StÀmmerDen pÄ orangea gummit, Àr det den mattblÄa av de nya solar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
StÀmmerDen pÄ orangea gummit, Àr det den mattblÄa av de nya solar?
UrsÀkta en obildad frÄga, men Àr inte Jotter Parkers klassiska kulspetspenna?Svart Alpinist och Parker Jotter. Texten stÀmmer, la kanske lite för mycket tid pÄ att fÄ till en focus stack-bild...
![]()
Haha, med den kunskapen skulle jag ÀndÄ sÀga att du vet mer om pennor Àn 99% av befolkningen.UrsÀkta en obildad frÄga, men Àr inte Jotter Parkers klassiska kulspetspenna?
NÀ, tycker inte att dessa bidrog med nÄgot mervÀrde i Speedtimer-lineupen. De nuvarande alternativen kÀnns mer genomtÀnkta Àn dessa.
jag Àr nog beredd pÄ att hÄlla med, dessa ser vÀldigt "vanliga" och "generiska ut". Men den förra lineuppen pÄ 39mm va nÄgot för liten för mig sÄ dessa 41mm kanske blir bÀttre.NÀ, tycker inte att dessa bidrog med nÄgot mervÀrde i Speedtimer-lineupen. De nuvarande alternativen kÀnns mer genomtÀnkta Àn dessa.
Spontant ryckte jag de sĂ„g fina ut! Jag trivs inte heller med FĂR smĂ„ klockor och sĂ€rskilt en kronograf vinner pĂ„ att vara litet större för lĂ€sbarheten skull. HĂ€lsningar frĂ„n gubbe med lĂ€sglasögon, ha ha!NĂ€, tycker inte att dessa bidrog med nĂ„got mervĂ€rde i Speedtimer-lineupen. De nuvarande alternativen kĂ€nns mer genomtĂ€nkta Ă€n dessa.
jag Àr nog beredd pÄ att hÄlla med, dessa ser vÀldigt "vanliga" och "generiska ut". Men den förra lineuppen pÄ 39mm va nÄgot för liten för mig sÄ dessa 41mm kanske blir bÀttre.
Spontant ryckte jag de sĂ„g fina ut! Jag trivs inte heller med FĂR smĂ„ klockor och sĂ€rskilt en kronograf vinner pĂ„ att vara litet större för lĂ€sbarheten skull. HĂ€lsningar frĂ„n gubbe med lĂ€sglasögon, ha ha!
Vilken typ av klocka har du tĂ€nkt dig och vad Ă€r din övre grĂ€ns prismĂ€ssigt?Detta kĂ€nns som en bra âeveryday beaterâ. Om man aldrig haft en Seiko, i vilken prisklass ska man kolla pĂ„? Verkar finnas frĂ„n 3k och uppĂ„t?
TÀnker mig nog en GMT eller liknande men nÀr man skrollar hÀr pÄ forumet sÄ kÀnns det som man kanske ska slÄ till hÀr istÀllet för att gÄ och köpa en nyVilken typ av klocka har du tÀnkt dig och vad Àr din övre grÀns prismÀssigt?
Ja det Àr nog vettigt att köpa en begagnad. Seiko sharp edged serien har Gmt varianter.TÀnker mig nog en GMT eller liknande men nÀr man skrollar hÀr pÄ forumet sÄ kÀnns det som man kanske ska slÄ till hÀr istÀllet för att gÄ och köpa en nyRent spontant om man tÀnker ny sÄ bör en övre grÀns vara runt 8?
Tack för svar!
HÀr pÄ forumet hittar man ofta klockor i helt nyskick med nÄgra mÄnader pÄ nacken, och kniper dem till 25-50% under nypris.TÀnker mig nog en GMT eller liknande men nÀr man skrollar hÀr pÄ forumet sÄ kÀnns det som man kanske ska slÄ till hÀr istÀllet för att gÄ och köpa en nyRent spontant om man tÀnker ny sÄ bör en övre grÀns vara runt 8?
Tack för svar!
Tack för bra input! siktar in mig pÄ forumetHÀr pÄ forumet hittar man ofta klockor i helt nyskick med nÄgra mÄnader pÄ nacken, och kniper dem till 25-50% under nypris.
Hur mycket man behöver lÀgga ut Àr oftast inte det vÀsentliga, men skillnaden mot hur mycket man fÄr tillbaka tre mÄnader senare Àr viktigare.
Köp beg, sÀlj beg sÄ förlorar du inte sÄ mycket pÄ det nÀr suget att testa annat kryper sig pÄ.
Du kan ju ocksÄ kika pÄ Klockmaster som enligt mail jag fick idag har 15% pÄ all Seiko vid onlinebestÀllning.Tack för bra input! siktar in mig pÄ forumet
JassÄ? Det var Klockmaster jag hade tÀnkt besöka isÄfall. Det lÄter ju fint, dÄ kan man gÄ dit och prova och sen köpa via nÀtetDu kan ju ocksÄ kika pÄ Klockmaster som enligt mail jag fick idag har 15% pÄ all Seiko vid onlinebestÀllning.
Eller sÄ frÄgar du lite fint om det finns prutmÄn i butik och kanske hÀnvisar till onlineerbjudandet vid behov? Vore konstigt om de inte kunde matcha det...JassÄ? Det var Klockmaster jag hade tÀnkt besöka isÄfall. Det lÄter ju fint, dÄ kan man gÄ dit och prova och sen köpa via nÀtet![]()