Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JÀvlar va bitig "kejsaren" ser ut! SÄ jÀvla hÄrd klocka!Tonfisk-torsdag
![]()
Oj vad vackert!!!
Inte glömma att nÀmna att det fantastiska bandet var köpt frÄn @Seikosthlm . Tack!Oj vad vackert!!!
Den dÀr vart fett bra!![]()
Sa ni Tuna torsdag?![]()
Ajaj, riktigt snyggt!6306 idag igen.
![]()

En frÄga till Seiko-proffsen hÀr. Blev lite smÄsugen pÄ att lÀgga till en GMT och Seiko har ju super-alternativ i de flesta klockgenrer men just GMT verkar inte vara nÄgon stor grej för dem? Fantastiska Grand Seiko varianter men inte i "normalkvalitet" segmentet. NÄgon sÀrskild anledning till det?
Har du kollat SUN019, SUN023 och kommande SUN065 "PADI"? Ganska biffiga dykare med kinetic-verk och GMT.En frÄga till Seiko-proffsen hÀr. Blev lite smÄsugen pÄ att lÀgga till en GMT och Seiko har ju super-alternativ i de flesta klockgenrer men just GMT verkar inte vara nÄgon stor grej för dem? Fantastiska Grand Seiko varianter men inte i "normalkvalitet" segmentet. NÄgon sÀrskild anledning till det?
Ja, den dÀr var en av de jag hittade men den Àr lite "too much of everything". Och Kinetic dykarna Àr lite för feta, Tuna-typ dykarna Àr nÀstan de enda Seiko-dykarna som inte riktigt lockar mig av nÄn anledning. Jag hade hoppats hitta nÄgot mer Ät dressar/flygar hÄllet . Mest av allt var jag lite nyfiken pÄ varför GMT inte verkar vara nÄn större grej, om det var en typ av verk man inte hade eller nÄgot.En Kinetic med Àkta GMT kanske Àr nÄgot? Fick pröjsa 1800 för min. Riktigt fina fÀrgkombinationer och sunburst tavla, SUN051.
![]()
Vet faktiskt inte Àn@Chuck gillar du SKX013 mer Àn SKX009? Hade varit intressant att höra varför. Var sjÀlv inne pÄ den i början men lÀste en del trÄdar/recensioner och mÄnga verkade föredra 007/009 trots mindre handleder och den lite större storleken. Chansade och tog hem 007 och 009 och Àr nöjd! Men har inte riktigt kunna slÀppa 013 helt och hÄllet.
Ah ok, jag förstÄr! FÄr se till att hÄlla lite utkik hÀr dÄ!Vet faktiskt inte Àn
Men tanken Àr att lillemannen ska tjÀnstgöra under tuffa förhÄllanden sÄsom klippa grÀset bÀra utemöbler haha
Har haft 009 förr och tÀnkte se vad denna pjÀs kan erbjuda tills min PADI ramlar in. Dessutom kan 013 fungera till min arbetsklÀdsel som oftast bestÄr av skjorta. Vi fÄr se hur det ter sig Äterkommer med bilder!
Cheers Chuck
den Àr slut nuTÀnd cigarren dÄ![]()