• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

TvÄ kanonklockor dÀr. Blumon har sÄ grymt hÀrlig blÄfÀrg. Kom ihÄg att posta bilder pÄ hur det blir om/nÀr du monterat pepsi-inlÀgg.
Ja, jag var lite skeptisk till den blÄa innan jag sÄg den i verkligheten men nÀr jag sÄg den blev jag helt sÄld. Ska bestÀlla inlÀgget pÄ mÄndag sÄ förhoppningsvis kan jag lÀgga upp bilder om inte allt för lÄng tid.

SND367...
snd01.jpg

(Dyker snart upp pÄ K&S, kör en liten heads-up hÀr sÄ Àkta Seikoholics har försprÄng ;))

Kul chrono:

9440030_b_16_500.jpg

39 mm stealthbatteriare limited to 300. Tydligen samarbete mellan seiko och klÀdfirma.
Tycker den Àr ball.
Solcellsdriven och chrono som mÀter sekunder i femtedelar.

Billig ocksÄ.

http://themonsieur.com/2015/11/11/w...did-seiko-x-nano-bespoke-black-stealthchrono/

Efter tips frÄn en av Seikoprofilerna pÄ forumet och en kort mellanlandning hos densamme sitter den nu pÄ min arm

KvalitetskÀnslan pÄ boetten och natot Àr vÀl inget att skriva hem om men designen Àr fresh och chronosekunden Àr fan hÀrligt omöjlig att se, ffa nÀr den Àr igÄng.:D

As-cool! UpphÀver den tyngdlagen? :)

Fick nya klÀder till alpinisten och jösses vilket lyft! Visst förstod jag att det skulle göra stor skillnad mot kassa oeginalbandet, men blev ju en helt annan klocka. Tycker det passar klockans karaktÀr perfekt! Köpt av martu straps. VÀldigt mjukt och skönt och fÄr klockan att ligga riktigt bra mot handleden.
TOJqa0M.jpg

Men alpinisten fick stanna hemma i helgen nÀr det bÀr av mot stugan i sÀlen och pÄ Äkte blumon som jag fick hem idag. FörstÄr fullt varför mÄnga sÀger att den kan vara den mest prisvÀrda klockan. Lite Àrrat bezelilÀgg, sÄ tror det ska bytas mot ett Pepsi frÄn yobokies. Men denna kommer ta mycket armtid framöver!
ricwFj5.jpg
Blev riktigt snyggt! Vad heter modellen? :D

NÄgon som har 2 seiko fat bars över och vill sÀlja? NÄgon skulle ju köpa pÄ sig nyligen men kan inte komma pÄ vem.

Finns det nÄgon trevlig Seiko-kronograf med vintagevibbar? Batteri/kinetic/solar funkar fint. TÀnker mest 3 subdials och tachymeter. Dom flesta jag hittat har varit dykarkronografer, haft alarm, ingen tachymeter eller varit megaplottriga pilotkronos.

Finns det nÄgon trevlig Seiko-kronograf med vintagevibbar? Batteri/kinetic/solar funkar fint. TÀnker mest 3 subdials och tachymeter. Dom flesta jag hittat har varit dykarkronografer, haft alarm, ingen tachymeter eller varit megaplottriga pilotkronos.
Nevermind... Kom precis pÄ att uret.se har en praktiskt sökfunktion. Hittar en hel del skoj!

Tillbaka
Topp