Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha exakt sÄ Àr himlen över Uppsala idag . Jag ska ta fram nÄgot klarblÄtt och se om jag kan göra skillnad.Klocka efter vÀdret
Trevlig form pÄ de dÀr, en favorit bland de mÄnga olika KS genom Ären, frÄn en tid dÄ Seiko kunde göra tunna automatiska lite udda med den externa reguleringen, finns det egentligen pÄ nÄgon mer modell Àn 56KS?Denna har inte lÀmnat armen pÄ över en vecka nu. SÄ sjukt bra. Synd bara att kameran Àr sÄ avslöjande.
Ja, verkligen Àlskar designen pÄ caset och visarna. Vad menar du med "externa reguleringen"?Trevlig form pÄ de dÀr, en favorit bland de mÄnga olika KS genom Ären, frÄn en tid dÄ Seiko kunde göra tunna automatiska lite udda med den externa reguleringen, finns det egentligen pÄ nÄgon mer modell Àn 56KS?
Ja, verkligen Àlskar designen pÄ caset och visarna. Vad menar du med "externa reguleringen"?
Ah okej. Min Àr ett sent ex frÄn 1974 sÄ skruvlock och utan medaljong.De tidigare modellerna med boett i ett stycke hade denna funktion, din kanske Àr senare med skruvat lock?
A pair of kings: The King Seiko Hi-Beat Automatic Part I
To mark the end of the schoolâs Easter holiday period, three quarters of my immediate family went to see the movie âA Quiet Placeâ at our local Everyman cinema (having first taken out a second mortâŠadventuresinamateurwatchfettling.com
Jag svarar mig sjÀlv med nÄgot jag glömt, 52KS delar denna funktion. Men finns det fler?
King Seiko 5245-6000 from December 1971
As the 1960âs rolled into the 1970âs and the quartz juggernaut started to power its way through the foundations of the established watch industry, it is curious that companies such as Seiko continuâŠadventuresinamateurwatchfettling.com
Bra jobbat! BÄde med klockval och gympass.Avslutar helgen med Wille pÄ gymmet.
Bra jobbat! BĂ„de med klockval och gympass.
Har en liten frĂ„ga ang SKX modellen, gĂ„r ju inte att fĂ„ tag i lĂ€ngre tydligen... Ăr det nĂ„gon som vet hur man kan fĂ„ tag i en skx013 ny utan att betala en förmögenhet?
Fick tillbaka min klocka frÄn urmakarn, och tydligen sÄ byter de urverket nÀr man servar en seiko. Iaf de i 10k sek klassen
SÄdÀrja en skx013 ocksÄ, vilka grymma klockor.
Och min SKX007 fick idag sÀllskap av lillebror 015
Ingen som vet nÄgra andra alternativ? DÄ fÄr det vÀl bli en bestÀllning hos Unclestraps..har en SKX015 pÄ ingÄng och tÀnkte införskaffa ett blÄtt curvat waffle strap till den. Finns det nÄgra andra modeller förutom den som Unclestraps sÀljer? TÀnker pÄ denna: https://unclestraps.com/products/custom-curved-waffle-strap-for-skx013
Finns ju utan curved rÀtt billigt https://timeessence.se/products/klockband/gummiband/gummiband-waffle-blaIngen som vet nÄgra andra alternativ? DÄ fÄr det vÀl bli en bestÀllning hos Unclestraps..
Ja det Àr sÄklart ett alternativ, men gillar de curvade merFinns ju utan curved rÀtt billigt https://timeessence.se/products/klockband/gummiband/gummiband-waffle-bla