• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
SkÄl Seiko bros
1C55358A-05FA-4CA1-B36B-6BF41A8F9868.jpeg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Nya Shogun SPB189 verkar inte vara sÄ vanlig hÀr. Detta har blivit min favoritklocka nÀr jag hÄller pÄ med lÀttare fysiskt arbete och dÀrför inte vill ha mina finaste klockor, men samtidigt nÄgot mysigare Àn mina tuffaste beaters.

Jag har uppgraderat lÄset till det som sitter pÄ LX-dykarna. Vanligt MM 300-lÄs i stÄl passar inte sÄ bra nÀr klockan Àr i titan.

PXL_20210307_141331232.jpg


PXL_20210307_141339381.jpg
 

m84

Breitling
HallÄ! Har nÄgon sett den nya SRPF77K1 i metallen?

Även om urtavlan inte Ă€r min stil, Ă€r jag vĂ€ldigt nyfiken pĂ„ det nya gummibandet, ser ganska cool ut! Som en mycket modern flat-vent z22. Undrar om detta kommer att sĂ€ljas pĂ„ andra modeller, med olika fĂ€rger som svart :)


1615158775256.png

photo: https://www.hollinsandhollinshead.c...e-automatic-200m-divers-mens-watch-srpf77k1-1

Tack

via. Google Translate
 

Code

AKA Vincent B
HallÄ! Har nÄgon sett den nya SRPF77K1 i metallen?

Även om urtavlan inte Ă€r min stil, Ă€r jag vĂ€ldigt nyfiken pĂ„ det nya gummibandet, ser ganska cool ut! Som en mycket modern flat-vent z22. Undrar om detta kommer att sĂ€ljas pĂ„ andra modeller, med olika fĂ€rger som svart :)


1615158775256.png

photo: https://www.hollinsandhollinshead.c...e-automatic-200m-divers-mens-watch-srpf77k1-1

Tack

via. Google Translate
Ahhh...😁
20210208_105704.jpg
20210208_105821.jpg
20210208_105708.jpg
 

JLSM

Omega
Tog mig Àntligen tid till att fixa min gamla SKX009j som har haft en orubblig bezel och en supersegt inskruv pÄ kronan.

Bezel behövdes rengöras sÄ det fixade sig lÀtt.
DÀremot hade kronans packning gett med sig som ni kan se. Vart bestÀller man bÀst en ny packning?
B8E0C809-35A2-4934-B4B2-C533E50DE891.jpeg
 

SFS

Omega
Hej!
TÀnkte börja med Seiko igen och Àr lite sugen pÄ en dykare eller kronograf. Tycker expertisen att dessa ser ok ut

Är vĂ€ldigt intresserad av Willarden men tycker den ligger lite högt i pris.
 
  • Like
Reactions: Jox

Code

AKA Vincent B
Hej!
TÀnkte börja med Seiko igen och Àr lite sugen pÄ en dykare eller kronograf. Tycker expertisen att dessa ser ok ut

Är vĂ€ldigt intresserad av Willarden men tycker den ligger lite högt i pris.
Vintage Àr snygg men kan bli svÄrt o hitta reservdelar nÀr du ska serva..
 
  • Like
Reactions: SFS

SFS

Omega
Hmm ok.
Har bara haft en skx007 för flera Är sedan och aldrig servat en Seiko.
Trodde att det var som med Rolex att bara lÀmna in den.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Hmm ok.
Har bara haft en skx007 för flera Är sedan och aldrig servat en Seiko.
Trodde att det var som med Rolex att bara lÀmna in den.

HÀr Àr en FAQ som gör vissa utfÀstelser avseende tillgÄng till reservdelar till Seiko och Grand Seiko. Sammanfattning: Seiko har ambitionen att reservdelar ska finnas tio Är efter att en klocka eller ett urverk slutat tillverkas. För Grand Seiko Àr det 30 Är,

 

JohanRe

Cartier
Hmm ok.
Har bara haft en skx007 för flera Är sedan och aldrig servat en Seiko.
Trodde att det var som med Rolex att bara lÀmna in den.

Som det Àr idag sÄ kan du serva och kommer kunna serva en skx ett bra tag framöver. Dock sÄ brukar de flesta passa pÄ att byta till ett bÀttre urverk nÀr det Àr dags för en skx. Ett 4r35(urverket som Àr efterföljare till det i en skx) kostar ca 500kr pÄ nÀtet. Sen kan man via hobby hörnan hÀ hitta nÄn som kan hjÀlpa en att byta packningar och urverket för en smÀrre slant. Eller sÄ gÄr man till en urmakare som gör det ganska smidigt.

Det Àr liksom inte vÀrt att serva urverket dÄ en urmakare kostar mer för arbetet jÀmfört med att bara byta ut verket till ett nyare.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tog mig Àntligen tid till att fixa min gamla SKX009j som har haft en orubblig bezel och en supersegt inskruv pÄ kronan.

Bezel behövdes rengöras sÄ det fixade sig lÀtt.
DÀremot hade kronans packning gett med sig som ni kan se. Vart bestÀller man bÀst en ny packning?
B8E0C809-35A2-4934-B4B2-C533E50DE891.jpeg
Maila Klockmaster Globen de Ă€r behjĂ€lpliga đŸ‘đŸ»
 

Valde

Omega
2-Faktor
NÄgon som vet vart man kan fÄ tag pÄ en lÀnk till 4gen monster? Den frÄn srpd25k1 borde vÀl passa srpd27k1?

Edit: mailade klockia och fick reda pÄ att lÀnken heter M0JT441J0! Gick lÀttare att hitta online dÄ.
 
Senast Àndrad:

Boothroyd

Omega
Hoppas denna Àr vÀlkommen hÀr inne? :rolleyes:

Wired AGAM601 (Sub-mÀrke av Seiko)

En spirituel uppföljare pÄ Seiko's G757-5020 frÄn början av 80-talet.
SlÀpptes i en begrÀnsad upplaga 2015 i samband med senaste "Metal Gear Solid" dÀr klockan friskt visades upp.


Jag har ingen erfarenhet av den spel-serien, men digitala 80-tals Seiko's ligger nÀra hjÀrtat. Och denna Àr mer Àn vÀrdig en plats i samlingen*

IMG-3026.jpg

IMG-3027.jpg
 
Senast Àndrad:

Jox

Rolex
2-Faktor
Hoppas denna Àr vÀlkommen hÀr inne? :rolleyes:

Wired AGAM601 (Sub-mÀrke av Seiko)

En spirituel uppföljare pÄ Seiko's G757-5020 frÄn början av 80-talet.
SlÀpptes i en begrÀnsad upplaga 2015 i samband med senaste "Metal Gear Solid" dÀr klockan friskt visades upp.


Jag har ingen erfarenhet av den spel-serien, men digatla 80-tals Seiko's ligger nÀra hjÀrtat. Och denna Àr mer Àn vÀrdig en plats i samlingen*

IMG-3026.jpg

IMG-3027.jpg
@Equilibrium nÄgot för dig att sÀtta pÄ villhöver listan kanske
 
Topp