• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har hÄllit mig frÄn att köpa nÄgot i en hel vecka nu *klappar mig sjÀlv pÄ axeln* i vÀntan pÄ Basel. Jag kan bekrÀfta att det kommer slÀppas minst 2st sjuka keramiska GSar varav en Àr en kronograf. Det Àr inte bara klockorna som Àr sjuka utan Àven de svenska priserna; 100' för den vanliga trehandarn och 150' för kronografen. :wideyed:

Vidare finns det ytterligare en klocka pÄ gÄng som Àr sÄ hemlig att jag antagligen skulle bli lönnmördad av en ninja om SEIKO visste att jag skrev detta. :blackalien: Mer info kommer under BaselmÀssan. Om ninjan slÀpps under mÀssan Àr dock oklart. :)
Ok lÄter spÀnnande, men berÀtta nu dÄ. Ingen fara dÄ de fattar inte svenska. Varken i Norge eller Japan.

Den finns pÄ tradera för 3800kr via Watch hubs anvÀndare. AnvÀndaren heter Titanesque. Ska vara inkl. moms. Har sjÀlv inte handlat av den anvÀndaren men vet andra som gjort det.

Nu har jag bestÀllt en Sumo frÄn Titanesque, skall bli spÀnnande att se hur det hÀr funkar men har varje fall fÄtt besked om att den skickas imorgon

Jag har hÄllit mig frÄn att köpa nÄgot i en hel vecka nu *klappar mig sjÀlv pÄ axeln* i vÀntan pÄ Basel. Jag kan bekrÀfta att det kommer slÀppas minst 2st sjuka keramiska GSar varav en Àr en kronograf. Det Àr inte bara klockorna som Àr sjuka utan Àven de svenska priserna; 100' för den vanliga trehandarn och 150' för kronografen. :wideyed:

Vidare finns det ytterligare en klocka pÄ gÄng som Àr sÄ hemlig att jag antagligen skulle bli lönnmördad av en ninja om SEIKO visste att jag skrev detta. :blackalien: Mer info kommer under BaselmÀssan. Om ninjan slÀpps under mÀssan Àr dock oklart. :)
Sjukt spÀnnande. Dock lite trist med priserna dÄ i a f jag tycker att en av de stora förtjÀnsterna med Seiko Àr att man alltid fÄr mer klocka per krona jÀmfört med Schwiezarna... nu vet jag ju i o f s inte sÄ mkt sÄ det kanske fortfarande kommer vara fallet.

Sjukt spÀnnande. Dock lite trist med priserna dÄ i a f jag tycker att en av de stora förtjÀnsterna med Seiko Àr att man alltid fÄr mer klocka per krona jÀmfört med Schwiezarna... nu vet jag ju i o f s inte sÄ mkt sÄ det kanske fortfarande kommer vara fallet.
UtgÄr ifrÄn att de kommer vara sjukt limiterade och mer konceptklockor som ska visa vad Seiko kan Ästadkomma Àn generella modeller, tÀnk typ SEIKO Spacewalk.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

SBED001/003 och SBDJ011 ser lovande ut. :)

Edit: Priser
ă‚œăƒŒăƒ©ăƒŒć€–èƒŽăƒ€ă‚€ăƒăƒŒ200m

SBDN021 \45,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é»’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€SS 3,000æœŹé™ćźš
SBDN023 \40,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é»’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜ă€€3,000æœŹé™ćźš
SBDN025 \40,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»ăƒšăƒ—ă‚·ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜ă€€3,000æœŹé™ćźš
SBDN026 \45,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€é»’SS 3,000æœŹé™ćźš

SBDJ009 \65,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»éŠ€ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒł
SBDJ011 \65,000 çŽșæ–‡ć­—ç›€ăƒ»çŽșăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒł
SBDN015 \65,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»éŠ€ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒłă€€ăƒŹăƒ‡ă‚ŁăƒŒă‚č ※SBDJ009べペケ
SBDN017 \65,000 çŽșæ–‡ć­—ç›€ăƒ»çŽșăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒłă€€ăƒŹăƒ‡ă‚ŁăƒŒă‚č ※SBDJ011べペケ

GPSă‚œăƒŒăƒ©ăƒŒ200m

SBED001 \330,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€1,500æœŹé™ćźš
SBED003 \280,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«
SBED005 \250,000ă€€éŠ€æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜

Senast Àndrad:

Kommer det nÄgot en vanlig dödlig kan spara ihopa till?

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

SBED001/003 och SBDJ011 ser lovande ut. :)

Edit: Priser

SBDN021 \45,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é»’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€SS 3,000æœŹé™ćźš
SBDN023 \40,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é»’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜ă€€3,000æœŹé™ćźš
SBDN025 \40,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»ăƒšăƒ—ă‚·ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜ă€€3,000æœŹé™ćźš
SBDN026 \45,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€é»’SS 3,000æœŹé™ćźš

SBDJ009 \65,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»éŠ€ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒł
SBDJ011 \65,000 çŽșæ–‡ć­—ç›€ăƒ»çŽșăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒł
SBDN015 \65,000ă€€é»’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»éŠ€ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒłă€€ăƒŹăƒ‡ă‚ŁăƒŒă‚č ※SBDJ009べペケ
SBDN017 \65,000 çŽșæ–‡ć­—ç›€ăƒ»çŽșăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒă‚żăƒłă€€ăƒŹăƒ‡ă‚ŁăƒŒă‚č ※SBDJ011べペケ

GPSă‚œăƒŒăƒ©ăƒŒ200m

SBED001 \330,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€1,500æœŹé™ćźš
SBED003 \280,000ă€€é’æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«
SBED005 \250,000ă€€éŠ€æ–‡ć­—ç›€ăƒ»é’ăƒ™ă‚Œăƒ«ă€€ăƒ™ăƒ«ăƒˆä»•æ§˜
FrÄgan Àr hur stoora SBDJ009-011 Àr eller hur jÀvla smÄ SBDN015-017 Àr..
Och Àr inte SBDJ lite sÄ dÀr "grÄare" som titanare blir pÄ Seikos produktbilder eller Àr det bara min hjÀrna.
NÄgra vanliga Astron ocksÄ:
image.jpeg

PS: VÄg-tourbillonen blir sÀkert billig. Seiko's första va?

image.jpeg

Jag gillar ju SBEC001/003 men den lÀr vara minst 44mm som den vanliga transocean, kÀnns vÀl sÄdÀÀÀÀr storleksmÀssigt.

Senast Àndrad:
Testar nytt band pÄ nytillskottet, SNA139. Köpte det hÀr pÄ Tokyo Hands, vÀrldens bÀsta butik alla kategorier (bokstavligt talat ;-)) Ser bra ut, men ett mjukt olive drab med pvd trims Àr vad den behöver. Var köper jag ett sÄnt, av kvalité? Timefactors eller nÄgot som heter typ Phoenix?

image.jpg

Jag letar ett jubilee till min skx007 o jag behöver lite hjÀlp. TÀnkte köpa en original för jag lÀst de ska vara sladdriga o goa. Hur som helst, det verkar finnas bÄde solida och ej solida lÀnkar. Vilket Àr original? BÄda?

. Googlade men hamnade bara pÄ tyska forum..:banghead:
932710d1411301847-sammelthread-seiko-skx-baender.jpg

Det verkar som jag hittat en ref: 44G1AZ för det solida, kan det stÀmma?

Tillbaka
Topp