Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr en SKX007 med trasigt urverk pĂ„ jubilee vĂ€rd nĂ„gonting?
Skulle gissa pÄ mellan 1000-1500 kr beroende pÄ skick i övrigt.
Hej. Jag har en grön Captain Willard (spb153j1) och Àr lite sugen pÄ o köpa en lÀnk till. Inget fanzy bara en vanlig lÀnk i bra kvalitet. NÄn som vet vad som passar till denna?
Redo för söndagsstorstÀdning!
![]()
Otroligt fin dykareBohusgranit, saltvatten, tÄng och Seiko 7C43-6010.
![]()
![]()
Den fÄr stanna, men de hÀr, och 6458 i olika varianter gÄr att ta hem frÄn Japan för en lagom peng. Mitt rÄd Àr att ge det lite tid och hitta ett bra exemplar, det brukar vara lÀtt att se pÄ inlÀgg och baklock om den Àr sliten. Min har kvar lite av den grönblÄa klisterlappen.Otroligt fin dykareHojta om du funderar pÄ att sÀlja, letat lÀnge efter en mid size dykare
![]()
De tvÄ moderna du nÀmner, scvs och sarb Àr nog bra val bÄda tvÄ. Jag har inte Àgt nÄgon av dem men de brukar fÄ bra betyg. NÀr det gÀller vintage sÄ hade jag satsat pÄ King seiko istÀllet för Lord matic. BÀttre boetter och bÀttre urverk. Det gÄr att hitta King seiko inom din budget.Hej pÄ er hörni! Jag Àr relativt ny till klockor som hobby och Àven ny hÀr pÄ KS. Kollar pÄ att köpa mig en lite mer riktig Seiko Àn den jag har idag (Seiko 5 7S26).
Kollat pÄ tre klockor runt 5k vilket Àr runt vad jag vill spendera. Har ganska smala handleder och gillar det nÄgot lite elegantare överlag.
-Lord Matic 5606-7010
-Scvs003
-Sarb033
Jag gillar att LM Àr lite mer unik och uppskattar boettens utformning, dock lite tveksam till att anvÀnda en sÄ pass gammal klocka dag ut och dag in. Akrylkristall och avsaknaden av showcase back talar lite emot den.
Scvs003 tycker jag Àr ball dÄ den Äterigen Àr lite mer unik Àn sarb03, men lÀnken Àr inte den snyggaste. Blir dÄ att hitta nÄgon annan passande lÀnk, kanske jubilee dÄ jag gillar den formen alt lÀderband. Lite svÄr att fÄ tag pÄ, dock hittat en i öst det kanske fÄr bli.
Och sÄ till Sarb033 som tycks omöjlig att finna i rimligt pris, skitsnygg men lite tveksam till att betala överpris. Hade jag hittat en mellan 3-5k i Europa hade det nog blivit den.
Ăr Ă€ven öppen för andra mekaniska/automatiska modeller och tillverkare. Kan gĂ„ lite upp i pris men inte över 10k med gott samvete.
NÄgon som har nÄgra insikter och vill hjÀlpa en fÀrsk klockfantast finna rÀtt?
Hej pÄ er hörni! Jag Àr relativt ny till klockor som hobby och Àven ny hÀr pÄ KS. Kollar pÄ att köpa mig en lite mer riktig Seiko Àn den jag har idag (Seiko 5 7S26).
Kollat pÄ tre klockor runt 5k vilket Àr runt vad jag vill spendera. Har ganska smala handleder och gillar det nÄgot lite elegantare överlag.
-Lord Matic 5606-7010
-Scvs003
-Sarb033
Jag gillar att LM Àr lite mer unik och uppskattar boettens utformning, dock lite tveksam till att anvÀnda en sÄ pass gammal klocka dag ut och dag in. Akrylkristall och avsaknaden av showcase back talar lite emot den.
Scvs003 tycker jag Àr ball dÄ den Äterigen Àr lite mer unik Àn sarb03, men lÀnken Àr inte den snyggaste. Blir dÄ att hitta nÄgon annan passande lÀnk, kanske jubilee dÄ jag gillar den formen alt lÀderband. Lite svÄr att fÄ tag pÄ, dock hittat en i öst det kanske fÄr bli.
Och sÄ till Sarb033 som tycks omöjlig att finna i rimligt pris, skitsnygg men lite tveksam till att betala överpris. Hade jag hittat en mellan 3-5k i Europa hade det nog blivit den.
Ăr Ă€ven öppen för andra mekaniska/automatiska modeller och tillverkare. Kan gĂ„ lite upp i pris men inte över 10k med gott samvete.
NÄgon som har nÄgra insikter och vill hjÀlpa en fÀrsk klockfantast finna rÀtt?
Ăr det inte vanlig quartz? Ser ut att vara ett V192-verk i den. Hursomhelst Ă€r jag inte helt sĂ„ld pĂ„ designen, tycker SSC813 Ă€r snyggare Ă€ven om den Ă€r lite för liten.Ny modell med solar mecaquartz! Intressant.
Ăr det inte vanlig quartz? Ser ut att vara ett V192-verk i den. Hursomhelst Ă€r jag inte helt sĂ„ld pĂ„ designen, tycker SSC813 Ă€r snyggare Ă€ven om den Ă€r lite för liten.
![]()
SSC911 | Seiko Watch Corporation
Seiko is one of the few fully integrated watch manufactures. We design and develop our own movements using leading-edge technology.www.seikowatches.com
Det Àr solar men inte mecaquartz.Om jag förstod det rÀtt sÄ framgÄr det i videon att det Àr solar.
I sÄ fall gillar jag verkligen iden: en en ljusdriven quartzklocka som kÀnns som en automat.
Det Àr solar men inte mecaquartz.
Tack, var inne pÄ chrono24 och 5 var billigaste fina jag hittade dÀr, köpte nu en vÀldigt fin med originallÀnk frÄn ebay Japan för 2k och sparar de andra pengarna till nÄgot finare framöver. Tack för hjÀlpen!Lordmatics Àr trevliga klockor som kvalitetsmÀsssigt och prismÀssigt ligger mellan femmor och King Seiko.
Vilket gör att jag tycker att 5 tusen lÄter vÀldigt högt sÄvida det inte gÀller en helt ny och oanvÀnd klocka.
Om man Àr spekulant pÄ LM Àr det viktigt att se till att dom kommer pÄ orginal lÀnk.
Dom andra klockorna du nÀmner har jag ingen aning om tyvÀrr.
Blev en LM denna gÄng dÄ jag hittade en fin för en lite mindre slant, nÀsta gÄng blir det King eller GrandDe tvÄ moderna du nÀmner, scvs och sarb Àr nog bra val bÄda tvÄ. Jag har inte Àgt nÄgon av dem men de brukar fÄ bra betyg. NÀr det gÀller vintage sÄ hade jag satsat pÄ King seiko istÀllet för Lord matic. BÀttre boetter och bÀttre urverk. Det gÄr att hitta King seiko inom din budget.