Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÀste din trÄd om denna. Sjukt lÀckert!6139
![]()
![]()
HAGW seikokids.![]()
Sà GALET BRA! Inte nÄdigt avundsjuk pÄ den dÀr!6159
![]()
![]()
HAGW seikokids.![]()
Ok, trist. Tur jag bara slog till pÄ en för 170 kr inkl frakt, fÄr vÀl hoppas den Àr nÄgorlunda ok.Bajsklockor, faketavlor, sÀkerligen Àven med barnarbetade urverk som rasar direkt.
Hoppas och hoppas... det har du ju redan fÄtt svar pÄ.Ok, trist. Tur jag bara slog till pÄ en för 170 kr inkl frakt, fÄr vÀl hoppas den Àr nÄgorlunda ok.
http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/category/12255?page=1TÀnkte bestÀlla en insert till min 7002-7001, stÀmmer det att insert till 6309 passar till min klocka? @yonsson vet kanske?
Kan tipsa om Klockor.com. Köpt bĂ„de min 777 och 779 frĂ„n dem. Priset Ă€r vĂ€ldigt bra och snabb leverans!Ăr Ă„ngerfull över att jag flippade min andra SRP777.
Vill köpa en sprillans nu men vÄgar knappt bestÀlla nÄgot pÄ nÀtet dÄ flera varianter verkar ha dÄligt centrerad chapter/bezelring och dylikt vilket Àr svÄrt att upptÀcka förrÀn man fÄr hem paketet och plastar upp sjÀlv.
HjÀlp mottages tacksamt om hur jag bör gÄ tillvÀga för att fÄ ett bra nytt exemplar.
Tack!Kan tipsa om Klockor.com. Köpt bÄde min 777 och 779 frÄn dem. Priset Àr vÀldigt bra och snabb leverans!
http://www.klockor.com/markor/seiko/prospex.html
Lutar Ät en bestÀllning dÄ! Tack för tipsetJapp, bÄda var perfekta. De har 90-dagars bytesrÀtt ocksÄ.
Ăr Ă„ngerfull över att jag flippade min andra SRP777.
Vill köpa en sprillans nu men vÄgar knappt bestÀlla nÄgot pÄ nÀtet dÄ flera varianter verkar ha dÄligt centrerad chapter/bezelring och dylikt vilket Àr svÄrt att upptÀcka förrÀn man fÄr hem paketet och plastar upp sjÀlv.
HjÀlp mottages tacksamt om hur jag bör gÄ tillvÀga för att fÄ ett bra nytt exemplar.
TÀnkte bestÀlla en insert till min 7002-7001, stÀmmer det att insert till 6309 passar till min klocka? @yonsson vet kanske?
Insert till SKX (007/009 etc) passar iaf utmÀrkt till 7002 och 7548, sÄ det finns en hel del att vÀlja pÄ (bl a hos Dagaz). 6309 har jag ingen koll pÄ.Tror inte det. 7548 och 6309 Àr vÀl utbytbara. @M.L. har ju en 7002 med insert. Vi kan se om han svarar.
Han Àr ju "Àrlig" i a f, det stÄr att det Àr repaint, inte mÄnga som skriver det, budade hem en weekdater sjÀlv, ska bli intressant att se.Vill bara tipsa att den hÀr sÀljaren har massor av billiga vintage-seikos som slutar snart med knappt nÄgra bud:
http://www.ebay.co.uk/sch/kingkongwatches/m.html?item=142161587245&hash=item21197dac2d:g:kOQAAOSwNRdYBMDB&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562
Eller Àr det nÄgot galet som jag missar?
Verkar vÀldigt billigt om man kan knipa dem för 150 kr inkl frakt?
De flesta seriösa sĂ€ljare brukar gĂ„ med pĂ„ att granska ett specifikt eventuellt fel om man frĂ„gar dem innan man köper.Ăr Ă„ngerfull över att jag flippade min andra SRP777.
SÄ du menar att du med sÀkerhet kan sÀga att klockan jag köpte Àr skrÀp?Hoppas och hoppas... det har du ju redan fÄtt svar pÄ.![]()
Jag skulle inte röra de dÀr klockorna med tÄng. Orkar inte blÀddra igenom alla annonserna i och med att de tvÄ första sidorna Àr skrÀp. Felaktiga och fulmÄlade tavlor. Det Àr ingen nyhet att urverken pÄ de dÀr rasar efter ett litet tag.SÄ du menar att du med sÀkerhet kan sÀga att klockan jag köpte Àr skrÀp?
Utan att veta vilken klocka jag slog till pÄ?
Tittade du pÄ annonserna och sÄg att det var fake eller utgick du frÄn att det var det endast beroende pÄ priset?
Du fÄr ursÀkta mig som Àr nybörjare, men du kanske kan hjÀlpa mig att undvika framtida misstag.Jag skulle inte röra de dÀr klockorna med tÄng. Orkar inte blÀddra igenom alla annonserna i och med att de tvÄ första sidorna Àr skrÀp. Felaktiga och fulmÄlade tavlor. Det Àr ingen nyhet att urverken pÄ de dÀr rasar efter ett litet tag.
Googla SEIKO 5.Du fÄr ursÀkta mig som Àr nybörjare, men du kanske kan hjÀlpa mig att undvika framtida misstag.
Hur vet man att tavlan Àr felaktig? Finns det nÄgra vanliga tell tales eller kanske ett referensbibliotek med bilder att gÄ efter?
Hur ser man att tavlan Àr fulmÄlad?
HÀr Àr klockan jag köpte, hur ser man att den Àr fake/fulmÄlad?
Hur skulle den sett ut om den var bÀttre mÄlad?
![]()
Finns det nÄgot enkelt sÀtt att se om urverket Àr kass eller bra?
Samma klocka, finns det nÄgra tydliga tecken pÄ att detta Àr skrÀp?
![]()
Beror pÄ var du köpt den.NÄgon som vet hur lÄng garanti det Àr pÄ Seiko skx? Har lite strul med urverket