• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nytt i lÄdan! Som jag har letat...
Vem gissar rÀtt ref först? :)
@Jaggis du vet redan!
DSC00294.jpg

Grym!
Har sjÀlv smÄkikat efter en 7548 700h men den har ju 150m rating. 7548 701A?

Antar att det hÀr Àr rÀtt trÄd för en frÄga kring en gammal sliten seiko. Som ni ser Àr glaset kras uppe till höger, gÄr det fÄ tag pÄ nytt nÄgonstans eller Àr man förpassad till att hitta en likadan klocka med andra trasiga delar för att sno glaset frÄn den?

UrsÀkta den risiga bilden ;)
WJgECHs.jpg

En trevlig Postnord dame kom förbi idag med lite leksaker

P6301042.jpg

MÀtt offret Àr min SBGW005, amplituden Àr vÀl lite pÄ den lÄga sidan, men klockan Àr 12 Är gammal och har mig bekant aldrig fÄtt service sÄ helt OK och med en positions variation -1 till +5s och beat error 0.0 till 0.1ms Àr det mer Àn OK det Àr riktigt bra.

//Bosse

Hej, vet möjligen @yonsson eller @Bosse mer om spring drive Tuna, SBDB009? Jag lÀste om den pÄ Fratello Watches idag och blev mycket sugen. Men Àr den pÄ tok för stor?
Jag tycker de Àr jÀkligt stora. 300m kvartstonfiskarna tycker jag dock sitter klockrent. Spring drive-versionerna Àr klart större. Men har man fler klockor sÄ kan man ju variera sig. :)

Jag tycker de Àr jÀkligt stora. 300m kvartstonfiskarna tycker jag dock sitter klockrent. Spring drive-versionerna Àr klart större. Men har man fler klockor sÄ kan man ju variera sig. :)
Tack @yonsson, ja, det Àr vÀl knappast klockan som följer med till kontoret, men den Àr ju verkligen unik. Tack för tipset, 300-tunorna Àr ju mindre men tyvÀrr gÄr man ju dÄ miste om spring drive... Hmm, ett dilemma, som alltid med klockor ;-).

De gör du rÀtt i @Fujoor :)
Eftersom jag fyller 40 Är om mindre Àn 5 timmar firar jag av en med Seiko familjen hÀr, SkÄl bröder :)
image.jpeg
Du vet vÀl att tobaks reklam Àr off limit i Sverige? Men dom dÀr har en förförisk doft jag vet, dock sÄ har jag lyckas avstÄ frÄn rökvÀrk men som bekant sÄ Àr summan av laster konstant :), sÄ gratis pÄ födelsedagen och till Seikos finaste nutida Dykare
/Bosse

Hej, vet möjligen @yonsson eller @Bosse mer om spring drive Tuna, SBDB009? Jag lÀste om den pÄ Fratello Watches idag och blev mycket sugen. Men Àr den pÄ tok för stor?
Yonsson har som vanligt ett svar, jag fÄr passa pÄ frÄgan, mina handleder Àr inte Tuna anpassade sÄ Allt över 43-44 mm Àr o intressant jag vill inte ha en pizza pÄ armen
//Bosse

Ny svart Turtle och 7548an tillbaka efter att ha varit pÄ spa hos @plattfot dÀr den har blivit tvÀttad, smord, fÄtt nya packningar och nytt glas frÄn Spencer Klein. Ser riktigt frÀscht ut.
image.jpeg

Gott att den landat och fÄtt ett band.

Din 7548 hade en, för mig okÀnd, fyrsiffrig numrering pÄ baklocket - pÄ den rundade kanten. Vad kan det vara för mÀrkning? @dnill, du har/hade en nÀrmast identisk 7458 som Fujoors till salu pÄ Köp o sÀlj - har den ocksÄ en fyrsidig mÀrkning pÄ baklockets kant?

Gott att den landat och fÄtt ett band.

Din 7548 hade en, för mig okÀnd, fyrsiffrig numrering pÄ baklocket - pÄ den rundade kanten. Vad kan det vara för mÀrkning? @dnill, du har/hade en nÀrmast identisk 7458 som Fujoors till salu pÄ Köp o sÀlj - har den ocksÄ en fyrsidig mÀrkning pÄ baklockets kant?
En sÄn hÀr?
20160630_201618.jpg

Vad jag förstÄr Àr det nÀr Ärtalen man "prickar" för batteribyte Àr slut pÄ baklocket. DÄ Ärtal och mÄnad som stansas in istÀllet.
/ David

En sÄn hÀr?
20160630_201618.jpg

Vad jag förstÄr Àr det nÀr Ärtalen man "prickar" för batteribyte Àr slut pÄ baklocket. DÄ Ärtal och mÄnad som stansas in istÀllet.
/ David

Precis!
Ah - makes sense. Har aldrig sett det pÄ nÄgot annat ex och blev nyfiken. vet du vart du lÀst/hört det?

Tillbaka
Topp