ARTEA
Basic
FÄtt nya packningar idag, och mÄr nu som en prins... nej som en King.
![]()
Riktigt snygg, ref pÄ den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
FÄtt nya packningar idag, och mÄr nu som en prins... nej som en King.
![]()
Seiko King Quartz 5856-7030 frÄn 1978.Riktigt snygg, ref pÄ den?
God morgon!
I morse upptÀckte jag att det Àr dags för batteribyte pÄ min SBGX059.
Jag brukar begagna mig av Magnussons Ur i Göteborg nÀr jag byter batteri och/eller trycktestar min olika Seikos.
Ăr Magnussons att rekommendera Ă€ven i detta fallet, eller mĂ„ste den skickas ivĂ€g eftersom det Ă€r en GS?
KlockmÀsterbutiken pÄ Frölunda Torg sÀljer ju GS sÄ kanske lika bra att gÄ till dem. Be att fÄ prata med urmakare Dennis om du vill ha extra lugn och ro. Han Àr GS-nörd.
Vad Àr det för sÀljare, pÄ nÀtet? Punkt 1. Vilket svar hade du velat ha? Punkt 2. Hur gammal anses den vara? Garantikort Àr ju inget att ha om garantin ÀndÄ inte gÀller lÀngre. Och sist, vad Àr priset? Jag tycker inte man ser flÀckar tillrÀckligt bra pÄ bildenHej. Har lite frÄgor om en begagnad GS.
1. SĂ€ljaren verkar vĂ€ldigt leggit och Ă€r auktoriserad försĂ€ljare av GS. Jag frĂ„gade om tidsavvikelsen och fick svaret ''Regarding timing, this watch is running within specs and has been tested by our watchmaker.'' Ăr det nĂ„got att haka upp sig pĂ„?
2. Jag frÄga om Äret av produktion och fick svaret: Finally, we don't know the exact year, since we do not have the original warranty card. NÄgot att haka upp sig pÄ?
EDIT:
3. Ăr flĂ€ckarna pĂ„ lĂ€nkarna nĂ„got att bekymra sig över? Som i att klockan kan vara skadad alt kan sĂ€nka priset rejĂ€lt.
1. FörlÄt. gÀller Chrono24 med bra track record. trusted seller frÄn 2012 och 83 sÄlda via trusted check out. En snabb googling visade fysisk butik och bra recensioner. Det svar jag skulle velat ha Àr vÀl att klockan inte avviker tillrÀckligt för att behövas servas inom 18 mÄnader.Vad Àr det för sÀljare, pÄ nÀtet? Punkt 1. Vilket svar hade du velat ha? Punkt 2. Hur gammal anses den vara? Garantikort Àr ju inget att ha om garantin ÀndÄ inte gÀller lÀngre. Och sist, vad Àr priset? Jag tycker inte man ser flÀckar tillrÀckligt bra pÄ bilden
Den ser ju nÀstan ny ut, superfin!Forumets vassaste, (bildligt talat), 7a38-7020?
![]()
Antagligen vassast. Ăr lĂ€nken pĂ„ den tight ocksĂ„?Forumets vassaste, (bildligt talat), 7a38-7020?
![]()
Antagligen vassast. Ăr lĂ€nken pĂ„ den tight ocksĂ„?
Det Ă€r en 4R35 verk som motsvarar NH35A tror jag. Vem som helst borde kunna serva den som Ă€r villig men det kan bli billigare att byta Ă€n fixa.Seikokunniga, vĂ€nder mig till er i er vishet. Ăr ohyggligt dĂ„lig pĂ„ Seikos urverk.
Kan vilken uris som helst serva ett av Seikos NH35A-verk? Tappar i dagslÀget ca 3 sek/h sÄ nÄt Àr bananas.
Alla 3? Vilka modeller dÄ? Tyckte de sÄg ut som de kom 4 nya plus blÄ lagunen?Vi kör gruppköp pÄ alla tre Samuraierna, lÀgger ut i resetrÄden snart
Alla 3? Vilka modeller dÄ? Tyckte de sÄg ut som de kom 4 nya plus blÄ lagunen?
Det Àr att den inte görs lÀngre som gör den dyr.2500 för en skx031 Àr det rimligt? SÄg att det lÄg en pÄ forumet men kan inget om dessa. Enda som jag förstÄtt och gillar Àr att den inte Àr lika tjock som skx007
2500 för en skx031 Àr det rimligt? SÄg att det lÄg en pÄ forumet men kan inget om dessa. Enda som jag förstÄtt och gillar Àr att den inte Àr lika tjock som skx007
Magisk tavla vad kommer skönheten lista?![]()
![]()
Sjukt snygg, blir o köpa asap nÀr den slÀpps!