Har svĂ„rt för upplevd kvalitet, misstĂ€nker att vetskapen om skillnaden pĂ„verkar hur de upplevs. spb modellerna kĂ€ndes riktigt bra och jag upplevde den inte som âbudgetâ pĂ„ nĂ„got sĂ€tt i jĂ€mförelse med SLAn.
Men noterbart bÀttre/högre nivÄ pÄ finishen pÄ SLAn. Det första jag slogs av var poleringen av index och visare. NÀr ljuset trÀffar rÀtt sÄ ser de nÀstan sjÀlvlysande ut, de reflekterar ljuset som indexen pÄ min GS gör.
Boetten/bandhornen Àr borstade pÄ ovansidan och polerad pÄ sidans. Kanten Àr skarp vilket ger fin kontrast mellan de olika behandlingarna.
Den tunna bezeln Ă€r vĂ€l mer en smaksak, men den bidrar ju till âoriginalitetenâ hos SLA017 och dess arv. Och den bredare bezeln bidrar till en tooligare kĂ€nsla hos SPBn. Vilket Ă€r den stora anledningen till varför modellerna pĂ„ ett sĂ€tt inte riktigt Ă€r jĂ€mförbara.
Ăr den upplevda kvaliteten 3x bĂ€ttre? Njae, svĂ„rt att hĂ€vda. Har jag nĂ„gonsin kĂ€nt suget att gĂ„ tillbaka till spb serien och kunna köpa typ tre olika modeller, nĂ€.
Har svÄrt att se att jag kommer slÀppa den hÀr, snarare att jag kanske försöker knipa en till, sÄ barnen kan fÄ Àrva varsin nÀr den dagen Àr kommen