• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Glömde wristhot pÄ 007:an :)

P1010771.JPG

Jag köper inte sÄ mÄnga klockor. Inte Àn i alla fall... SÄ efter en massa googlande och lÀsande av rescensioner och skrivande och frÄgande hÀr, sÄlde jag av ett par och slog till pÄ en Sarb033. Idag levererades den :)

a0f2e7521c0a7dca91dc71ea90116d51.jpg

Sval och skön i höstmörkret.

Min första spontana reaktion Àr tyvÀrr lite meh. Hade vÀntat mig mer wow. Kanske har jag lÀst för mycket hypade reviews, kanske Àr jag van vid lite mer flÀrd och stuk efter att ha burit pÄ kusinen 017 som med sin sunburst dial, skinande guldindex och art noveau visare verkligen tar för sig. Kanske behöver jag skruvad krona och kronskydd eller kanske Àr det bara orginallÀnkens tunnhet som stör mig. ( Den Atlas jag flippade till förmÄn för den hÀr hade en vÀldigt stabil och snygg lÀnk, det Àr den jag benchmarkar mot. )

Som tusen gÄnger nÀmnts Àr finishen topp för den hÀr prisklassen. Den Àr smart, klassisk, sval och elegant. Förhoppningsvis behöver vi lite mer tid tillsammans och nÄgra band eller lÀnkbyten sÄ kommer vi fÄ en lÄng och bra relation. Jag har ett Bond Nato som vÀntar i en lÄda ;-)

En frÄga för att korta lÀnken pÄ bÄda klockorna ovan behövs det en extremt liten skruvmejsel eller?
Ser inte ut att vara push pins ser dock ut att ha en skÄra för mejsel!? Eller det kanske Àr push pins, trycka pÄ den Ànde som inte ser ut som ett skruvhuvud för att fÄ ut stiftet? GÄr det att trycka med ett vanligt bandstifsverktyg eller mÄste jag ha en nÄgot annat verktyg.

En frÄga för att korta lÀnken pÄ bÄda klockorna ovan behövs det en extremt liten skruvmejsel eller?
Ser inte ut att vara push pins ser dock ut att ha en skÄra för mejsel!? Eller det kanske Àr push pins, trycka pÄ den Ànde som inte ser ut som ett skruvhuvud för att fÄ ut stiftet? GÄr det att trycka med ett vanligt bandstifsverktyg eller mÄste jag ha en nÄgot annat verktyg.
Nej, det Àr friktionssprintar men de Àr delade i Ànden sÄ jag förstÄr att det kan se ut som en skruv frÄn ena hÄllet. Pilen pÄ baksidan visar i vilken riktning du ska trycka sprinten.

En ovanligt grÄ och trÄkig fredag gÄr i hög fart mot mörkret, sÄ tid att kolla armen, och japp dÀr var den igen, nog tid att se över bestÄndet, MM`en har liksom tagit över

PB060028.jpg

(SBDX017)

Trevlig helg
//Bosse
KÀnns det inte lite överflödigt att ha bÄde en 001 och en 017?

Tillbaka
Topp