• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

molinari

Cartier
20210907_190659.jpg
 

embassyone

Omega
2-Faktor
HallÄ dÀr,

Skulle bara vilja ha ett utlÄtande frÄn nÄgon Seiko guru hÀr, om verket pÄ bilderna Àr ett genuint 7009 verk eller inte. :)

EDIT: Lagt upp lite bÀttre bilder.
DSCF0855.JPG

DSCF0852.JPG
 
Senast Àndrad:

MrSandin

Omega
Redigt hÀng pÄ den lÀnken! Vad tycker du om klockan? Lite sugen pÄ den ocksÄ, utöver den nya som slÀpps i augusti.
Underbar klocka, trivs riktigt bra med SPB159. Den vÀxte 100% till det bÀttre nÀr jag kompletterade med stÄllÀnken, Det Àr för mig obegripligt att den endast finns med svart lÀder.
 

Psykel

Patek
Underbar klocka, trivs riktigt bra med SPB159. Den vÀxte 100% till det bÀttre nÀr jag kompletterade med stÄllÀnken, Det Àr för mig obegripligt att den endast finns med svart lÀder.
Tack för input! Gillar den gröna, som ÀndÄ kommer pÄ lÀnk. Kanske blir en sÄn framöver!
SjÀlv bÀr jag SPB243 idag, den nya som slÀpptes i augusti! :D
ecca0109-481d-41bc-bf9a-3d59f2aece77-jpeg.1869269
 

emmet

Breitling
nato.jpg


lÀder1.jpg


Mitt första "riktiga" inlÀgg efter tre Är som lurker, och min första "riktiga" klocka. En Seiko 5 som jag fick i födelsedagspresent av min sambo. Först med natobandet som den kom med, och sen med den nya lÀderremmen jag köpte till. Vet inte riktigt hur de hÀr "wrist check"-trÄdarna funkar men jag mottar gÀrna nÄn slags feedback pÄ hur ni tycker det ser ut med lÀderremmen. SjÀlv Àlskar jag den!
 

Psykel

Patek
nato.jpg


lÀder1.jpg


Mitt första "riktiga" inlÀgg efter tre Är som lurker, och min första "riktiga" klocka. En Seiko 5 som jag fick i födelsedagspresent av min sambo. Först med natobandet som den kom med, och sen med den nya lÀderremmen jag köpte till. Vet inte riktigt hur de hÀr "wrist check"-trÄdarna funkar men jag mottar gÀrna nÄn slags feedback pÄ hur ni tycker det ser ut med lÀderremmen. SjÀlv Àlskar jag den!
Grattis pÄ födelsedagen och grattis till en fin klocka! Samt grattis till en sambo som ger dig en fin klocka!
Bandet vore nog inte mitt personliga första alternativ. Tycker att den passar bÀttre pÄ medföljande natot. Min personliga Äsikt Àr att bandet Àr lite för tjockt, och att det "hÀnder" lite för mycket, med kontrasttrÄden och nitarna. Men det Àr bara intrycket jag fÄr frÄn fotot. Kan sÀkert se bÀttre ut i verkligheten eller till rÀtt klÀder. Bandet Àr ju ÀndÄ av klassisk "fliegermodell", och borde vÀl sÀkert passa pÄ en fieldwatch. KnÀpp gÀrna ett foto i bÀttre ljus, och gÀrna ett dÀr klockan inte sitter pÄ handleden, utan ligger ner, rakt ovanifrÄn.
 
Topp