Ăr det nĂ„got specialtrick för att fĂ„ pĂ„ ett Miltat jubilee pĂ„ en SKX? Snart Ă„ker vinkelslipen fram...
FÄr du inte in den mellan lugsen eller Àr det bandstiften du syftar pÄ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ăr det nĂ„got specialtrick för att fĂ„ pĂ„ ett Miltat jubilee pĂ„ en SKX? Snart Ă„ker vinkelslipen fram...
Köpte en ett par veckor sedan efter jag köpte den vita (035) till tjejen. Verkligen grymt snygg.Seiko SARB033! Senaste tillskottet till samlingen! Otrolig kvalité och finish, jag Àr helt besatt! Safirglas, automatiskt och handuppdraget urverk samt hackable.![]()
![]()
![]()
LÄter hÀrligt!Köpte en ett par veckor sedan efter jag köpte den vita (035) till tjejen. Verkligen grymt snygg.
GÄr inte in mellan lugs, det Àr ett spÄr i den solida ÀndlÀnken som att man skall sÀtta pÄ den uppifrÄn men jag fÄr inte ner den frÄn det hÄlletFÄr du inte in den mellan lugsen eller Àr det bandstiften du syftar pÄ?
Be om nya frÄn strapcode.GÄr inte in mellan lugs, det Àr ett spÄr i den solida ÀndlÀnken som att man skall sÀtta pÄ den uppifrÄn men jag fÄr inte ner den frÄn det hÄllet
GÄr inte in mellan lugs, det Àr ett spÄr i den solida ÀndlÀnken som att man skall sÀtta pÄ den uppifrÄn men jag fÄr inte ner den frÄn det hÄllet
Som Fujoor sÀger, bara att kontakta Strapcode sÄ borde dom fixa nya till dig. Haft liknande problem men till en annan lite mer ovanlig klocka, fick nya rÀtt snabbt och utan kostnadBe om nya frÄn strapcode.
Som Fujoor sÀger, bara att kontakta Strapcode sÄ borde dom fixa nya till dig. Haft liknande problem men till en annan lite mer ovanlig klocka, fick nya rÀtt snabbt och utan kostnad
Sarb033/35?Ăr toknöjd med min SNZG15K1 och har konstaterat att jag gillar Seiko överlag.
Letar nu en fin dressare. FÄr gÀrna komma med, eller passa med, ett fint conjakfÀrgat lÀderband. Budget upp till 5k. Begagnat eller nytt, automat eller manuell. Quartz i nödfall.
Enkelhet gÄr före brötighet. Stilrent, sparsmakat och enkelt föredras framför 90 olika saker som hÀnder samtidigt. IWC Portugese fast utan dom smÄ visarna typ (vad kallas det, subdial?)
![]()
SÄ, finns det nÄgon Seiko som passar mig? Eller mÄste det bli en retro omega?![]()
Kolla in SSE001, LE frĂ„n 2014. Stor dock.Ăr sjukt sugen pĂ„ en Astron som sommarklocka. VĂ€ldigt lite skrivet om den hĂ€r pĂ„ KS, Ă€r den för stor för majoriteten eller vad Ă€r det som skaver?
Jag har funderat pÄ nedanstÄende, sse093 worldtimer med ljus tavla i titan. Sedan finns den bÄde som sse047 dualtime och som kronograf, men den verkar inte finnas med ljus tavla och titan i kronograf utförande. (snodd bild ifrÄn www)
![]()
Det vore kul att höra synpunkter om nÄgon har personlig erfarenhet. Titan, Keramik, GPS, Solar, GS finish och riktigt fina lÀnkar.
I vÀrsta fall fÄr du pröjsa för nya, men dÄ kanske det Àr mer vÀrt att fila ner kanterna först om sÀljaren inte kan hjÀlpa pÄ nÄgot vis.Fick lÀnken ny (ouppackad) via en privat bytesaffÀr men ska prova och se vad de sÀger.
I vÀrsta fall fÄr du pröjsa för nya, men dÄ kanske det Àr mer vÀrt att fila ner kanterna först om sÀljaren inte kan hjÀlpa pÄ nÄgot vis.
Efter lite huvudbry tog jag fram ett annat klockhuvud dÀr lÀnken passade direkt
![]()
![]()
Skillnaden berodde pÄ en flÀns som bildats i lughÄlen. Man skulle kanske kunna kalla det "NATO-effekten".
![]()
![]()
Menar du att ett Nato Ästadkommit det dÀr? Hur skulle det gÄ till?Efter lite huvudbry tog jag fram ett annat klockhuvud dÀr lÀnken passade direkt
![]()
![]()
Skillnaden berodde pÄ en flÀns som bildats i lughÄlen. Man skulle kanske kunna kalla det "NATO-effekten".
![]()
![]()
Otroligt fin! Nu blev jag lite sugen..Seiko SARB033! Senaste tillskottet till samlingen! Otrolig kvalité och finish, jag Àr helt besatt! Safirglas, automatiskt och handuppdraget urverk samt hackable.![]()
Tack till @Havre hÀr pÄ KS som lÀt mig pilla pÄ hans SARB033:a nÀr jag köpte hans Bambino. DÀrefter var jag sÄld...
![]()
![]()