leiden
Silver
Jag upplever det som alldeles för styvt, det formar sig inte sÄ bra runt handleden. Men jag kanske har för liten handled för att det bandet ska sitta bra.Hadley romas corduraband tycker jag om. Inte canvas men tyg iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag upplever det som alldeles för styvt, det formar sig inte sÄ bra runt handleden. Men jag kanske har för liten handled för att det bandet ska sitta bra.Hadley romas corduraband tycker jag om. Inte canvas men tyg iaf.
Om du hÄller ut lite sÄ formas bandet och blir mjukare.Jag upplever det som alldeles för styvt, det formar sig inte sÄ bra runt handleden. Men jag kanske har för liten handled för att det bandet ska sitta bra.
Tyckte att jag var det men tydligen inte tillrÀckligt. FÄr ge det en sista chansOm du hÄller ut lite sÄ formas bandet och blir mjukare.
Jag gav upp efter tio dagar. Hur lÀnge ska man hÄlla pÄ?Tyckte att jag var det men tydligen inte tillrÀckligt. FÄr ge det en sista chans
Det undrar jag ocksÄ Tyckte att det kunde forma sig lite grann under dagen men nÀstföljande dag var det lika stelt igen, sÄ jag gav upp.Jag gav upp efter tio dagar. Hur lÀnge ska man hÄlla pÄ?
+1. Galet bekvÀmt och antagligen det snyggaste canvas jag har lagt ögonen pÄ i verkligheten! Funderar pÄ att köpa extra sÄ jag har nÀr mitt ger sigNDC canvas som sÀljs av @Seikosthlm Àr mycket bra
Den tanken har slagit mig ocksÄ. Har tvÄ klockor som det passar riktigt bra pÄ, sÄ de kanske skulle ha varsitt.+1. Galet bekvÀmt och antagligen det snyggaste canvas jag har lagt ögonen pÄ i verkligheten! Funderar pÄ att köpa extra sÄ jag har nÀr mitt ger sig
à fan. Jag har ca 18,5 runt armen och jag upplever mitt som just mjukt och följsamt. Men olika saker passar olika mÀnniskor, som tur Àr.Jag upplever det som alldeles för styvt, det formar sig inte sÄ bra runt handleden. Men jag kanske har för liten handled för att det bandet ska sitta bra.
Hehe, en vecka rÀckte för mig, jag brukar böja dem fram och tillbaka samt vrida dem sÄ de blir lite mjukare.Jag gav upp efter tio dagar. Hur lÀnge ska man hÄlla pÄ?
Bara att gasa! LÀckert armband, vad Àr det för nÄgot?Dubbelpostar dagens: 66-7970 frÄn 1971. Vad som Àr lite intressant med dessa Àr att jag nog aldrig har sett en med patinerad tavla. Jag har fyra stycken 66-7XXX med samma typ av tavla (vissa skillnader i hÀnsende till text och utforming av index, men samtliga med numeriska index hela vÀgen runt) och vad dom har gemensamt Àr att dom alla kostade under 100 kr styck och alla har perfekta tavlor med fungerande lysmassa. Hade Seiko extra flyt 1969-1973, eller vad Àr det frÄgan om?
Edit: En av mina 66-7XXX Àr ett renoveringsobjekt (saknar krona, men kan mycket vÀl gÄ bra - ingen aning), övriga gÄr inom minuten per dygn. Anses det pretto att köra trippelpipigt, eller Àr det bara att gasa?
Skx171 ska du leta efter och byta bezel!TÀnkte kolla om nÄn kan hjÀlpa mig...
Jag vill ha en skx007 med applicerade index. Ska jag köpa en annan modell (vilken?) och byta bezel eller ska jag köpa en 007 och byta tavla?
Nu dÄ.
Seiko Navigator Timer 6117-8000 idag. FrÄn 1969 och betydligt nÀttare Àn titanbesten frÄn igÄr. Tycker mycket om den bruna sunbursttavlan. Ska försöka fÄnga den bÀttre nÀr solen stÄr högre
precis som @Fujoor sÀger sÄ Àr det 171 som gÀller dÄ, blir sÄ hÀr.TÀnkte kolla om nÄn kan hjÀlpa mig...
Jag vill ha en skx007 med applicerade index. Ska jag köpa en annan modell (vilken?) och byta bezel eller ska jag köpa en 007 och byta tavla?
Tjusigt! Ăven nagellacketNu dĂ„.
Tack!Tjusigt! Ăven nagellacket
Tack! Det Àr ett NOS Morellato som jag köpte pÄ en loppis för 50 kr. LÀder pÄ undersidan.Bara att gasa! LÀckert armband, vad Àr det för nÄgot?
Ăsch! SolbrĂ€nna Ă€r fejkpatina för mĂ€nniskor!Mkt SKX nu. Kör min idag ocksĂ„ för att testa sandfĂ€rgat Nato. Hade kanske varit snyggare om man sjĂ€lv varit lite mer solbrĂ€nd
Hahaha dock gillar jag lite fejkpatina dĂ„ jag inte Ă€r kaxig nog för att hĂ€nga i vintagetrĂ€sket.Ăsch! SolbrĂ€nna Ă€r fejkpatina för mĂ€nniskor!
Ett alternativ Àr att ta sk skx007 och köpa en lös skx171-tavla, de har funnits pÄ Chronograph.com tidigare. DÄ fÄr du dÀremot annan fÀrg pÄ dag och datumvisning.TÀnkte kolla om nÄn kan hjÀlpa mig...
Kan sakna min sarg lite, underskattad modell!Sarg009 idag: