• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
image.jpeg

Landade nu. Det kommer fler bilder senare.
Åhhh mmm... Mer, mer...

SBDC039
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Skugga

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sol

Vilken jÀkla klocka! Sjukt att det inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!

Senast Àndrad:
SVDC039
Vilken jÀkla klocka! Sjukt att drt inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!

Den Àr kanonfin, blir sÄ ledsen att det Àr integrerad lÀnk - det dödar den för mig som vill byta remmar efter humör. :(

SBDC039
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Skugga

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sol

Vilken jÀkla klocka! Sjukt att det inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!
Grym bra köp dÀr, helt rÀtt.
Gillar att tavlan skiftar beroende av ljus :)

SBDC039
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Skugga

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sol

JÀklar va lÀcker den Àr! Ser mycket bÀttre ut Àn alla bilder man sett tidigare. Nu mÄste jag vÀnja mig vid sumon sÄ jag kan kliva upp en mm till :) bÀrs den stort?

JÀklar va lÀcker den Àr! Ser mycket bÀttre ut Àn alla bilder man sett tidigare. Nu mÄste jag vÀnja mig vid sumon sÄ jag kan kliva upp en mm till :) bÀrs den stort?
image.jpeg

Tycker den sitter grymt bra! Kort lug/lug (45mm), bra konform pÄ undersidan. BÀrs klart mindre Àn man kan tro. Gillar inte att lÀgga upp dÄliga bilder men gört ÀndÄ sÄ du ser bÀttre hur den sitter. :)

image.jpeg

Tycker den sitter grymt bra! Kort lug/lug (45mm), bra konform pÄ undersidan. BÀrs klart mindre Àn man kan tro. Gillar inte att lÀgga upp dÄliga bilder men gört ÀndÄ sÄ du ser bÀttre hur den sitter. :)
Det tackar jag för :) skulle vara kul att se lite jÀmfördlsebilder pÄ den och andra klockor. Typ Sumo och SKX sÄ man fÄr lite perspektiv. NÀr du fÄr tid över ;)

Det tackar jag för :) skulle vara kul att se lite jÀmfördlsebilder pÄ den och andra klockor. Typ Sumo och SKX sÄ man fÄr lite perspektiv. NÀr du fÄr tid över ;)
Har precis lÄnat ut min skx007 sÄ just nu gÄr det inte. FÄr fixa det nÀr den Àr tillbaka.

I vÀntan pÄ God... PADIn menar jag sÄ hittade jag den hÀr i en Lot-lÄda, men blir inte klok pÄ den! Finns det copys av Seiko?
Framsida: 7s26 1634 r2, baksida 7s26 0020. NÄn som vet nÄt? Mr Seiko @yonsson kanske?

IMG_1734.JPG IMG_1737.JPG IMG_1740.JPG

I vÀntan pÄ God... PADIn menar jag sÄ hittade jag den hÀr i en Lot-lÄda, men blir inte klok pÄ den! Finns det copys av Seiko?
Framsida: 7s26 1634 r2, baksida 7s26 0020. NÄn som vet nÄt? Mr Seiko @yonsson kanske?

IMG_1734.JPG IMG_1737.JPG IMG_1740.JPG
Inte de bÀsta bilderna jag sett direkt. :D
Ser spontant knas ut. Visarna Àr korta, texten pÄ urtavlan Àr kladdig och baksidan matchar inte tavlan. Det stÄr ju Àven "st steel" pÄ baksidan vilket sÄklart Àr fel i förhÄllande till tavlan. Tycker spontant det ser ut som en Àldre kineticklocka i titan med massa utbytta delar, frÄgan Àr dock vad som Àr bytt.

SĂ„: Är boetten i titan? Jag hade öppnat och kollat vad det Ă€r för urverk.

Inte de bÀsta bilderna jag sett direkt. :D
Ser spontant knas ut. Visarna Àr korta, texten pÄ urtavlan Àr kladdig och baksidan matchar inte tavlan. Det stÄr ju Àven "st steel" pÄ baksidan vilket sÄklart Àr fel i förhÄllande till tavlan. Tycker spontant det ser ut som en Àldre kineticklocka i titan med massa utbytta delar, frÄgan Àr dock vad som Àr bytt.

SĂ„: Är boetten i titan? Jag hade öppnat och kollat vad det Ă€r för urverk.
Försökte o öppna bakluckan men gick bet. Klockan funkar inte, drar man ut kronan sitter verket löst.
Var som jag trodde en "hittepÄklocka" :facepalm:
Tack för svar! FÄr jag loss baksidan kan jag lÀgga upp lite bÀttre bilder. ;)

Fel trÄd, Jag vet =) dock letar jag med ljus och lykta efter en Seiko Helmer 6139-7100 med vit urtavla, har sjÀlvklart provat köp delen, samt kikat lite hÀr och dÀr, nÀr det sist fanns en pÄ sÀljes sÄ var jag för lÄngsam. SÄ har nÄgot bra att veta om modellen eller kanske har en till salu eller vet nÄn sÄ hojta gÀrna till. Eller vad man bör tÀnka pÄ i just denna modell!!

Tackar pÄ förhand och sorry för felpost!!
f5a55bbe0727f9e9926a3381fd3de776.jpg

Har precis postat i -Köpes- att jag Àr pÄ jakt efter min första GS, har alltid haft en förkÀrlek till seiko. Nu har jag sÄlt en annan klocka för att förhoppningsvis fÄ testa det ultimata, Grand Seiko. Quartz, automat, spring drive jag Àr öppen för allt. Det Àr prisklassen som tyvÀrr Àr begrÀnsad till ca 17-18.000 som mest! SÄ har ni nÄgot kul sÄ hojta! :):nailbiting:

Fel trÄd, Jag vet =) dock letar jag med ljus och lykta efter en Seiko Helmer 6139-7100 med vit urtavla, har sjÀlvklart provat köp delen, samt kikat lite hÀr och dÀr, nÀr det sist fanns en pÄ sÀljes sÄ var jag för lÄngsam. SÄ har nÄgot bra att veta om modellen eller kanske har en till salu eller vet nÄn sÄ hojta gÀrna till. Eller vad man bör tÀnka pÄ i just denna modell!!

Tackar pÄ förhand och sorry för felpost!!
f5a55bbe0727f9e9926a3381fd3de776.jpg
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-CHRON...322244?hash=item1ead1c2704:g:llkAAOSwB4NWvK0T

Eller
http://www.ebay.com/itm/SEIKO-VINTA...924507?hash=item3d16a51c5b:g:W7gAAOSwfZ1WZV1h
"In pefette condizioni"

Tillbaka
Topp