• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Oljud

Omega
Jag har en Silverwave Z 7456-6060 som pÄ baksidan sÀger "WATER RESIST-G", tavlan sÀger inget om vattentÄlighet alls. Vad betyder denna mÀrkning? Har letat pÄ internet utan att hitta nÄgot matnyttigt. Generellt lite info att hitta om denna modell.
 

Bilagor

  • IMG_3534.JPG
    IMG_3534.JPG
    139.5 KB · Visningar: 2

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Silverwave Z 7456-6060 som pÄ baksidan sÀger "WATER RESIST-G", tavlan sÀger inget om vattentÄlighet alls. Vad betyder denna mÀrkning? Har letat pÄ internet utan att hitta nÄgot matnyttigt. Generellt lite info att hitta om denna modell.
Det Àr vÀl samma klocka som 7546-6040 (den icke-japanska varianten av 7546-6060)? I sÄ fall ska den vara tÀt till 100m om alla packningar etc. Àr som de ska.
14433447180_bc261116a2_c.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Snygg! Blev lite fundersam dÄ tavlan inte sa nÄgot. SÄ hÀr ser den ut.
Ser ut att vara samma som 7546-604A dÄ. Enda skillnaden mellan 7546-604A och 7546-6040 Àr att den ena Àr svart och den andra pepsi. Skillnaden mellan de japanska och de övriga Àr bara mÀrkningen pÄ tavlan och att daghjulen Àr pÄ olika sprÄk.

5fcc5eb3fcce3166d488f144e34e8547.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag har en Silverwave Z 7456-6060 som pÄ baksidan sÀger "WATER RESIST-G", tavlan sÀger inget om vattentÄlighet alls. Vad betyder denna mÀrkning? Har letat pÄ internet utan att hitta nÄgot matnyttigt. Generellt lite info att hitta om denna modell.

Blir tvÄa pÄ bollen men ÀndÄ :)
Har du bara dubbelvÄgen pÄ baksidan Àr det 10atm/100m. DubbelvÄg med mÀrkning brukar vara 15/20atm.
EF6C3218-D301-412C-8E79-D050CECFCF55.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Silverwave Z 7456-6060 som pÄ baksidan sÀger "WATER RESIST-G", tavlan sÀger inget om vattentÄlighet alls. Vad betyder denna mÀrkning? Har letat pÄ internet utan att hitta nÄgot matnyttigt. Generellt lite info att hitta om denna modell.
De marknadsfördes som surfarklockor. Är ganska sĂ€ker pĂ„ att jag har ett utklipp pĂ„ en annons liggandes i kĂ€llaren.
 

Hitsville

Omega
2-Faktor
Trodde jag hade en SARB035 pÄ vÀg men Magnussons Ur urÄldriga onlinehandelsystem stÀllde till det. Tydligen finns inget i lager. Vad finns det för liknade som inte kostar 3-4x gÄnger sÄ mycket?
 

VintWat

Breitling
Hej jag har just köpt mig en klocka som jag trott varit en Seiko skx 015 men vet inte om den Àr Àkta. Har hört bÄde att urtavlan ska vara svart och mörkblÄ. Alla de 015 jag har sÀtt pÄ bild har haft svart urtavla med mörkblÄ ytterkant men Àr det fel?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej jag har just köpt mig en klocka som jag trott varit en Seiko skx 015 men vet inte om den Àr Àkta. Har hört bÄde att urtavlan ska vara svart och mörkblÄ. Alla de 015 jag har sÀtt pÄ bild har haft svart urtavla med mörkblÄ ytterkant men Àr det fel?
LÀgg upp en bild pÄ framsidan sÄ kikar vi. GÀrna pÄ baksidan ocksÄ.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
TÀnkte skaka liv i min Seiko Chronograph. Den allra första klocka jag köpte sjÀlv för sÄ dÀr 15-20 Är sedan. LÀnken har dock gÄtt sönder och jag behöver ett nytt band. Vad skulle passa tycker ni?

image.jpg
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor

NÄgon annan som har problem med skramliga OEM-bandstift pÄ SRP-turtlen? NÀr jag googlar verkar jag inte vara ensam om detta. Har inget större problem med sjÀlva klickandet, men att det blir ett stort glapp mellan ÀndlÀnk och boett Àr jag inte okej med.

Har sett folk rekommendera "Toxic SRP Spring Bars", som ska vara sjukt stabila. KÀnns jÀvla trist att pröjsa $13 för att frakt pÄ tvÄ bandstift för $4, men man kanske fÄr svÀlja det.

NÄgon som tagit sig runt detta pÄ nÄgot annat sÀtt? Min lösning Àr i dagslÀget att inte anvÀnda lÀnken alls, vilket kÀnns trÄkigt!

EDIT: Ber om ursÀkt för portrÀttvideo. Inte okej!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

NÄgon annan som har problem med skramliga OEM-bandstift pÄ SRP-turtlen? NÀr jag googlar verkar jag inte vara ensam om detta. Har inget större problem med sjÀlva klickandet, men att det blir ett stort glapp mellan ÀndlÀnk och boett Àr jag inte okej med.

Har sett folk rekommendera "Toxic SRP Spring Bars", som ska vara sjukt stabila. KÀnns jÀvla trist att pröjsa $13 för att frakt pÄ tvÄ bandstift för $4, men man kanske fÄr svÀlja det.

NÄgon som tagit sig runt detta pÄ nÄgot annat sÀtt? Min lösning Àr i dagslÀget att inte anvÀnda lÀnken alls, vilket kÀnns trÄkigt!

EDIT: Ber om ursÀkt för portrÀttvideo. Inte okej!
Kolla baksidan om stiften verkligen sitter som de ska, tvivlar pÄ det.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Kolla baksidan om stiften verkligen sitter som de ska, tvivlar pÄ det.
Jo dÄ, dom sitter som dom ska. Helt enkelt pÄ det enda sÀttet som dom KAN sitta pÄ. Den betedde sig sÄhÀr "out of the box" ocksÄ, innan jag nÄgonsin rört stiften sjÀlv (och jag Àr första Àgaren).

Det Àr som att Àndarna pÄ stiften Àr Àr lite mindre Àn hÄlen och att den hakar i "mellantjockleken" tills man drar lite. DÄ tar den tag i dom riktiga Àndarna istÀllet. Bifogar en till video utan lÀnken:



EDIT: Hittade Ätminstone tvÄ oberoende klipp pÄ youtube med samma problem (samt en nÀve recensioner pÄ ToxicNatos om "wobbling and clicking" pÄ OEM-stiften):
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo dÄ, dom sitter som dom ska. Helt enkelt pÄ det enda sÀttet som dom KAN sitta pÄ. Den betedde sig sÄhÀr "out of the box" ocksÄ, innan jag nÄgonsin rört stiften sjÀlv (och jag Àr första Àgaren).

Det Àr som att Àndarna pÄ stiften Àr Àr lite mindre Àn hÄlen och att den hakar i "mellantjockleken" tills man drar lite. DÄ tar den tag i dom riktiga Àndarna istÀllet. Bifogar en till video utan lÀnken:



EDIT: Hittade Ätminstone tvÄ oberoende klipp pÄ youtube med samma problem (samt en nÀve recensioner pÄ ToxicNatos om "wobbling and clicking" pÄ OEM-stiften):
Att fjÀdrarna fjÀdrar lite Àr inget konstigt. Det har inget att göra med hur stiften sitter.

OM stiften sitter som de ska sÄ Àr det ÀndlÀnkarna som Àr boven, inte stiften.
 
Senast Àndrad:

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor

NÄgon annan som har problem med skramliga OEM-bandstift pÄ SRP-turtlen? NÀr jag googlar verkar jag inte vara ensam om detta. Har inget större problem med sjÀlva klickandet, men att det blir ett stort glapp mellan ÀndlÀnk och boett Àr jag inte okej med.

Har sett folk rekommendera "Toxic SRP Spring Bars", som ska vara sjukt stabila. KÀnns jÀvla trist att pröjsa $13 för att frakt pÄ tvÄ bandstift för $4, men man kanske fÄr svÀlja det.

NÄgon som tagit sig runt detta pÄ nÄgot annat sÀtt? Min lösning Àr i dagslÀget att inte anvÀnda lÀnken alls, vilket kÀnns trÄkigt!

EDIT: Ber om ursÀkt för portrÀttvideo. Inte okej!
Klickandet har jag upplevt pÄ alla mina turtles, men aldrig reflekterat över nÄgot glapp mellan lÀnk och boett.
Jag har haft nÄgon klocka dÀr tidigare Àgare har löst glappande endlinks med nÄgra varv kontorstejp runt bandstiften. VÀrt att prova kanske.
 
Topp