• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kollade min skx med en en timegrapher app och den tappade ganska vÀldans mycket sÄg det ut som (-150sek/dag)

• Är det nĂ„t som Ă€r vĂ€rt att pilla pĂ„ sjĂ€lv genom att reglera verket?
  • serva
  • byta urverk?
:edit:
Tror eventuellt att nÄnting Àr knas dÄ den visar -70sek nedÄtvÀnd och -150 uppÄtvÀnd.

Senast Àndrad:
SÄlt av alla mina seikos. För tillfÀllet finns det heller inget i deras sortiment som lockar tillrÀckligt. FÄr hoppas nÄn kul ny dykare kommer innan nÀsta sommar...

Seiko bröder en sla019 och en Willard:)
IMG_20210924_155950.jpg

Fann filmen Suna no onna (1964) pÄ SVT Play. (Finns att se fram till 15 oktober.)
Vad bÀr mannen i filmen för klocka? Jag fÄr för mig att det kan vara en Seiko. HÀr nÀrbild.
FEEA142D-4524-49C4-99CF-6E25C36ECC00.png

Sitter och sneglar lite pĂ„ Seikos solar-dykare (sne569p1) och la mĂ€rke att dom skriver pĂ„ deras hemsida att avvikelsen Ă€r ”±15 seconds per month” - kan det verkligen stĂ€mma?

Tillbaka
Topp