• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag kanske minns fel, men var inte den hÀr pÄ K&S uppe pÄ 5,5k i början?
https://klocksnack.se/threads/seiko-7c43-professional-divers-200m-en-raritet-frÄn-80-talet.41253/
Jag har ingen koll alls pÄ vad ett rimligt pris Àr. Kommer ihÄg att just den jag nÀmner hÀr var uppe för diskussion i "minst prisvÀrda.."-trÄden.
Den lÄg pÄ 5,5 först ja. Priset pÄ den tycker jag var helt felaktigt ocj det har vi ju redan pratat om. :)

Den Jaganata Ă€r vĂ€l en 7000 eller 7010? Utan box och utan papper? Utan lĂ€nk? Är dĂ„ 3,5 billigt sĂ„ har jag vĂ€ldigt dĂ„lig koll pĂ„ SEIKO. Jag sĂ€ger inte att det Ă€r svindyrt, men billigt skulle jag inte kalla det.

De jag har sett ligger mellan 350-400 dolares + frakt i motsvarande skick. Men Vad har du för Ref pÄ den hÀr @Jaganata och har den Kanji? Min 7c43 7000 ser likadan ut. Tycker 7c43 referenserna Àr riktigt svÄrt att fÄ grepp pÄ.
Den lÄg pÄ 5,5 först ja. Priset pÄ den tycker jag var helt felaktigt ocj det har vi ju redan pratat om. :)

Den Jaganata Ă€r vĂ€l en 7000 eller 7010? Utan box och utan papper? Utan lĂ€nk? Är dĂ„ 3,5 billigt sĂ„ har jag vĂ€ldigt dĂ„lig koll pĂ„ SEIKO. Jag sĂ€ger inte att det Ă€r svindyrt, men billigt skulle jag inte kalla det.
Jag gissar pÄ 7000. Billigt kanske var att ta i. Men prisvÀrt!

DTycker 7c43 referenserna Àr riktigt svÄrt att fÄ grepp pÄ.
Edit: Som jag förstÄtt det sÄ Àr de med "SQ" och "Quartz" text pÄ tavlan och Suwa symbol kl 3 internationella modeller. Medan de med endast "Professional" JDM. Men kan förstÄs ha fel. Tycker ÀndÄ att priset verkar helrÀtt i detta skick.
FrÄn WuS:
- 7C43-6A00 200m Titanium diver
- 7C43-600B Professional diver
- 7C43-6010 200m Diver
- 7C43-6020 200m shrouded diver
- 7C43-7000/9 200m Diver (SQ dial, Pepsi bezel)
- 7C43-700A 200m Diver (pepsi)
- 7C43-7010 200m Diver (black)
- 7C43-7A00 SBBN003 asymmetrical 200m Diver (blue)
- 7C43-7A00 SBBN005 asymmetrical 200m Diver (gold)

FrÄn WuS:
- 7C43-6A00 200m Titanium diver
- 7C43-600B Professional diver
- 7C43-6010 200m Diver
- 7C43-6020 200m shrouded diver
- 7C43-7000/9 200m Diver (SQ dial, Pepsi bezel)
- 7C43-700A 200m Diver (pepsi)
- 7C43-7010 200m Diver (black)
- 7C43-7A00 SBBN003 asymmetrical 200m Diver (blue)
- 7C43-7A00 SBBN005 asymmetrical 200m Diver (gold)
Tack! tror dock att det borde stÄ "- 7C43-7000/9 200m Diver (SQ dial, Black/ Pepsi bezel) ?

Kanske. Enda sÀttet att fÄ klarhet Àr nog att hitta gamla kataloger.
FÄr leta vidare senare. MÄste göra lite nytta oxÄ. HÀr Àr iaf en bild pÄ en 7000 pÄstÄdd "NOS" med svart inlÀgg.
http://www.watchtalkforums.info/forums/thread62541.html

Seiko7C43-7000Pro200mQuartzDail.png

De jag har sett ligger mellan 350-400 dolares + frakt i motsvarande skick. Men Vad har du för Ref pÄ den hÀr @Jaganata och har den Kanji? Min 7c43 7000 ser likadan ut. Tycker 7c43 referenserna Àr riktigt svÄrt att fÄ grepp pÄ.
Edit: Som jag förstÄtt det sÄ Àr de med "SQ" och "Quartz" text pÄ tavlan och Suwa symbol kl 3 internationella modeller. Medan de med endast "Professional" JDM. Men kan förstÄs ha fel. Tycker ÀndÄ att priset verkar helrÀtt i detta skick.

7C43-7000. Jönsson Àr för dÄligt insatt.

RÀtt sÀker pÄ att det Àr den internationella versionen och inte JDM. Tycker fortfarande att det Àr prisvÀrt med tanke pÄ skicket.
Vad Àr det jag missar? Alla jag lÀnkade till utom den som var issued var ju billigare.
Edit: Den som var issued (som för övrigt inte sÄldes för att ingen budade) var ju billigare Àn den för 5500kr.

Vad Àr det jag missar? Alla jag lÀnkade till utom den som var issued var ju billigare.
Edit: Den som var issued (som för övrigt inte sÄldes för att ingen budade) var ju billigare Àn den för 5500kr.
Skicket pÄ den första var inte kul, den andra ser man inte skicket pÄ och la till min egen erfarenhet dÄ jag letat (och hittat) modellen. Den som var issued skulle jag inte tacka nej till förövrigt. SÀg till om den dyker upp :)
Sen tycker jag en klocka kan vara prisvÀrd utan att vara den billigaste som nÄgonsin sÄlts i vÀrlden. Kan vÀl tillstÄ att jag Àr lite nykÀr i modellen.

Skicket pÄ den första var inte kul, den andra ser man inte skicket pÄ och la till min egen erfarenhet dÄ jag letat (och hittat) modellen. Den som var issued skulle jag inte tacka nej till förövrigt. SÀg till om den dyker upp :)
Sen tycker jag en klocka kan vara prisvÀrd utan att vara den billigaste som nÄgonsin sÄlts i vÀrlden. Kan vÀl tillstÄ att jag Àr lite nykÀr i modellen.
Nu tog jag ju iofs inte de billigaste annonserna utan de senaste av de jag hittade snabbt, men OK. Det Àr ju inte en helt vanlig modell sÄ att priserna kan spreta förstÄr jag.

Precis: den andra 3900, den översta saknar "magnetplattan" vilket tydligen Àr ganska vanligt och Àr eventuellt ett ihopplock. HÄller med @Jaganata . Tror den ligger rÀtt. Men tror inte han sitter pÄ en Japan :)

StÄr bÄde 'Japan' pÄ tavla och boettlock vilket det inte gjorde pÄ mina tvÄ koreaner. PÄ dom stod det 'Korea' pÄ boettlocket. Easy as pie eller?

StÄr bÄde 'Japan' pÄ tavla och boettlock vilket det inte gjorde pÄ mina tvÄ koreaner. PÄ dom stod det 'Korea' pÄ boettlocket. Easy as pie eller?
Du kan ha rÀtt men har lÀst pÄ ett par olika stÀllen att 7010 Àr japan och 7000 Àr internationella versionen.
http://jikanwatch.blogspot.se/2013/10/seiko-7c43-7010.html
http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1268519113/Comments+on+the+7C43+Seiko+Diver+please
Kom gÀrna med annan info dÄ jag jag gÀrna vill ha koll pÄ dessa.

Du kan ha rÀtt men har lÀst pÄ ett par olika stÀllen att 7010 Àr japan och 7000 Àr internationella versionen.
http://jikanwatch.blogspot.se/2013/10/seiko-7c43-7010.html
http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1268519113/Comments+on+the+7C43+Seiko+Diver+please
Kom gÀrna med annan info dÄ jag jag gÀrna vill ha koll pÄ dessa.
BÄda kan vara tillverkade i Japan, men den ena sÄldes i Japan och den andra internationellt.

BÄda kan vara tillverkade i Japan, men den ena sÄldes i Japan och den andra internationellt.
Precis borde kanske förtydligat att jag menade tillverkat för den internationella marknaden vs för den inhemska japanska. Verkar vara samma gÀllande Àldre 7c46 tunor. De som Àr för internationella marknaden har SQ pÄ tavlan. Eller?

Fick hem mitt Super Oyster frĂ„n Strapcode idag. LĂ€nken kĂ€nns verkligen gedigen och rejĂ€l och Ă€r grymt skön men det kĂ€nns Ă€ven som den Ă€r lite för bred för mina rĂ€tt taniga handleder. Ångrar lite nu att jag bestĂ€llde ett 22/20 istĂ€llet för 22/18 sĂ„ Ă€r det nĂ„n som sitter pĂ„ ett 22/18 och vill byta till ett lite bredare armband fĂ„r ni gĂ€rna skicka mig ett PM. :)

Test 1.jpg
Test 2.jpg
Test 3.jpg
Test 4.jpg

Tillbaka
Topp