Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SvÄrt...Haft beslutsÄngest i flera veckor, en mÄste lÀmna men jag vet inte vilken.
Haft beslutsÄngest i flera veckor, en mÄste lÀmna men jag vet inte vilken.
Dom Ă€r för lika för att behĂ„lla bĂ„da. Speciellt nĂ€r jag har fyra andra SeikonâŠSvĂ„rt...
Jag hade aldrig kunnat vÀlja, hade behÄllit bÄda!
Köp bÄda? KompisprisSÀlj bÄda dÄ
BÄda Àr sjukt bra..Haft beslutsÄngest i flera veckor, en mÄste lÀmna men jag vet inte vilken.
Dom Ă€r för lika för att behĂ„lla bĂ„da. Speciellt nĂ€r jag har fyra andra SeikonâŠ
Köp bÄda? Kompispris
StorleksmÀssigt, skiljer dom Ät mycket?BÄda Àr sjukt bra..
I svaga ögonblick kan jag ibland fundera pÄ att slÀppa min GS för en M300 igen..
Nope, SBGH289 43.8mmX14.7mmStorleksmÀssigt, skiljer dom Ät mycket?
- Prova att avmagnetisera den.Tjena!
Min Seiko automatisk gÄr för fort, flera minuter per dag. Trots att jag vrider upp den. Haga ur pÄstod att man va tvungen att byta ut hela verket. TÀnkte höra en second opionion i frÄgan hÀr
NĂ„gon som vet en bra urmakare som kan fixa seiko autmatiska? I gbg eller i Sverige.
Tack pÄ förhand
Hur ruckar man den?Om det rör sig om nÄgra minuter kan du kanske rucka den. Om det inte hjÀlper Àr det nog tyvÀrr som urmakaren sa, billigare att byta urverk Àn att serva, iaf om det Àr modernt och inte rör sig om nÄgot av deras dyrare ur.
En magnetiserad klocka gÄr för fort. Inte lÄngsamt.Tjena!
Min Seiko automatisk gÄr för lÄngsamt flera minuter per dag. Trots att jag vrider upp den. Haga ur pÄstod att man va tvungen att byta ut hela verket. TÀnkte höra en second opionion i frÄgan hÀr
NĂ„gon som vet en bra urmakare som kan fixa seiko autmatiska? I gbg eller i Sverige.
Tack pÄ förhand
Edit: den gÄr för lÄngsamt, ska kika pÄ om den Àr magnitiserad
HÀr gissas det hej vilt i kommentarerna. GÄ till en SEIKO-sÀljare som har urmakare. Det betyder Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg.Tjena!
Min Seiko automatisk gÄr för lÄngsamt flera minuter per dag. Trots att jag vrider upp den. Haga ur pÄstod att man va tvungen att byta ut hela verket. TÀnkte höra en second opionion i frÄgan hÀr
Tack pÄ förhand
Lördagsklockan gillar jag bÀst, fina!I Äldersordning. Vad ska jag med alla de hÀr till kan man frÄga sig
Har du bara en klocka som du bÀr, och dessutom Àr viktigt att den gÄr rÀtt, byt till en annan som hÄller tiden bra (finare verk, alt quarts beroende av budget )Tjena!
Tack pÄ förhand
Intressant, urmakaren sa att det skulle kosta 4000kr typ!En magnetiserad klocka gÄr för fort. Inte lÄngsamt.
Nu vet jag inte vilket verk din klocka har, men ett typiskt Seikoverk Àr inte dyrt.
Vad Àr det för modell?Intressant, urmakaren sa att det skulle kosta 4000kr typ!
Ser att verket kostar ca 3500 pÄ sidan. Köpte den för 599dollar.
Blir nog kolla in seiko pÄ frölunda torg och se om de kan göra nÄgot.
Det finns nÄgra AM-delar pÄ den men det kanske du vet om?Mitt senaste inköp och just nu enda Seiko
VÀldigt trevlig klocka. Jag Àr supernöjd med köpet.
Nej, det har jag inte koll pÄ. Uppskattar att ett trÀnat öga kan upplysa mig.Det finns nÄgra AM-delar pÄ den men det kanske du vet om?
Ok. Ta nĂ„gra skarpare bilder utomhus sĂ„ att man kan göra en sĂ„ bra bedömning som möjligt. Ăven baksida.Nej, det har jag inte koll pĂ„. Uppskattar att ett trĂ€nat öga kan upplysa mig.
Köpte den pÄ Tradera och försökte sÄ gott jag kunde att jÀmföra och lÀsa pÄ. Men uppenbarligen inte tillrÀckligt.
Ok. Ta nĂ„gra skarpare bilder utomhus sĂ„ att man kan göra en sĂ„ bra bedömning som möjligt. Ăven baksida.
Tavla, visare och tachymeter-ringen Àr eftermarknadsdelar.
Intressant. Tack.Tavla, visare och tachymeter-ringen Àr eftermarknadsdelar.
Tavelkodens placering och utförande, SEIKO-texten, subdialen har för tydliga ringar över hela ytan, visarna ger ett för âlitetâ intryck. De ska ocksĂ„ ha en mera avsmalnande profil. Markören vid 140 pĂ„ ringen pekar nĂ€stan rakt emot toppen pĂ„ 4:an. Den ska vara nĂ„got mera till vĂ€nster pĂ„ original, mellan 1:an och 4:an. Innerkanten pĂ„ ringen ska ha en tydligare avfasad kant.Intressant. Tack.
Hur ser du det?