• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
FĂ„r bli en 6105-8119 Ă„rsklocka (76) idag.
Nya SRP var lite vÀl ny för min smak och ligger nu pÄ k&s. Ingen som har ngt gammalt att byta mot?
20160103_102452.jpg
 

Greven

Audemars
InvĂ€ntar min första seiko, första klocka till och med. NĂ€rmare bestĂ€mt en SKX007. Är det nĂ„gra smĂ„ tips och tricks jag bör ta i beaktning före anvĂ€ndande? :)

Förresten sÄ har jag fÄtt mail av creationwatches att jag ska kontakta DHL. Hade tÀnkt göra det pÄ mÄndag, nÄgon som vet vad det kan röra sig om?
Grattis i förskott! Bra klocka! Det enda tipset jag har Àr att om du köpt den med gummi sÄ förbered dig pÄ att vilja byta. Ganska oskönt gummi anser jag. Personligen Àr Àven lÀnken lite för rasslig, sÄ jag kör mina SKX pÄ nato. En personlig smaksak. :)

Det dÀr med DHL var lite mysko. Jag har alltid fÄtt en lÀnk frÄn CW dÀr jag direkt kan följa DHL-paketet. SÀkert ingen fara och du kan lita pÄ CW, har köpt av dem minst fyra gÄnger utan problem.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
InvĂ€ntar min första seiko, första klocka till och med. NĂ€rmare bestĂ€mt en SKX007. Är det nĂ„gra smĂ„ tips och tricks jag bör ta i beaktning före anvĂ€ndande? :)

Förresten sÄ har jag fÄtt mail av creationwatches att jag ska kontakta DHL. Hade tÀnkt göra det pÄ mÄndag, nÄgon som vet vad det kan röra sig om?
Se till att kronan alltid Àr inskruvad i botten (fingertight). Man vill inte ha in vatten/smuts etc.

För att Àndra dag/datum klickar du ut kronan ett steg. Sedan Àndrar du dagen genom att skruva kronan Ät ena hÄllet och datumet Ät andra. Men; nÀr du gör detta, se till att du vrider tiden förbi dag/datum-bytet vid kl. 00 och fortsÀtt vrid till klockan 6 pÄ morgonen ungefÀr. DÄ Àr man sÀker pÄ att dag/datum-bytet inte Àr in action vilket kan vara skadligt.
 

marw

Panerai
2-Faktor
NÀr man lagar tonfiskpasta Àr det bra med passande klocka. Recept:
Finhackad vitlök
Hackad mynta
Ett gÀng kapris
Hackad chili
Tonfisk i bra olja
SkvÀtt extra olivolja av bra sort
SkvÀtt balsamico
Rikligt med riven och pressad citron
Salt och rikligt med peppar
Bra pasta
Bra parmesan
Gott vin (till maten och under tillagning för kocken).
Seiko 7549-7009 för att ta tid pÄ pastan.
20160103_133013.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
NÀr man lagar tonfiskpasta Àr det bra med passande klocka. Recept:
Finhackad vitlök
Hackad mynta
Ett gÀng kapris
Hackad chili
Tonfisk i bra olja
SkvÀtt extra olivolja av bra sort
SkvÀtt balsamico
Rikligt med riven och pressad citron
Salt och rikligt med peppar
Bra pasta
Bra parmesan
Gott vin (till maten och under tillagning för kocken).
Seiko 7549-7009 för att ta tid pÄ pastan.
20160103_133013.jpg

Var det du som högg den pÄ ttt? Grattis till Ärets bÀsta deal isf. Hursomhelst en av de coolaste klockorna som finns.
 

Micke_A

Omega
DÄ gick man oplanerat, hastigt och lustigt och blev Àgare till en klocka. En 6109-8019 frÄn Tradera. Kanske t o m nÄgon hÀrifrÄn som sÄlde den? Ingen aning om det var ett vettigt pris eller inte, men jag Àr nyfiken pÄ den. Vad finns det att sÀga om den?

Seiko.jpg
 

marw

Panerai
2-Faktor
Var det du som högg den pÄ ttt? Grattis till Ärets bÀsta deal isf. Hursomhelst en av de coolaste klockorna som finns.
Ja det var jag. Jag har dock dÄlig koll pÄ dessa seiko dykare. Haft ett par gs tidigare och var pÄ vÀg att köpa en srp777 via ebay men trillade över denna som kÀndes mycket roligare. Trodde först att det var en 78:a vilket skulle vara extra roligt men det var det inte. Hur som helst en klocka med intressant historia och en riktigt trevlig klocka pÄ armen.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ja det var jag. Jag har dock dÄlig koll pÄ dessa seiko dykare. Haft ett par gs tidigare och var pÄ vÀg att köpa en srp777 via ebay men trillade över denna som kÀndes mycket roligare. Trodde först att det var en 78:a vilket skulle vara extra roligt men det var det inte. Hur som helst en klocka med intressant historia och en riktigt trevlig klocka pÄ armen.
Grymt. Grattis som sagt. Bra beslut. SĂ€g till om du vill sĂ€lja ngn gĂ„ng. â˜ș
 
Det kan ju vara sÄ att den fastnat i tullen och att DHL vill att du ska skicka in kvitto.
Mycket möjligt, ska slÄ en signal under morgondagen.
Grattis i förskott! Bra klocka! Det enda tipset jag har Àr att om du köpt den med gummi sÄ förbered dig pÄ att vilja byta. Ganska oskönt gummi anser jag. Personligen Àr Àven lÀnken lite för rasslig, sÄ jag kör mina SKX pÄ nato. En personlig smaksak. :)

Det dÀr med DHL var lite mysko. Jag har alltid fÄtt en lÀnk frÄn CW dÀr jag direkt kan följa DHL-paketet. SÀkert ingen fara och du kan lita pÄ CW, har köpt av dem minst fyra gÄnger utan problem.
Man tackar! Har faktiskt ett Super oyster frÄn Strapcode pÄ vÀg hem till mig :)
Jo, spÄra kan jag och paketet har varit i Tyskland sedan den förste sÄ det kan vara som yonsson sÀger att de hÄller det i vÀntan pÄ tulldeklaration frÄn mig.

Se till att kronan alltid Àr inskruvad i botten (fingertight). Man vill inte ha in vatten/smuts etc.

För att Àndra dag/datum klickar du ut kronan ett steg. Sedan Àndrar du dagen genom att skruva kronan Ät ena hÄllet och datumet Ät andra. Men; nÀr du gör detta, se till att du vrider tiden förbi dag/datum-bytet vid kl. 00 och fortsÀtt vrid till klockan 6 pÄ morgonen ungefÀr. DÄ Àr man sÀker pÄ att dag/datum-bytet inte Àr in action vilket kan vara skadligt.
Tack för utförligt svar. Det ska jag nog klara av. ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
InvĂ€ntar min första seiko, första klocka till och med. NĂ€rmare bestĂ€mt en SKX007. Är det nĂ„gra smĂ„ tips och tricks jag bör ta i beaktning före anvĂ€ndande? :)

Förresten sÄ har jag fÄtt mail av creationwatches att jag ska kontakta DHL. Hade tÀnkt göra det pÄ mÄndag, nÄgon som vet vad det kan röra sig om?
Kan vara sÄ att de vill veta om du kan tÀnka dig att hÀmta paketet pÄ utlÀmningsstÀlle isf utkörning till dörr...
 

Case

Panerai
Hittade den hÀr lilla pjÀsen pÄ hallgolvet nÀr jag kom hem efter semestern. En 8F32-0270, HAQ,+0,020 - + 0,14 sek per dag, och evighetskalendern till 2100. Denna ska enligt tidigare Àgare behöva stÀllas in, men jag har fÄtt tag i den tekniska manualen för de hÀr urverket, sÄ jag ska nog vÄga mig pÄ ett försök.

Impulsköp hÀr pÄ forumet, bra skick för att vara en 90talare. Storleken pÄ boetten Àr 38-39mm, men den breda bezeln gör att tavlan blir ganska liten. FrÄgan Àr om den Àr för liten... VÀldigt bekvÀm pÄ handleden, vi fÄr se om den fÄr stanna, överlÄtas till frun eller gÄ vidare.

Hursomhelst sÄ Àr det min första HAQ Seiko och Àven den första jag har med evighetskalender, vilket kÀnns kul.

image.jpg
 

Greven

Audemars
Hittade den hÀr lilla pjÀsen pÄ hallgolvet nÀr jag kom hem efter semestern. En 8F32-0270, HAQ,+0,020 - + 0,14 sek per dag, och evighetskalendern till 2100. Denna ska enligt tidigare Àgare behöva stÀllas in, men jag har fÄtt tag i den tekniska manualen för de hÀr urverket, sÄ jag ska nog vÄga mig pÄ ett försök.

Impulsköp hÀr pÄ forumet, bra skick för att vara en 90talare. Storleken pÄ boetten Àr 38-39mm, men den breda bezeln gör att tavlan blir ganska liten. FrÄgan Àr om den Àr för liten... VÀldigt bekvÀm pÄ handleden, vi fÄr se om den fÄr stanna, överlÄtas till frun eller gÄ vidare.

Hursomhelst sÄ Àr det min första HAQ Seiko och Àven den första jag har med evighetskalender, vilket kÀnns kul.

image.jpg
Najs! Grattis! Tack för bild! ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hittade den hÀr lilla pjÀsen pÄ hallgolvet nÀr jag kom hem efter semestern. En 8F32-0270, HAQ,+0,020 - + 0,14 sek per dag, och evighetskalendern till 2100. Denna ska enligt tidigare Àgare behöva stÀllas in, men jag har fÄtt tag i den tekniska manualen för de hÀr urverket, sÄ jag ska nog vÄga mig pÄ ett försök.

Impulsköp hÀr pÄ forumet, bra skick för att vara en 90talare. Storleken pÄ boetten Àr 38-39mm, men den breda bezeln gör att tavlan blir ganska liten. FrÄgan Àr om den Àr för liten... VÀldigt bekvÀm pÄ handleden, vi fÄr se om den fÄr stanna, överlÄtas till frun eller gÄ vidare.

Hursomhelst sÄ Àr det min första HAQ Seiko och Àven den första jag har med evighetskalender, vilket kÀnns kul.

image.jpg

Ser rejÀl ut grattis!
 
Topp