Njaa, datumplaceringen, pinnen pĂ„ sekundvisaren har inte SLA033. SköntNej dom dĂ€r exakt som sla033 fast med andra tavlor och ringar. Ăven 44mm. Kommer kosta 33950kr och 31950kr..
Holysmoke!Nej dom dĂ€r exakt som sla033 fast med andra tavlor och ringar. Ăven 44mm. Kommer kosta 33950kr och 31950kr..
Tror dom Ă€r som dom alltid varit. Att dom bara Ă€ndrat end-lĂ€nkarna. Tycker personligen dom Ă€r för tunga och stela. Geckota borde tillverka lĂ€nkar till spb14x serien istĂ€llet. Har en geckota jubilee till min Alpinist och Ă€r mkt bekvĂ€mare..Ăr ju ett par sidor att vandra igenom hĂ€r. Men tĂ€nkte frĂ„ga om nĂ„gon testat Strapcodes nya lĂ€nkar till sin SPB14X?
Tycker deras egna bilder och videos inte ger den bÀsta bilden. SÄ funderar pÄ att antingen köpa hela lÀnken eller bara lÄset dÄ jag tycker Seikos Àr lite bulkigt med dykarförlÀngningen![]()
Okej, ja jag har inte hunnit testa nÄgra av deras lÀnkar Àn. Bara kÀnt pÄ en som inte passade min klockaTror dom Àr som dom alltid varit. Att dom bara Àndrat end-lÀnkarna. Tycker personligen dom Àr för tunga och stela. Geckota borde tillverka lÀnkar till spb14x serien istÀllet. Har en geckota jubilee till min Alpinist och Àr mkt bekvÀmare..
Varför byte av urverk?Tillbaka efter byte av urverk!
![]()
Den gick ganska illa. Vid fullt uppdragen gÄngreserv höll den ca -5 sek/d men efter bara nÄgon timme in pÄ gÄngreserven var den nere pÄ -50 sek/d. Ganska trist att tappa 20-30 sekunder varje natt.Varför byte av urverk?
Ahh ok förstÄr..Den gick ganska illa. Vid fullt uppdragen gÄngreserv höll den ca -5 sek/d men efter bara nÄgon timme in pÄ gÄngreserven var den nere pÄ -50 sek/d. Ganska trist att tappa 20-30 sekunder varje natt.
SÄ, jag skickade tillbaka den till Klockmagasinet som i sin tur skickade in den för ÄtgÀrd. Jag antar att byte av verk Àr mer eller mindre standard i den hÀr prisklassen? Nu ligger den pÄ stabila -7 sek/d.
LĂ€nk!LĂ€nk eller gummi?
![]()
Snygg bild..Fick hem min 2a Seiko idag
Glad att den inte upplevs sÄ liten som jag trodde den skulle göra
![]()
Fick hem min 2a Seiko idag
Glad att den inte upplevs sÄ liten som jag trodde den skulle göra
![]()
Ryssarna Àr ganska smÄ, typ 41mm och varierandel2l, men Tag Heuer Formula 1 pÄ 44mm Àr bra i storlek. Arnien jag fick hem igÄr Àr ocksÄ bra i storlek. Har ca 20,5 cm, ganska platta, handleder och normalstora hÀnder.FÄr man frÄga vilken storlek pÄ klockor du brukar köra om en SKX skulle vara liten?
Ryssarna Àr ganska smÄ, typ 41mm och varierandel2l, men Tag Heuer Formula 1 pÄ 44mm Àr bra i storlek. Arnien jag fick hem igÄr Àr ocksÄ bra i storlek. Har ca 20,5 cm, ganska platta, handleder och normalstora hÀnder.
Fick hem en Seiko femma idag. Aldrig haft tvÄton förut. Inte bestÀmt mig Àn, bra eller nja?![]()
FÄr göra detJag tycker TT Àr riktigt nice! Kika in i TT trÄden
den fÀrgstarka halvguld, twotone, TT-trÄden
i dessa stĂ„ltider behövs det kanske en mĂ€rkesöverbyggande trĂ„d med halvguld. Klipper in Essyriders bidrag ur han legendariska trĂ„d âKlockor Ă€r till för att anvĂ€ndasâ som trigger. Slutligen min 22 Ă„r gamla 30-Ă„rspresent.klocksnack.se