• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
Japanskt hantverk...

+1
Grym klocka, har haft en likadan... Men fota inte nÀr du kör bil @Bosse!
Helt rÀtt, jag skall skÀrpa mig, bilkörning och telefon Àr en dÄlig blandning

SÄ hÀr Àr en helt stationÀr och garanterat bilfri dagens GS

P4100790.jpg

(5645-7010) som Àr +3s pÄ 3die dygnets (del) anvÀndning
Lyckades (?) att vinna en Yahoo Japan auktion idag spÀnnande vad som kommer om en vecka eller 2, Special stod dÀr pÄ tavlan, vi fÄr vÀl se....

//Bosse

NÄgon som vet om det finns en affÀr i Stockholm som har Seiko SNA411/413 (flightmaster) som man kan kÀnna och klÀmma pÄ? :)

Jag skulle bli djupt imponerad om nÄgon har sÄdan detaljkoll pÄ sortiment att de kan svara rakt av ;) Enklast Àr nog att maila eller ringa Klockmaster i Globen som har ett bra sortiment av Seikos i olika prisklasser.

image.png

Godmorgon seikoholics, Rise and shine:)
Idag Àr det mÄndag, som Àr en jobbig dag (varje mÄndag) sÄ för att muntra upp oss vill jag(vi) se mÄnga sköna bilder, pumpa bilder nu, en orgie av bilder, nya eller gamla gör inget, bara en massa sköna bilder som gör dig/oss glada ;)
image.jpeg

Godmorgon seikoholics, Rise and shine:)
Idag Àr det mÄndag, som Àr en jobbig dag (varje mÄndag) sÄ för att muntra upp oss vill jag(vi) se mÄnga sköna bilder, pumpa bilder nu, en orgie av bilder, nya eller gamla gör inget, bara en massa sköna bilder som gör dig/oss glada ;)

Den hÀr kombinationen idag, som sÄ mÄnga andra dagar. :)
PSX_20160228_130903_zpssrivu6dn.jpg

Hxyp3er.jpg

HÀmtades ut frÄn urmakaren idag dÄ den va lite dum efter jag tappade den i golvet. Som jag förstod det hade fjÀdern lagt sig lite fel sÄ den inte drog upp sig korrekt, men det fixade dom snabbt och behöll den i nÄgra dagar för att se att inget annat strulade. Till min stora förvÄning sÄ ville dom inte ens ha betalt för det dÄ dom inte behövde byta nÄgot :) Dom skaffade sig precis en Äterkommande kund!
Hade tÀnkt sÀlja denna, men nu nÀr jag fick tillbaka den kanske jag struntar i det, den Àr ju bra fin Àven om den Àr en hockeypuck pÄ min smala arm :D

Hxyp3er.jpg

HÀmtades ut frÄn urmakaren idag dÄ den va lite dum efter jag tappade den i golvet. Som jag förstod det hade fjÀdern lagt sig lite fel sÄ den inte drog upp sig korrekt, men det fixade dom snabbt och behöll den i nÄgra dagar för att se att inget annat strulade. Till min stora förvÄning sÄ ville dom inte ens ha betalt för det dÄ dom inte behövde byta nÄgot :) Dom skaffade sig precis en Äterkommande kund!
Hade tÀnkt sÀlja denna, men nu nÀr jag fick tillbaka den kanske jag struntar i det, den Àr ju bra fin Àven om den Àr en hockeypuck pÄ min smala arm :D
Den gör sig riktigt bra i solen den dÀr. :cool:

Hxyp3er.jpg

Ser riktigt fin ut.
FÄr man frÄga om storlek pÄ din handled?

Hxyp3er.jpg

Tycker inte det ser sÄ tokigt ut faktiskt, kanske mer du som Àr obekvÀm?

Ser riktigt fin ut.
FÄr man frÄga om storlek pÄ din handled?
Har ca 16,5cm runtom sÄ det Àr inga redwoods till handleder om man sÀger sÄ :)
Tycker inte det ser sÄ tokigt ut faktiskt, kanske mer du som Àr obekvÀm?
SĂ„ kan det vara. Är inte van vid denna storlek, men det kanske jag blir om jag kör den i nĂ„gra dagar i strĂ€ck. Och en riktigt stor klocka kanske man mĂ„ste ha i samlingen hur som helst :) Den gör sig ju faktiskt grym pĂ„ sommaren med pepsi-bezel :cool:

Hxyp3er.jpg

Det var ju det jag sa. :)
Vilken urmakare var det? SÄdant positivt bemötande ska ju framhÄllas!

Tillbaka
Topp