• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

BarbaZoo

Cartier
2-Faktor
Testade nya Presage Sharp Edges GMT'n förra veckan (SPB223). Trodde den skulle vara stor men satt förvÄnande bra tyckte jag.
20210902_165649.jpg
 

emmet

Breitling
Grattis pÄ födelsedagen och grattis till en fin klocka! Samt grattis till en sambo som ger dig en fin klocka!
Bandet vore nog inte mitt personliga första alternativ. Tycker att den passar bÀttre pÄ medföljande natot. Min personliga Äsikt Àr att bandet Àr lite för tjockt, och att det "hÀnder" lite för mycket, med kontrasttrÄden och nitarna. Men det Àr bara intrycket jag fÄr frÄn fotot. Kan sÀkert se bÀttre ut i verkligheten eller till rÀtt klÀder. Bandet Àr ju ÀndÄ av klassisk "fliegermodell", och borde vÀl sÀkert passa pÄ en fieldwatch. KnÀpp gÀrna ett foto i bÀttre ljus, och gÀrna ett dÀr klockan inte sitter pÄ handleden, utan ligger ner, rakt ovanifrÄn.
A45F687F-1963-45E6-ADE0-6EB34A47A98A.jpeg

SÄdÀr ungefÀr?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
nato.jpg


lÀder1.jpg


Mitt första "riktiga" inlÀgg efter tre Är som lurker, och min första "riktiga" klocka. En Seiko 5 som jag fick i födelsedagspresent av min sambo. Först med natobandet som den kom med, och sen med den nya lÀderremmen jag köpte till. Vet inte riktigt hur de hÀr "wrist check"-trÄdarna funkar men jag mottar gÀrna nÄn slags feedback pÄ hur ni tycker det ser ut med lÀderremmen. SjÀlv Àlskar jag den!
Bandet ser ju ut att matcha sandalerna, kan vÀl inte begÀra mer :) Tycker klockan Àr fin! Band Àr ju enbart en smaksak. Har sett den pÄ lÀnk pÄ nÄn bild som ocksÄ Àr tjusigt. Finns gott om band för lite pengar Àr pÄ köp och sÀlj, sÄ man kan roa sig med lite variation.
 

emmet

Breitling
Bandet ser ju ut att matcha sandalerna, kan vÀl inte begÀra mer :) Tycker klockan Àr fin! Band Àr ju enbart en smaksak. Har sett den pÄ lÀnk pÄ nÄn bild som ocksÄ Àr tjusigt. Finns gott om band för lite pengar Àr pÄ köp och sÀlj, sÄ man kan roa sig med lite variation.
Haha, eller hur! Det första jag lÀste var att bandet ska matcha skorna och ett klockarmband Àr ju trots allt billigare Àn nya tofflor :)
 

BarbaZoo

Cartier
2-Faktor
Det gĂ€ller att passa pĂ„ nĂ€r vĂ€dret tillĂ„ter. Hemligt guldkorn ute pĂ„ NĂ€set, Göteborg 😊
Nice, har varit i en del runt Strömstad mest i de trakterna, sÄ nog varit lÄngt frÄn det hemliga stÀllet. Men blev inspirerad att ta fram grejorna igen och se till att fÄ i mina Seikodykare i spat pÄ riktigt nÀr jag sÄg dina bilder. Kul! Trevlig helg!
 
Topp