Kan inte svara pÄ din frÄga. Men den lÀnken Àr inte original tyvÀrr.NÄn som har tips pÄ second hand i Tokyo att rota efter seikofynd?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte svara pÄ din frÄga. Men den lÀnken Àr inte original tyvÀrr.NÄn som har tips pÄ second hand i Tokyo att rota efter seikofynd?
![]()
Det Àr jag medveten om!Kan inte svara pÄ din frÄga. Men den lÀnken Àr inte original tyvÀrr.
En "Blumo"! Snyggt!
Hej allihopa, jag har för flera Är sedan Àrvt en seiko 6139 pouge med orange/guldiga urtavlan och dÄ jag fick den under min barndom ( 11 Är) sÄ har det fÄtt vara med om nÀstan allt = den ser ut som en klocka som överlevt ett tredje vÀrldskrig.
Hur kan jag pÄ lÀmpligast sÀtt serva den ( aldrig servad) knapparna Àr ganska trög och fastnar inne vid tryck.
à ngrar nÄgra fÄ resor med den dÄ jag idag fÄtt upp ögonen för klockor överlag och lyckats med en liten samling ( dÀr pougen Àr favorit )
Tackar pÄ förhand för all hjÀlp
Mvh
Tack för snabbt svar, ska kolla upp detJag skickade min till Tyskland och var nöjd med jobbet
![]()
Seiko Speedtimer Reparatur Service - Uhrmacher & Restauration
Sie benötigen eine Wartung oder Restauration Ihrer Uhr? Ich bin leiderschaftlicher Uhrmacher spezialisiert auf Seiko Speedtimer und weitere Modelle.www.speedtimer-repair.com
3200 sek.Kronan pĂ„ min SLA037 fick sig en smĂ€ll och âglappadeâ lite i gĂ€ngorna. Skickade in den pĂ„ en service och nu till det roliga! NĂ„gon som vill ge sig pĂ„ en gissning av kostnaden?
![]()
Ruggigt nÀra, men ack sÄ lÄngt ifrÄn3200 sek.
En av Seikos bĂ€sta.Kronan pĂ„ min SLA037 fick sig en smĂ€ll och âglappadeâ lite i gĂ€ngorna. Skickade in den pĂ„ en service och nu till det roliga! NĂ„gon som vill ge sig pĂ„ en gissning av kostnaden?
![]()
InstÀmmer, dock dyr att servaEn av Seikos bÀsta.
Kronan pĂ„ min SLA037 fick sig en smĂ€ll och âglappadeâ lite i gĂ€ngorna. Skickade in den pĂ„ en service och nu till det roliga! NĂ„gon som vill ge sig pĂ„ en gissning av kostnaden?
![]()
Ruggigt nÀra, men ack sÄ lÄngt ifrÄn![]()
Haha, hade du lagt pÄ en nolla till, sÄ hade du inte varit lÄngt ifrÄn. 33 000 SEK gÄr kalaset loss pÄ.330 sek ?![]()
DÄ denna modell saknar kronhals, gÀngorna gÄr direkt i boetten, sÄ mÄste hela boetten bytas ut. I kostnadsförslaget frÄn Seiko bakade man in den ÄtgÀrden med en fullstÀndig service som man bedömde behov av, till en nÀtt kostnad av ca. 33K.
SĂ€g att servicen Ă€r ca. hĂ€lften av kostnaden, sĂ„ gĂ„r âkronbytetâ alltsĂ„ loss pĂ„ över 15K. Men dĂ„ ingĂ„r iaf ny boett, sĂ„ klockan blir praktiskt taget som ny igen.
Inte alls tĂ€nkt som en âkasta skit pĂ„ Seikoâ post, det Ă€r ju vad det Ă€r nĂ€r gĂ€ngorna sitter direkt i boetten, och hittills har jag inget att anmĂ€rka pĂ„![]()