• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Telefonen tjafsar...
PSX_20170424_233447.jpg
 
Nyinkommet sedan i mÄndags. Löjligt vacker urtavla som verkligen ser helt olika ut beroende pÄ ljusförhÄllanden. Man kommer pÄ sig sjÀlv med att titta pÄ klockan helt utan att reflektera över tiden... Tack till @Pappi som rÄkade ha pÄ sig en pÄ jobbet och fick mig att fastna totalt. :)
Dsc_0634.jpg

(SARB065)
 
Nyinkommet sedan i mÄndags. Löjligt vacker urtavla som verkligen ser helt olika ut beroende pÄ ljusförhÄllanden. Man kommer pÄ sig sjÀlv med att titta pÄ klockan helt utan att reflektera över tiden... Tack till @Pappi som rÄkade ha pÄ sig en pÄ jobbet och fick mig att fastna totalt. :)
Dsc_0634.jpg

(SARB065)

Sjukt bra! PÄ ett sÀtt kul att dem slutar göra den men trÄkigt att det kommer en liknande inom kort, nu Àger du iallafall originalet med bÀttre verk och helt klart snyggare krona. Av ren nyfikenhet undrar jag hur mycket du fick pröjsa i och med att den Àr vÀldigt eftertraktad nu?
 
Sjukt bra! PÄ ett sÀtt kul att dem slutar göra den men trÄkigt att det kommer en liknande inom kort, nu Àger du iallafall originalet med bÀttre verk och helt klart snyggare krona. Av ren nyfikenhet undrar jag hur mycket du fick pröjsa i och med att den Àr vÀldigt eftertraktad nu?
BÀttre tavla pÄ den gamla ocksÄ.
 
Av ren nyfikenhet undrar jag hur mycket du fick pröjsa i och med att den Àr vÀldigt eftertraktad nu?
Jag gav knappt 5700:- för min, men det gÄr sÀkert att komma lÀgre om man handlar frÄn utlandet. Jag har bara inte passerat den mentala spÀrren Ànnu, bortskÀmd Klarna-shoppare som man Àr. :)

BÀttre tavla pÄ den gamla ocksÄ.
Helt klart. Presage-texten pÄ den nya kÀnns inte 100%. Sen Àr indexen bÀttre pÄ den gamla ocksÄ, alla utom de vid 6, 9 och 12 Àr mindre och tvÄdelade vilket ger fler fasade ytor som det glÀnser i. :)
 
Jag gav knappt 5700:- för min, men det gÄr sÀkert att komma lÀgre om man handlar frÄn utlandet. Jag har bara inte passerat den mentala spÀrren Ànnu, bortskÀmd Klarna-shoppare som man Àr. :)


Helt klart. Presage-texten pÄ den nya kÀnns inte 100%. Sen Àr indexen bÀttre pÄ den gamla ocksÄ, alla utom de vid 6, 9 och 12 Àr mindre och tvÄdelade vilket ger fler fasade ytor som det glÀnser i. :)
De nya ser Àven blÄare ut.
 
Ja. Jag har sett den ligga i monter hos KM Globen och KM Liljeholmen. Jag har för mig att den inte lÀngre Àr JDM, men det kan nog @yonsson svara pÄ? Annars ringer du bara KM och frÄgar. Efter Basel-mÀssan tror jag dessutom den kommer i Presage linjen...
se-084-seiko-watch-presage-automatic-srpb46_large.jpg
065 sÀljs hos Globen. De nya kommer sÀljas hos alla Klockmaster som plocker hem den, Presage och Prospex Àr inte lÀngre JDM.
 
Tillbaka
Topp