• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

God fortsĂ€ttning 🎄🎅
IMG_20221225_144052.jpg

SÄg den pÄ Tradera. Grattis till köpet! Har du planerat att byta ut visare/bezel? Den har ju sin charm trots allt. SjÀlv Àr man lite för snÄl nÀr det gÀller vintage. Men har lÀnge letat efter liknande, med quartz verk
Det var alltsĂ„ jag som sĂ„lde den 🙂 Men jag hade inte Ă€gt den sĂ„ lĂ€nge. Men tycker absolut den ska fĂ„ va som den Ă€r, patinan Ă€r fin. Men nu Ă€r den pĂ„ vĂ€g till ny Ă€gare.

Galet vacker!!
Är en sucker för visare och urtavlor, har dĂ€rmed svĂ„rt för Seiko dĂ„ dessa vanligtvis Ă€r lite enkla.
Men denna Àr ju helt fantastisk!
Finns det andra mer traditionella dykare med sÄ fin tavla o visare?
(Fast mindre Àn 037J1, helst under 40mm)
Grejen med dykare Àr ju ofta att de Àr lite enklare, finns en vits med att tavlan inte ska vara sÄ plottrig...

Galet vacker!!
Är en sucker för visare och urtavlor, har dĂ€rmed svĂ„rt för Seiko dĂ„ dessa vanligtvis Ă€r lite enkla.
Men denna Àr ju helt fantastisk!
Finns det andra mer traditionella dykare med sÄ fin tavla o visare?
(Fast mindre Àn 037J1

Kul att höra.
RÀtta mig om jag har fel men 037J1 Àr vÀl inte en dykare traditionell dykare, Àven om den har tjockleken som en.
Jag har inte sett jÀttemÄnga med liknande visare och tavla och föll för den hÀr direkt, fick loss den med 45 % prissÀnkning ocksÄ...

Inte nÄgon hÀr i Seiko-trÄden som sitter pÄ en SPB051 / SBDC051 eller 53:a? Var ett tag sen jag sÄg en i sÀljtrÄden. Sugen pÄ att testa en igen.

Dra gÀrna ett PM om nÄgon har en som kan tÀnkas sÀljas :)
Sorry för denna typ av inlÀgg i trÄden.
91419B7C-4A5B-47B6-B767-EB76B49A2843.jpeg

2823FAD1-CF89-46C0-BE7C-AD483191570D.jpeg
Jag hade SPB053, och den saknar jag ofta.
Har oxÄ haft ögonen öppna dÄ och dÄ.
20210213_152959.jpg

Lite lunch unboxing. DHL med leverans till utlÀmningsstÀlle funkar alltid bÀst. :)

SPB DHL Package.jpg

Seiko! (SĂ„klart)

SPB159 Seiko Package.jpg

Det vart en SPB159!
SPB159 fullset.jpg

Som vanligt kÀnns 38mm vÀldigt litet i början. Men man vÀnjer sig vÀldigt fort. Originalbandet kommer nog inte sitta pÄ jÀttelÀnge. :)
SPB159 Wristshot.jpg

Tillbaka
Topp