• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

enlimpa

Omega
Storebror & lillebror 🌞
1000003654.jpg
 

Bergets

Panerai
Om nÄgon har en Sarb017 Alpinist till övers sÄ Àr jag intresserad. Nu har man varit utan nÄgot Är och villhöver nerven klÀmmer lite.

IMG_1066.JPG
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Är sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r till Ă„rets Kreta-resa, men skulle gĂ€rna vilja ha en ”J”- version. NĂ„gra tips pĂ„ var det fungerar bra att köpa en? Bör förstĂ„s vara en rimlig mellanskillnad mot den ”K” som sĂ€ljs hĂ€r.
FörstÄr att det kan tillkomma moms o tull.

IMG_6129.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Är sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r till Ă„rets Kreta-resa, men skulle gĂ€rna vilja ha en ”J”- version. NĂ„gra tips pĂ„ var det fungerar bra att köpa en? Bör förstĂ„s vara en rimlig mellanskillnad mot den ”K” som sĂ€ljs hĂ€r.
FörstÄr att det kan tillkomma moms o tull.

IMG_6129.jpeg
 

Rulle

Audemars
Är sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r till Ă„rets Kreta-resa, men skulle gĂ€rna vilja ha en ”J”- version. NĂ„gra tips pĂ„ var det fungerar bra att köpa en? Bör förstĂ„s vara en rimlig mellanskillnad mot den ”K” som sĂ€ljs hĂ€r.
FörstÄr att det kan tillkomma moms o tull.

IMG_6129.jpeg
Testa sakura watches!
Dom Àr billigast frÄn Japan!

Dom har Àven nya alpinist gmt'n i grönt som Àr en jdm only till ett rÀtt okej pris!
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Är sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r till Ă„rets Kreta-resa, men skulle gĂ€rna vilja ha en ”J”- version. NĂ„gra tips pĂ„ var det fungerar bra att köpa en? Bör förstĂ„s vara en rimlig mellanskillnad mot den ”K” som sĂ€ljs hĂ€r.
FörstÄr att det kan tillkomma moms o tull.

IMG_6129.jpeg
Jag sÀger som Totte. Gnomon. Blixtsnabba leveranser och bra att ha och göra med om nÄgot skulle vara knas med klockan.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r till Ă„rets Kreta-resa, men skulle gĂ€rna vilja ha en ”J”- version. NĂ„gra tips pĂ„ var det fungerar bra att köpa en? Bör förstĂ„s vara en rimlig mellanskillnad mot den ”K” som sĂ€ljs hĂ€r.
FörstÄr att det kan tillkomma moms o tull.

IMG_6129.jpeg
FÄr man frÄga varför du Àr villig att betala mer samt moms+till för J-versionen?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
FÄr man frÄga varför du Àr villig att betala mer samt moms+till för J-versionen?
- Naturligtvis :)
Jag har genom Ären haft mÄnga Seiko-klockor och haft möjligheten att jÀmföra tex "J" och "K" varianter, speciellt av SKX. Ibland Àr ju monteringsnoggrannheten och gÄngegenskaperna inte riktigt vad man hoppas pÄ. Det jag (helt ovetenskapligt) tycker mig ha konstaterat Àr att det absolut INTE Àr nÄgon skillnad pÄ Japantillverkade (J) och K-varianterna.
Varför dÄ betala mer för ett "J" i referensen, ja i mitt fall Àr det sÄ att jag uppskattar att det stÄr "Made in Japan" pÄ en Seiko. Sedan kommer ju funderingen hur mycket det Àr vÀrt förstÄs? ! det hÀr fallet kommer det att kosta mig mer Àn 30% och dÄ kÀnns det kanske lite tveksamt Àven om det inte Àr sÄ stora pengar det Àr frÄgan om.
Men speciellt i dessa tider vill jag ju gÀrna gynna en svensk butik dÀr jag brukar handla ocksÄ, sÄ om det blir en blir det nog en "K" i alla fall ...
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Är det möjligen nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gonstans att gĂ„ i Fukuoka om man vill titta pĂ„ lite JDM-Seikos?
 
Senast Àndrad:

Erik_N

Breitling
Hittade ett kort(are) gummi
IMG_6784.jpeg
IMG_6775.jpeg

FrÄn @Royal Straps. SÄ himla kort var det inte men blev fint pÄ sista hÄlet :)
NÀr du skriver "gummi", Àr det den hÀr modellen i sailcloth du menar dÄ? Jag hittar ingen annan som ser ut som pÄ dina bilder.

Jag funderar sjÀlv pÄ att köpa ett sÄnt, fast med grÄ sömmar. Tycker du att det kÀnns bra?
Tolkar det som att du köpte den kortare modellen. Vad har du för omkrets pÄ handleden? (jag har 17 cm)

Jag ska ha ett som Àr 19 mm brett, det gör utbudet rÀtt begrÀnsat. Hade gÀrna köpt ett sÄnt hÀr spÀnne ocksÄ, men det finns inte för 19 mm band.
 

martaSM30

Audemars
NÀr du skriver "gummi", Àr det den hÀr modellen i sailcloth du menar dÄ? Jag hittar ingen annan som ser ut som pÄ dina bilder.

Jag funderar sjÀlv pÄ att köpa ett sÄnt, fast med grÄ sömmar. Tycker du att det kÀnns bra?
Tolkar det som att du köpte den kortare modellen. Vad har du för omkrets pÄ handleden? (jag har 17 cm)

Jag ska ha ett som Àr 19 mm brett, det gör utbudet rÀtt begrÀnsat. Hade gÀrna köpt ett sÄnt hÀr spÀnne ocksÄ, men det finns inte för 19 mm band.
Det Ă€r det. Tycker dock det kĂ€nns mer som gummi Ă€n segeldukđŸ€·đŸŒâ€â™€ïž men beskrivningen sĂ€ger sailcloth. Jag gillar! Jag formade det i hett vatten blev đŸ‘ŒđŸŒMin handled Ă€r 15cm ca.
 

Erik_N

Breitling
Tack för svaret! LÄter bra att du Àr nöjd med det. Tittar man pÄ dina bilder sÄ verkar det finnas minst 2 cm att ge dÀr, sÄ jag ska kanske ha ett kort jag med. Kan vara skönt att slippa onödigt utstick pÄ bandet.
 
- Naturligtvis :)
Jag har genom Ären haft mÄnga Seiko-klockor och haft möjligheten att jÀmföra tex "J" och "K" varianter, speciellt av SKX. Ibland Àr ju monteringsnoggrannheten och gÄngegenskaperna inte riktigt vad man hoppas pÄ. Det jag (helt ovetenskapligt) tycker mig ha konstaterat Àr att det absolut INTE Àr nÄgon skillnad pÄ Japantillverkade (J) och K-varianterna.
Varför dÄ betala mer för ett "J" i referensen, ja i mitt fall Àr det sÄ att jag uppskattar att det stÄr "Made in Japan" pÄ en Seiko. Sedan kommer ju funderingen hur mycket det Àr vÀrt förstÄs? ! det hÀr fallet kommer det att kosta mig mer Àn 30% och dÄ kÀnns det kanske lite tveksamt Àven om det inte Àr sÄ stora pengar det Àr frÄgan om.
Men speciellt i dessa tider vill jag ju gÀrna gynna en svensk butik dÀr jag brukar handla ocksÄ, sÄ om det blir en blir det nog en "K" i alla fall ...
Jag undrar ocksĂ„! Har lĂ€st att Seiko (Ă€ger ingen sjĂ€lv) kan diffa vĂ€ldigt mycket vad gĂ€ller kvalitet/tidhĂ„llning frĂ„n modell till modell. Är det högre ”lĂ€gstanivĂ„â€ pĂ„ de som Ă€r Made in Japan? Eller Ă€r det bara en kĂ€nsla som inte stĂ€mmer överens med verkligheten?
 
Topp