De sÄldes ju inte pÄ lÀnk sÄ originallÀnk blir svÄrt.Funderar pÄ att prova den hÀr pÄ lÀnk. NÄgon som har en trevlig lÀnk liggandes eller vet var jag kan hitta en? Antar att originallÀnk Àr svÄrt att hitta?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
De sÄldes ju inte pÄ lÀnk sÄ originallÀnk blir svÄrt.Funderar pÄ att prova den hÀr pÄ lÀnk. NÄgon som har en trevlig lÀnk liggandes eller vet var jag kan hitta en? Antar att originallÀnk Àr svÄrt att hitta?
![]()
Nix. PÄ genomresaRödbergsfortet! det ligger ju i mina hemtrakter, Àr du frÄn Boden?
Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:De sÄldes ju inte pÄ lÀnk sÄ originallÀnk blir svÄrt.
Se dÀr, I stand corrected. Har sett KS-lÀnkar tidigare men aldrig originallÀnk till just den modellen.Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:
![]()
Min japanska Àr inte jÀttebra sÄ jag kan sÄklart ha tolkat katalogen helt fel. Vad Àr det för modell pÄ bilden? Den Àr vÀldigt lik en 5626-7000.
DÄ var jag inte ute och cyklade i alla fall. Att hitta en originallÀnk blir vÀl ett mission impossible...Se dÀr, I stand corrected. Har sett KS-lÀnkar tidigare men aldrig originallÀnk till just den modellen.
Haft nÄgra. 5625-7110 samt 5626-7000.Jag hittade ingen katalog frÄn 73 sÄ tittade i en frÄn 74 och hittade det hÀr:
![]()
Min japanska Àr inte jÀttebra sÄ jag kan sÄklart ha tolkat katalogen helt fel. Vad Àr det för modell pÄ bilden? Den Àr vÀldigt lik en 5626-7000.
Inte alls dumt! Hur svÄrt Àr det att hitta ÀndlÀnkar som passar? Eller Àr boettformen sÄ pass generisk att det inte Àr ett problem?Haft nÄgra. 5625-7110 samt 5626-7000.
![]()
![]()
![]()
Funkade bra med random presidentlÀnk ocksÄ.
![]()
PresidentlÀnken var en standardlÀnk frÄn ebay. De andra tvÄ Àr seikolÀnkar (Àven meshen)Inte alls dumt! Hur svÄrt Àr det att hitta ÀndlÀnkar som passar? Eller Àr boettformen sÄ pass generisk att det inte Àr ett problem?
FÄr göra lite research och bestÀmma hem enPresidentlÀnken var en standardlÀnk frÄn ebay. De andra tvÄ Àr seikolÀnkar (Àven meshen)
Snyggt![]()
SÄdÀr ja! FrÄn Gripenbro.
SKX idag.
![]()
Kolla poor mans 62xmas? Finns en 7005-8050 som ser likadan ut? men vet inte vad som skiljer? Kanske Àr det waterproof mÀrkningen?NÄgon som kan lite mer om Seiko 7005-8052. (Fattigmans masen?)
Har letat lite, men hittar inte sÄ mycket information om denna klocka.
Jag köpte en för nÄgra Är sen som blivit liggande. Den har den tidiga waterproof mÀrkningen bÄde pÄ urtavla och baksida. Har inte sett nÄgon annan med proof pÄ. NÀr kom den ursprungligen? Vad kan en sÄn hÀr gammal vintage lÀckerhet vara vÀrd idag?
Ăr inte 7005-8050 och 7005-8052 ganska lika varandra ?Likadan? Hur Ă€r det med synen @rogart-63 ?![]()