Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grattis pÄ födelsedagen och grattis till en fin klocka! Samt grattis till en sambo som ger dig en fin klocka!
Bandet vore nog inte mitt personliga första alternativ. Tycker att den passar bÀttre pÄ medföljande natot. Min personliga Äsikt Àr att bandet Àr lite för tjockt, och att det "hÀnder" lite för mycket, med kontrasttrÄden och nitarna. Men det Àr bara intrycket jag fÄr frÄn fotot. Kan sÀkert se bÀttre ut i verkligheten eller till rÀtt klÀder. Bandet Àr ju ÀndÄ av klassisk "fliegermodell", och borde vÀl sÀkert passa pÄ en fieldwatch. KnÀpp gÀrna ett foto i bÀttre ljus, och gÀrna ett dÀr klockan inte sitter pÄ handleden, utan ligger ner, rakt ovanifrÄn.
Bandet ser ju ut att matcha sandalerna, kan vÀl inte begÀra mer![]()
![]()
Mitt första "riktiga" inlÀgg efter tre Är som lurker, och min första "riktiga" klocka. En Seiko 5 som jag fick i födelsedagspresent av min sambo. Först med natobandet som den kom med, och sen med den nya lÀderremmen jag köpte till. Vet inte riktigt hur de hÀr "wrist check"-trÄdarna funkar men jag mottar gÀrna nÄn slags feedback pÄ hur ni tycker det ser ut med lÀderremmen. SjÀlv Àlskar jag den!
Haha, eller hur! Det första jag lÀste var att bandet ska matcha skorna och ett klockarmband Àr ju trots allt billigare Àn nya tofflorBandet ser ju ut att matcha sandalerna, kan vÀl inte begÀra merTycker klockan Àr fin! Band Àr ju enbart en smaksak. Har sett den pÄ lÀnk pÄ nÄn bild som ocksÄ Àr tjusigt. Finns gott om band för lite pengar Àr pÄ köp och sÀlj, sÄ man kan roa sig med lite variation.
Bör du klockor sÄ?Testade nya Presage Sharp Edges GMT'n förra veckan (SPB223). Trodde den skulle vara stor men satt förvÄnande bra tyckte jag.
![]()
Testade nya Presage Sharp Edges GMT'n förra veckan (SPB223). Trodde den skulle vara stor men satt förvÄnande bra tyckte jag.
![]()
BilhandlarhÀng pÄ den!Bör du klockor sÄ?
Japp! Alltid uppkavlad Àrm och spretande fingrar! Ger en djÀvulsk trÀningsverk, men finns det nÄt annat sÀtt?Bör du klockor sÄ?
Typ pĂ„ handleden istĂ€llet för handryggen kanskeâŠJapp! Alltid uppkavlad Ă€rm och spretande fingrar! Ger en djĂ€vulsk trĂ€ningsverk, men finns det nĂ„t annat sĂ€tt?
Aha, nu förstĂ„r jag vad som var fel. Jag skall skĂ€rpa mig till nĂ€sta foto.Typ pĂ„ handleden istĂ€llet för handryggen kanskeâŠ![]()
Fin! Den har jag missatTack för input! Gillar den gröna, som ÀndÄ kommer pÄ lÀnk. Kanske blir en sÄn framöver!
SjÀlv bÀr jag SPB243 idag, den nya som slÀpptes i augusti!
![]()
Blev mycket bÀttre pÄ gummi, om ni frÄgar mig
Vete fan. PÄ foto, absolut, men det Àr fÄ saker som Àr sÄ skönt som ett bra nato. Har hamnat mellan hÄlen ocksÄ, sÄ behöver byta till ett annat spÀnne.Blev mycket bÀttre pÄ gummi, om ni frÄgar mig![]()
Hej! NÄgon hÀr som vet hur jag skall lyckas fÄ tag i en fin seiko king quartz?![]()
40mm?Brightz SAGM003 pÄ handleden idag.
![]()
Kul att se en Seikodykare i sitt rÀtta element. Var Àr ni om jag fÄr frÄga?Det va la gött! Trevlig helg pÄ er
![]()
![]()
![]()
Det gÀller att passa pÄ nÀr vÀdret tillÄter. Hemligt guldkorn ute pÄ NÀset, GöteborgKul att se en Seikodykare i sitt rÀtta element. Var Àr ni om jag fÄr frÄga?
Nice, har varit i en del runt Strömstad mest i de trakterna, sÄ nog varit lÄngt frÄn det hemliga stÀllet. Men blev inspirerad att ta fram grejorna igen och se till att fÄ i mina Seikodykare i spat pÄ riktigt nÀr jag sÄg dina bilder. Kul! Trevlig helg!Det gÀller att passa pÄ nÀr vÀdret tillÄter. Hemligt guldkorn ute pÄ NÀset, Göteborg![]()
HÀrliga pix! Vilket glas Àr monterat? Ser bra ut pure diverosDet va la gött! Trevlig helg pÄ er
![]()
![]()
![]()
Thanks mÀÀÀn! Tjock "top hat" safir frĂ„n crystaltimes, mestadels av praktiska skĂ€l men tyckte nog det lyfte utseendet lite ocksĂ„ âHĂ€rliga pix! Vilket glas Ă€r monterat? Ser bra ut pure diveros![]()
Strax dÀrunder. BÀrs mindre
HallÄ dÀr,
Skulle bara vilja ha ett utlÄtande frÄn nÄgon Seiko guru hÀr, om verket pÄ bilderna Àr ett genuint 7009 verk eller inte.
EDIT: Lagt upp lite bÀttre bilder.![]()
![]()
TyvÀrr sÄ Àr jag ingen expert. Vet inte hur ett sÄnt verk ska se ut, men spontant ser jag inget misstÀnkt med den.NÄgon som kan bekrÀfta Àkta eller inte?