BRATTĂ S
Silver
Visst sitter den bra.Jag Ă€r grymt överraskad hur vĂ€l 6105an sitter pĂ„ handleden. KĂ€nns mycket âbĂ€ttreâ pĂ„ handleden Ă€n SRP77X.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Visst sitter den bra.Jag Ă€r grymt överraskad hur vĂ€l 6105an sitter pĂ„ handleden. KĂ€nns mycket âbĂ€ttreâ pĂ„ handleden Ă€n SRP77X.
Klagar inte.Spammar vidare
- Grym ja, men priset pÄ LX Àr ju nÀrmast som Grand Seiko. Och lÀnken pÄ de hÀr Àr vÀldigt klumpig (tycker jag).
Inte sett denna innan, men jag tycker att den Àr grym! SNR051 med spring drive!
H601 5380 Ă€r modellnumret. De första fyra Ă€r urverket, de sista fyra Ă€r boetten.Ăr pĂ„ jakt efter lĂ€nkbitar till nedan klocka, men har noll erfarenhet av Seiko sĂ„ vet inte riktigt var jag ska börja leta. Finns det nĂ„got go-to stĂ€lle för att hitta lĂ€nkbitar, eller det Ă€r att tröska begagnatmarknaden som gĂ€ller?
En sidofrÄga - jag tror klockan Àr köpt i Japan för en massa Är sedan och hade gÀrna velat kolla upp den lite mer, Àr det nÄgon som kan utröna vilket modellnummer det Àr?
Ja, jag hÄller faktiskt med. Jag Àr sugen pÄ Seiko SPB385J1 dock! Men den Àr lite lik min SPB299J1.- Grym ja, men priset pÄ LX Àr ju nÀrmast som Grand Seiko. Och lÀnken pÄ de hÀr Àr vÀldigt klumpig (tycker jag).
Mycket kÀnsla i den dÀr.Skickar paket med lillan och Willard
Mycket kÀnsla i den dÀr.
Ăr detta nĂ„gon kommande modell som existerar eller ett fotomontage? Bilden ser riktigt weird ut.35mm
10atm
pvd
as cool
Seiko sus
Ăr detta nĂ„gon kommande modell som existerar eller ett fotomontage? Bilden ser riktigt weird ut.
Vad tror du om bandbredd? 18 mm?Introducing the Return of the Seiko SUS Collection (Refs. SCXP155, SCXP157, SCXP158, SCXP159, SCXP161, SCXP163, and SCXP165) - Worn & Wound
Seiko is once again digging into their archive to release a new version of the SUS line of watches. SUS, youâll recall (or maybe you wonât, given the dizzying number of watches in Seikoâs back catalog), is a sort-of acronym for âSimpleâ and âStrong.â This was a series of watches that was...wornandwound.com
Förra mÄndagen sÄ stÀllde jag Grand Seiko SBGX337 med 9F61 (kvarts) efter klockan i min telefon, sen stÀllde jag de tvÄ andra klockorna pÄ bilden efter den.
Efter en vecka sÄ skiljer den första ingenting mot telefonen.
SBEX011/SLA039J1 med 8L55 ligger 30 s efter, vilket blir 4,3 s/dygn.
Kapten Willard SBDC111/SPB153J1 med 6R35 har halkat efter 4 min 29 s, vilket blir 38 s/dygn.
Testet Àr inte helt vetenskapligt utfört dÄ jag burit och dragit upp dem med lite ojÀmna mellanrum under veckan, men ger kanske en fingervisning om skillnaden pÄ verken.
Vad tror du om bandbredd? 18 mm?
Hur menar du med âweirdâ?Ăr detta nĂ„gon kommande modell som existerar eller ett fotomontage? Bilden ser riktigt weird ut.