• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Welcome Arnie😎
D30633D3-7621-4C36-8C1D-71E3BE8CB655.jpeg

Jajamen đŸȘ“!

Köpte den frÄn Japan, rekommenderar dig att plöja Yahoo Japan via nÄgon proxytjÀnst (anvÀnder sjÀlv buyee) i jakten pÄ ett exemplar.

Ett tips för Seikofans Àr ocksÄ Monsterwatches i NederlÀnderna. Robokies modifierar Seikoklockor med bibehÄllen Seikogaranti.
Och vÀljer du att lÄta honom ersÀtta mineralglaset med safir(vilket gÄr pÄ de flesta modeller) sÄ ingÄr kalibrering av urverket pÄ automater.

Är lite sugen pĂ„ en Save the ocean Samurai eller sköldpadda. Manta ray eller den vanliga blĂ„a Padi-tavlan. NĂ„gon som har en i bra skick? Vad ligger dom pĂ„ idag? Var vĂ€l ett tag sedan de slĂ€pptes.

En fundering, sÄg att JOMW slÀppte en video om en resin-5kx. Kan det vara sÄ att det kan komma en mindre version av 5kx under 2023, typ 13kx? En sÄdan skulle man vara sugen pÄ ÀndÄ.

Ni som Àger eller har Àgt seiko sumo, kÀnns det stor? Om man kollar vad mÄtten sÀger sÄ Àr det ju en stor klocka, men jag tycker inte att den ser sÄ stor ut?

Trevlig duo ni har! Dock kanske dags ge farsans en tvĂ€tt pĂ„ lĂ€nken iaf 🙈
Haha! Ja, det Àr standard varje gÄng jag Àr dÀr att knÀppa loss vridringen som sitter bergfast av smuts och skrubba klocka och lÀnk under kranen. Den lever inget enkelt liv i nÄgon samlares klocklÄda direkt.

Nu hanns det inte med innan bilden togs tyvÀrr. Sen har jag en SKX009 liggande frÄn sonens födelseÄr/-mÄnad som han ska fÄ nÄgon dag.

Ser inte den hÀr Seiko Superior fin ut Àven om den var okristligt dyr?

Jag tycker snarare att den Àr rÀtt billig. Om den gÄr som den ska. Och förutsatt att man fÄr den för 11.

Tillbaka
Topp