• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har köpt som sagt en Seiko 5 sports orange för 2400 kr. Men tycker lĂ€nken Ă€r lite vĂ€l billig? Tycker ni man borde köpa en för 4200 orange gmt istĂ€llet som nĂ€stan ser likadan ut men snyggare lĂ€nk? Är det stor skillnad? Denna Ă€r bĂ€ttre att köpa?

Har inte testat GMT:n sjÀlv men har hört positiva saker om lÀnken. Ett annat alternativ Àr att köpa en ny lÀnk till din Seiko 5 frÄn Uncle Seiko eller liknande.

Har köpt som sagt en Seiko 5 sports orange för 2400 kr. Men tycker lĂ€nken Ă€r lite vĂ€l billig? Tycker ni man borde köpa en för 4200 orange gmt istĂ€llet som nĂ€stan ser likadan ut men snyggare lĂ€nk? Är det stor skillnad? Denna Ă€r bĂ€ttre att köpa?

Har inte testat GMT:n sjÀlv men har hört positiva saker om lÀnken. Ett annat alternativ Àr att köpa en ny lÀnk till din Seiko 5 frÄn Uncle Seiko eller liknande.

Personligen tycker jag inte om gmt-funktionen dÄ jag inte skulle han nÄn som helst nytta av den, och mest rör till visuella det med en extra visare, men det Àr förstÄs en smaksak. Men som nÀmnts sÄ kan du ju bara köpa en lÀnk du gillar bÀttre. Alla lÀnkar passande skx007 bör passa din Seiko 5a ocksÄ, sÄ det finns gott om lÀnkar att hitta.

Okej sjysst :) ngn som har bra tips pÄ en Seiko 5 strap? behÄller nog min seiko 5 dÄ.

Vill du ha lÀnk eller gummi/nato? Uncle Seiko verkar ha populÀra lÀnkar. Watchwear har gummin, natoband osv.

Gym Seiko,

PXL_20221204_190607527.PORTRAIT.jpg

Tjena!

Jag funderar pÄ att köpa Oyster lÀnk till min Seiko 5 Sports GMT. Min vÀn har en SRPD55K1 och erbjöd att byta lÀnkar rakt av dÄ han föredrar jubilee.

Funkar det att byta lÀnkar mellan SRPD55K1 och SSK003K1, har för mig att det skiljer lite mellan dessa tvÄ modeller.

Tack!

Tjena!

Jag funderar pÄ att köpa Oyster lÀnk till min Seiko 5 Sports GMT. Min vÀn har en SRPD55K1 och erbjöd att byta lÀnkar rakt av dÄ han föredrar jubilee.

Funkar det att byta lÀnkar mellan SRPD55K1 och SSK003K1, har för mig att det skiljer lite mellan dessa tvÄ modeller.

Tack!

Killgissar pÄ att det borde passa, nog Àr det samma boett? Men annars Àr det vÀl bara att testa?

Killgissar pÄ att det borde passa, nog Àr det samma boett? Men annars Àr det vÀl bara att testa?
Jag var faktiskt mer inne pÄ att bestÀlla via strapcode. Jag har lÀst och sett att just deras oyster lÀnkar Àr riktigt bra och bekvÀma. Anledning till min frÄga Àr att strapcode har en egen sida för just GMT.

Jag var faktiskt mer inne pÄ att bestÀlla via strapcode. Jag har lÀst och sett att just deras oyster lÀnkar Àr riktigt bra och bekvÀma. Anledning till min frÄga Àr att strapcode har en egen sida för just GMT.

Jo, strapcode Ă€r vĂ€l erkĂ€nt bra grejer. Maila dem och dubbelkolla, jag killgissar som sagt 😁

• Like
Reactions: mky
Hej,
Jag fick hem min tilltÀnkta beater i fredags.
En Seiko SNE583P1.
Nog för att den Àr billig men sekundvisaren linar inte med index och markeringar vilket kÀnns trÄkigt.
Är detta vanligt sĂ„ man ska svĂ€lja det eller borde jag lĂ€mna tillbaka den för att fĂ„ en ny?

Hej,
En Seiko SNE583P1.
Nog för att den Àr billig men sekundvisaren linar inte med index och markeringar vilket kÀnns trÄkigt.
Är detta vanligt sĂ„ man ska svĂ€lja det eller borde jag lĂ€mna tillbaka den för att fĂ„ en ny?
Jag skulle sĂ€ga att det Ă€r mer regel Ă€n undantag att just Seiko i det prisspannet INTE linjerar pĂ„ ett eller annat vis. Seiko Ă€r nog lite ”kĂ€nda” för det i klockkretsar

Jag skulle sĂ€ga att det Ă€r mer regel Ă€n undantag att just Seiko i det prisspannet INTE linjerar pĂ„ ett eller annat vis. Seiko Ă€r nog lite ”kĂ€nda” för det i klockkretsar
GÀller inte bara Seiko. Vill man ha sekundvisare som garanterat trÀffar index fÄr man gÄ pÄ Grand Seiko, Breitling eller annat i de prisklasserna. Backlash Àr alldeles för stor i billiga kvartsverk sÄ om de trÀffar index pÄ billigare klockor Àr det bara tur.

GÀller inte bara Seiko. Vill man ha sekundvisare som garanterat trÀffar index fÄr man gÄ pÄ Grand Seiko, Breitling eller annat i de prisklasserna. Backlash Àr alldeles för stor i billiga kvartsverk sÄ om de trÀffar index pÄ billigare klockor Àr det bara tur.

Citizens billigare quartzare brukar trÀffa index.

Tack för Äterkoppling i mitt Àrende.
Jag fÄr ta mig en funderare om den fÄr vara kvar eller Äka tillbaka.
Som det lÄter sÄ Àr risken stor att fÄ samma sak (eller nÄgon annan liten överraskning) igen om man fÄr en ny.

Hej,
En Seiko SNE583P1.
Som redan nÀmnts bara svÀlja det Ä vara glad att insert och chapter ring linjerar skapligt :)

Tack för Äterkoppling i mitt Àrende.
Jag fÄr ta mig en funderare om den fÄr vara kvar eller Äka tillbaka.
Som det lÄter sÄ Àr risken stor att fÄ samma sak (eller nÄgon annan liten överraskning) igen om man fÄr en ny.
Enda sÀttet Àr att besöka en butik och se till att du fÄr ett ex som trÀffar index, annars blir det svÄrt. Eller sÄ fÄr du köpa en GS men dÄ pratar vi ju helt andra summor tyvÀrr.

Enda sÀttet Àr att besöka en butik och se till att du fÄr ett ex som trÀffar index, annars blir det svÄrt. Eller sÄ fÄr du köpa en GS men dÄ pratar vi ju helt andra summor tyvÀrr.
Det fĂ„r sĂ€kert bli sĂ„ men snĂ„lOve flög i mig pĂ„ BlackWeek nĂ€r jag kunde spara lite pengar 😄

Men det Àr ju en grym klocka i övrigt, har bara hört att folk Àr vÀldigt nöjda med dem. Kan tyvÀrr inte dra mig till minnes hur de exemplar av samma modell jag har kÀnt pÄ trÀffade index.
Ja, för övrigt Àr den riktigt fin.
Den sitter perfekt och med ljuset sÄ kommer den gröna fÀrgen till liv.
Polarn har en svart och den linar perfekt.
Han Àr helnöjd.

Fel trĂ„d förvisso. Men Ă€r det en riktig beater du ska ha sĂ„ skicka tillbaka skiten och köp dig en g-shock med endast digital visning, problem solved 😬
Man ska ju gilla en klocka ocksÄ. G-shock tilltalar mig inte (Ànnu iaf)
Jag ville ha en grön som inte var automat och som inte Àr för kostsam sÄ jag slipper vara rÀdd om den som jag tenderar att bli med mina andra klockor.

Ja, för övrigt Àr den riktigt fin.
Den sitter perfekt och med ljuset sÄ kommer den gröna fÀrgen till liv.
Polarn har en svart och den linar perfekt.
Han Àr helnöjd.
FörstÄr att du Àr sugen pÄ att skicka tillbaka. Men som sagts, lite roulett om man fÄr nÄgot annat QC-problem istÀllet... Jag Àlskar Seiko men i de hÀr prisklasserna Àr det i alla fall min erfarenhet att det Àr lite lotteri om alla detaljer stÀmmer. Jag brukar skita i det och tÀnka att helheten Àr bra.

FörstÄr att du Àr sugen pÄ att skicka tillbaka. Men som sagts, lite roulett om man fÄr nÄgot annat QC-problem istÀllet... Jag Àlskar Seiko men i de hÀr prisklasserna Àr det i alla fall min erfarenhet att det Àr lite lotteri om alla detaljer stÀmmer. Jag brukar skita i det och tÀnka att helheten Àr bra.
Tack för feedback.
Man lĂ€r sĂ„ lĂ€nge man lever 😄
Detta Àr min första Seiko och överlag sÄ kÀnns den vÀldigt gedigen för dessa pengarna sÄ för övrigt Àr jag positivt överraskad.

Tillbaka
Topp