• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

martaSM30

Audemars
Tack för svaret! LÄter bra att du Àr nöjd med det. Tittar man pÄ dina bilder sÄ verkar det finnas minst 2 cm att ge dÀr, sÄ jag ska kanske ha ett kort jag med. Kan vara skönt att slippa onödigt utstick pÄ bandet.
Jag har pÄ innersta hÄlet, finns ett par cm till
 

Bilagor

  • IMG_7096.jpeg
    IMG_7096.jpeg
    652.5 KB · Visningar: 4

Tio i tvÄ

Breitling
Tjejen fyller Är i sommar och tÀnkte ge henne en klocka i present. Kom över att Klockgiganten har majrea just nu och den Seiko som jag spanat in Ät henne ligger i rÀtt schysst prisbild jÀmfört med andra butiker. https://www.klockgiganten.se/seiko-classic-ladies-swr087p1
Aldrig handlat sjĂ€lv, knappt hört talas om Klockgiganten. Är de legit? Vad har ni för erfarenheter hĂ€rifrĂ„n? Tittar jag pĂ„ Trustpilot sĂ„ har de ett flertal kunder som inte verkar helt nöjda..
 

Kaka8

Breitling
Tjejen fyller Är i sommar och tÀnkte ge henne en klocka i present. Kom över att Klockgiganten har majrea just nu och den Seiko som jag spanat in Ät henne ligger i rÀtt schysst prisbild jÀmfört med andra butiker. https://www.klockgiganten.se/seiko-classic-ladies-swr087p1
Aldrig handlat sjĂ€lv, knappt hört talas om Klockgiganten. Är de legit? Vad har ni för erfarenheter hĂ€rifrĂ„n? Tittar jag pĂ„ Trustpilot sĂ„ har de ett flertal kunder som inte verkar helt nöjda..
Ja, det Àr legit.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
God kvÀll Seikonauter,

Jag tycker mig minnas att det finns ett lÀnklÄs med verktygslös mikrojustering (eller kanske en hel lÀnk?) frÄn en annan modell, som passar till Speedtimer SSC813?

NĂ„gon som minns, eller kanske till och med har artikelnummer?

Tack! 🙏

Screenshot_20240531-201520.jpg
 

Hansel

Cartier
Köpte nyligen en Seiko med Kinetic verk. NÀr den vÀl kommer fram sÄ dubbelslÄr sekundvisarna. Den tappar rejÀlt med tid och har Ingen vidare gÄngreserv. Jag har personligen jÀttedÄlig koll pÄ dessa, eftersom det var en present kÀnns det extra trist att den inte gÄr som den ska, sÄ behöver fÄ iordning pÄ den. Den Àr uttagen 2011 och jag misstÀnker att den behöver byte av kondensatorn?
NÄt ja kan byta sjÀlv? Vart köper jag?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Köpte nyligen en Seiko med Kinetic verk. NÀr den vÀl kommer fram sÄ dubbelslÄr sekundvisarna. Den tappar rejÀlt med tid och har Ingen vidare gÄngreserv. Jag har personligen jÀttedÄlig koll pÄ dessa, eftersom det var en present kÀnns det extra trist att den inte gÄr som den ska, sÄ behöver fÄ iordning pÄ den. Den Àr uttagen 2011 och jag misstÀnker att den behöver byte av kondensatorn?
NÄt ja kan byta sjÀlv? Vart köper jag?
Det lÄter som att sÀljaren inte har varit helt Àrlig. Reklamera?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Lauda

Patek
2-Faktor
Hittade du nÄgon dealare som sÀljer den snorbilligt?
Snyggt! FÄr se om den hÄller tiden bÀttre Àn föregÄngaren verkar göra dÄ.

@Buddhaliscious - finns det ens nĂ„gra sĂ„na? 😆

@rickards - Jag hade 2st SPB143, 1st SPB147 och 1st SPB213 - De gick frÄn +2sec/24h till +10sec/24h sÄ jag har inte varit med om nÄgra konstigheter med nÄgon av de tidigare referenserna som jag har Àgt.

Denna verkar ocksÄ hÄlla tiden mycket vÀl.

9CA00D9A-B77C-4144-85BA-EFC02EE4E024.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
@Buddhaliscious - finns det ens nĂ„gra sĂ„na? 😆

@rickards - Jag hade 2st SPB143, 1st SPB147 och 1st SPB213 - De gick frÄn +2sec/24h till +10sec/24h sÄ jag har inte varit med om nÄgra konstigheter med nÄgon av de tidigare referenserna som jag har Àgt.

Denna verkar ocksÄ hÄlla tiden mycket vÀl.

9CA00D9A-B77C-4144-85BA-EFC02EE4E024.jpeg
Kanon 👍 Dock lĂ€st lite för mkt om kass tidshĂ„llning pĂ„ tidigare varianter för att vĂ„ga mig pĂ„ ett köp.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Kanon 👍 Dock lĂ€st lite för mkt om kass tidshĂ„llning pĂ„ tidigare varianter för att vĂ„ga mig pĂ„ ett köp.

LĂ€st ocksĂ„ ett par inlĂ€gg om det - det hade varit jĂ€ttetrĂ„kigt sĂ„ klart. Hoppas du fĂ„r tag pĂ„ ett bra exemplar nĂ€r det Ă€r dags đŸ‘đŸŒ
 
Topp