• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Stressigt idag, sÄ stressigt att det visst blev fel datum. Men fredag Àr det i alla fall och dÄ blir det Mojito!
221007 pressage 1.jpg

221007 pressage 2.jpg

NÀ, tycker inte att dessa bidrog med nÄgot mervÀrde i Speedtimer-lineupen. De nuvarande alternativen kÀnns mer genomtÀnkta Àn dessa.
jag Àr nog beredd pÄ att hÄlla med, dessa ser vÀldigt "vanliga" och "generiska ut". Men den förra lineuppen pÄ 39mm va nÄgot för liten för mig sÄ dessa 41mm kanske blir bÀttre.

NÀ, tycker inte att dessa bidrog med nÄgot mervÀrde i Speedtimer-lineupen. De nuvarande alternativen kÀnns mer genomtÀnkta Àn dessa.
Spontant ryckte jag de sĂ„g fina ut! Jag trivs inte heller med FÖR smĂ„ klockor och sĂ€rskilt en kronograf vinner pĂ„ att vara litet större för lĂ€sbarheten skull. HĂ€lsningar frĂ„n gubbe med lĂ€sglasögon, ha ha!

jag Àr nog beredd pÄ att hÄlla med, dessa ser vÀldigt "vanliga" och "generiska ut". Men den förra lineuppen pÄ 39mm va nÄgot för liten för mig sÄ dessa 41mm kanske blir bÀttre.

Spontant ryckte jag de sĂ„g fina ut! Jag trivs inte heller med FÖR smĂ„ klockor och sĂ€rskilt en kronograf vinner pĂ„ att vara litet större för lĂ€sbarheten skull. HĂ€lsningar frĂ„n gubbe med lĂ€sglasögon, ha ha!

FÄr erkÀnna att jag missade att de var större Àn de förra. Personligen tyckte jag att de förra var en lagom storlek, dÄ 99% (kÀlla: personlig uppfattning) av alla kronografer som sÀljs idag Àr mellan 40-42mm. Visst kommer det finnas en marknad för dessa, sÄ jag tror sÀkert de kommer sÀlja bra. Med det sagt tycker jag att den enda fÀrgsÀttningen som sÄg bra ut var den vit/grÄ.

Detta kĂ€nns som en bra ”everyday beater”. Om man aldrig haft en Seiko, i vilken prisklass ska man kolla pĂ„? Verkar finnas frĂ„n 3k och uppĂ„t?

Vilken typ av klocka har du tÀnkt dig och vad Àr din övre grÀns prismÀssigt?
TÀnker mig nog en GMT eller liknande men nÀr man skrollar hÀr pÄ forumet sÄ kÀnns det som man kanske ska slÄ till hÀr istÀllet för att gÄ och köpa en ny :) Rent spontant om man tÀnker ny sÄ bör en övre grÀns vara runt 8?
Tack för svar!

TÀnker mig nog en GMT eller liknande men nÀr man skrollar hÀr pÄ forumet sÄ kÀnns det som man kanske ska slÄ till hÀr istÀllet för att gÄ och köpa en ny :) Rent spontant om man tÀnker ny sÄ bör en övre grÀns vara runt 8?
Tack för svar!
Ja det Àr nog vettigt att köpa en begagnad. Seiko sharp edged serien har Gmt varianter.

Tack för svar!
HÀr pÄ forumet hittar man ofta klockor i helt nyskick med nÄgra mÄnader pÄ nacken, och kniper dem till 25-50% under nypris.
Hur mycket man behöver lÀgga ut Àr oftast inte det vÀsentliga, men skillnaden mot hur mycket man fÄr tillbaka tre mÄnader senare Àr viktigare.
Köp beg, sÀlj beg sÄ förlorar du inte sÄ mycket pÄ det nÀr suget att testa annat kryper sig pÄ.

HÀr pÄ forumet hittar man ofta klockor i helt nyskick med nÄgra mÄnader pÄ nacken, och kniper dem till 25-50% under nypris.
Hur mycket man behöver lÀgga ut Àr oftast inte det vÀsentliga, men skillnaden mot hur mycket man fÄr tillbaka tre mÄnader senare Àr viktigare.
Köp beg, sÀlj beg sÄ förlorar du inte sÄ mycket pÄ det nÀr suget att testa annat kryper sig pÄ.
Tack för bra input! siktar in mig pÄ forumet

Tillbaka
Topp