Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt! Gillar den överdrivna kraftreserven pÄ denna, som en skugga av ett katana-hugg.Köpt igÄr![]()
![]()
Lite halvkass ljus men tycker att Strapcodes Super Engineer 2 passar bra pĂ„ sumon. Lika biffigt som klockan, mycket tooligare Ă€n originalet och smalnar inte av, 20mm hela vĂ€gen. ĂndlĂ€nkarna passar bĂ€ttre pĂ„ klockan Ă€n originalet enligt mig. Vill man ha sin Sumo som en beater som jag har den sĂ„ Ă€r det detta man ska ha istĂ€llet för originalet
![]()
Jag har nyligen köpt 2st frĂ„n Seiya i samband med klockköp. Seiko AD sĂ€ljer dessa samt de finns pĂ„ ebay men dĂ€r vet man ju inte alltid vad man fĂ„r.Ăr det nĂ„n som har ett 22mm fat spring bar till en SRP77x eller vet var man snabbast bestĂ€ller ett?
AnvÀnd de som sitter pÄ klockan. Sen Àr det ju alltid bra att ha ett par extra utifallatt.En riktig nybörjarfrÄga: jag har en skx pÄ ingÄng. Jag har bestÀllt lite nya band till den. MÄste jag ocksÄ bestÀlla nya "spring-bars" eller kan jag peta ur de som hÀnger med klockan?
AnvÀnd de som sitter pÄ klockan. Sen Àr det ju alltid bra att ha ett par extra utifallatt.![]()
Beror pÄ om banden du köpt har tillrÀckligt stora hÄl för att rymma de feta springbars som skx-en har. annars, kör de hÀr: http://royalstraps.se/product/extra-kraftiga-spring-bars-för-dykklockor-22mmEn riktig nybörjarfrÄga: jag har en skx pÄ ingÄng. Jag har bestÀllt lite nya band till den. MÄste jag ocksÄ bestÀlla nya "spring-bars" eller kan jag peta ur de som hÀnger med klockan?
Grym fÀrg pÄ urtavlan!Denna ska fÄ följa med ut i skogen efter jobbet.
![]()
Tufft med sÄn dÀr dagvisning pÄ kanji (tror jag det heter?). Kollar du vilken dag som Àr vilken sÄ den gÄr rÀtt? Iofs Àr vÀl kanske lördag blÄ och söndag röd som pÄ engelska datumskivor?
Ja precis. BlÄ och röd. Dessutom lÀr man sig symbolerna. Fredag ser ut som ett litet hus osvTufft med sÄn dÀr dagvisning pÄ kanji (tror jag det heter?). Kollar du vilken dag som Àr vilken sÄ den gÄr rÀtt? Iofs Àr vÀl kanske lördag blÄ och söndag röd som pÄ engelska datumskivor?