Ă hhh mmm... Mer, mer...![]()
![]()
Landade nu. Det kommer fler bilder senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ă hhh mmm... Mer, mer...![]()
![]()
Landade nu. Det kommer fler bilder senare.
Tror knappast att Seiko kommer slÀppa en peddo variant pÄ ett av sina ur. Gary Glitter körde med Rolex om det kan hjÀlpa dig i sökandet.

Grym bild BosseBilder var det, kör ett pÄ min bÀttre hÀlfts vardags Seiko, hÀmtad idag efter batteribyte och (godkÀnt) trycktest
![]()
(SBDC023)
//Bosse
SVDC039
Vilken jÀkla klocka! Sjukt att drt inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!
Grym bra köp dÀr, helt rÀtt.SBDC039
![]()
![]()
![]()
Skugga
![]()
![]()
![]()
Sol
Vilken jÀkla klocka! Sjukt att det inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!
Kan ju vara padi jag menade.Tror knappast att Seiko kommer slÀppa en peddo variant pÄ ett av sina ur. Gary Glitter körde med Rolex om det kan hjÀlpa dig i sökandet.
Bra jobb, blev ju mycket bÀttre!sÄdÀr ja ! första modden fixad ,Àr sjukt stolt att jag fixade det sjÀlv.och att klockfan forfarande fungerar
https://klocksnack.se/threads/första-seikomodden-bfk.52736/
tackar Àven @yonsson för den lÀttfattade "how to" trÄden!
![]()
Det var AhlĂ©ns ur i Ărebro. Fin liten butik med lite oris, sjö sandström, certina, Tissot och en och annan seiko. Personalen Ă€r riktigt trevlig sĂ„ dĂ€r kommer mina ur hamna nĂ€r dom behöver lite spa-behandling.Det var ju det jag sa.
Vilken urmakare var det? SÄdant positivt bemötande ska ju framhÄllas!
JÀklar va lÀcker den Àr! Ser mycket bÀttre ut Àn alla bilder man sett tidigare. Nu mÄste jag vÀnja mig vid sumon sÄ jag kan kliva upp en mm tillSBDC039
![]()
![]()
![]()
Skugga
![]()
![]()
![]()
Sol
Vilken jÀkla klocka! Sjukt att det inte finns bÀttre bilder pÄ denna att googla fram. Storleken Àr klockren (45x45x13,8) och tavlan skiftar riktigt riktigt bra. Hela vridringen Àr keramisk och kronhalsen Àr tjock och kanontrevlig. Mycket nöjd!
JÀklar va lÀcker den Àr! Ser mycket bÀttre ut Àn alla bilder man sett tidigare. Nu mÄste jag vÀnja mig vid sumon sÄ jag kan kliva upp en mm tillbÀrs den stort?
Og den lÄter som Woody Woodpecker pÄ speed om man hÄller den mot Þrat....Grattis till en fin Hi-beat!
Tur att man har fler klockor dÄ.Den Àr kanonfin, blir sÄ ledsen att det Àr integrerad lÀnk - det dödar den för mig som vill byta remmar efter humör.![]()
Har aldrig gillat den dÀr modellen pga originalvisarna. Men nu blev den ju en fulltrÀff! Grym!sÄdÀr ja ! första modden fixad ,Àr sjukt stolt att jag fixade det sjÀlv.och att klockfan forfarande fungerar
https://klocksnack.se/threads/första-seikomodden-bfk.52736/
tackar Àven @yonsson för den lÀttfattade "how to" trÄden!
![]()
Det tackar jag för![]()
Tycker den sitter grymt bra! Kort lug/lug (45mm), bra konform pÄ undersidan. BÀrs klart mindre Àn man kan tro. Gillar inte att lÀgga upp dÄliga bilder men gört ÀndÄ sÄ du ser bÀttre hur den sitter.![]()
Har precis lÄnat ut min skx007 sÄ just nu gÄr det inte. FÄr fixa det nÀr den Àr tillbaka.Det tackar jag förskulle vara kul att se lite jÀmfördlsebilder pÄ den och andra klockor. Typ Sumo och SKX sÄ man fÄr lite perspektiv. NÀr du fÄr tid över
![]()
Det tackar jag förskulle vara kul att se lite jÀmfördlsebilder pÄ den och andra klockor. Typ Sumo och SKX sÄ man fÄr lite perspektiv. NÀr du fÄr tid över
![]()
Inte de bÀsta bilderna jag sett direkt.I vÀntan pÄ God... PADIn menar jag sÄ hittade jag den hÀr i en Lot-lÄda, men blir inte klok pÄ den! Finns det copys av Seiko?
Framsida: 7s26 1634 r2, baksida 7s26 0020. NÄn som vet nÄt? Mr Seiko @yonsson kanske?
![]()
![]()
![]()
Försökte o öppna bakluckan men gick bet. Klockan funkar inte, drar man ut kronan sitter verket löst.Inte de bÀsta bilderna jag sett direkt.
Ser spontant knas ut. Visarna Àr korta, texten pÄ urtavlan Àr kladdig och baksidan matchar inte tavlan. Det stÄr ju Àven "st steel" pÄ baksidan vilket sÄklart Àr fel i förhÄllande till tavlan. Tycker spontant det ser ut som en Àldre kineticklocka i titan med massa utbytta delar, frÄgan Àr dock vad som Àr bytt.
SĂ„: Ăr boetten i titan? Jag hade öppnat och kollat vad det Ă€r för urverk.

http://www.ebay.com/itm/SEIKO-CHRON...322244?hash=item1ead1c2704:g:llkAAOSwB4NWvK0TFel trÄd, Jag vet =) dock letar jag med ljus och lykta efter en Seiko Helmer 6139-7100 med vit urtavla, har sjÀlvklart provat köp delen, samt kikat lite hÀr och dÀr, nÀr det sist fanns en pÄ sÀljes sÄ var jag för lÄngsam. SÄ har nÄgot bra att veta om modellen eller kanske har en till salu eller vet nÄn sÄ hojta gÀrna till. Eller vad man bör tÀnka pÄ i just denna modell!!
Tackar pÄ förhand och sorry för felpost!!![]()